Két és fél évre rá, hogy a BKK igazgatótanácsa rábólintott az elképzelésre, elkészültek az engedélyezési tervek a bringasztrádának is megfelelő EuroVelo 6 nemzetközi kerékpárút észak-budai szakaszának nyomvonalára.
Legkorábban 2024 második felében kezdődhet el az építkezés. Kényelem, biztonság, gyorsaság és kevesebb konfliktus: ezek a kulcsszavai az új, 13 kilométeres nyomvonalnak, ami megoldhatatlannak gondolt problémákat hidal át, olyan megoldásokkal, mint a fióktöltés vagy hullámok feletti konzolerkély.
Erre szükség is van, mert egyfelől az állam átépítette végre a korábban az ország legrosszabb kerékpárútszakaszának tartott Szentendre–Budapest-szakaszt. A kerékpárutat 2020-ban adtak át, és óriási forgalmat bonyolít hétvégente. Az észak felől Budapestre érkező bringások a pünkösdfürdői gát tetején még egy darabig kényelmesen gurulhatnak az új aszfalton, amit Tarlós idején csináltak meg a gátemeléssel, de aztán töredezett közutakon, félig építési területeken, egy HÉV-megálló peronjánál és egy gyalogosátjáróvá visszaminősített kerékpáros felüljárón át vezet az út a Bem rakpart turistákkal tömött sétányára. Ennek megfelelően sok a baleset itt (pár hete halálos gázolás is történt), és rengeteg a bringás-gyalogos konfliktus is.
Tovább olvasok, megnézem a terveket >>
Forrás: Telex