Közösségi Agrármarketing Kódex készül

Új, hároméves agrármarketing-stratégiát dolgozott ki a Magyar Turizmus (MT) Zrt. Agrármarketing Centrum az ágazati együttműködés erősítésére, a marketingtevékenység összehangolására. Az együttműködés fontos eleme a Közösségi Agrármarketing Kódex, amelynek szakmai egyeztetése a keddi budapesti konferenciával kezdődött meg.

Czerván György, a Földművelésügyi Minisztérium (FM) agrárgazdaságért felelős államtitkára a konferenciát megnyitó beszédében kifejtette, hogy a kormány és a tárca célkitűzései között kiemelten szerepel a magyar, minőségi, GMO-mentes élelmiszerek kínálatának, fogyasztásának növelése. Ennek érdekében elengedhetetlennek nevezte a rendelkezésre álló eszközök összehangolását, hatékony használatát. Szavai szerint a tervezet alapján az MT Zrt. új megközelítéssel, innovatív megoldásokkal és az érintettek közötti széleskörű együttműködés megteremtésével segíti a magyar élelmiszergazdaságot. Az FM nyitott a kódexben ajánlott együttműködésre, amelyet egyebek között a szabályozási környezet felülvizsgálatával, az eredetvédelemben rejlő lehetőségekről szóló szélesebb tájékoztatással, valamint a helyi termelők nemzeti és uniós minőségrendszerekbe kerüléséhez nyújtott szakmai segítséggel támogat.

Ruszinkó Ádám, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) turizmusért felelős helyettes államtitkára elmondta: a tárca mint a turizmus stratégiai irányítója 2014 augusztusától szorosabban együttműködik háttérintézményeivel, így az MT Zrt.-vel. A turisztikai marketing és az agrármarketing összehangolása, a hatékonyabb közösségi agrármarketing megteremtése ennek az együttműködésnek része, és a program előrelépést hoz fontos termékek megismertetésében is. Az MT Zrt. koordinálásában megvalósuló egységes agármarketingről őszig tartó konzultáció indul valamennyi érintett bevonásával – közölte.

A gasztronómia szerves része Magyarország arculatának, fontos megmutatni, hogy a külföldiek által megismert magyaros ízvilág újraértelmezhető – fogalmazott. Kitért arra is, hogy a minőségi gasztronómia és a borkultúra Magyarországon önálló turisztikai vonzerővé lépett elő, egy-egy rendezvény az utazás fő motivációja lehet. Üdvözölte a magyar agrártermékek és a turizmus közös promócióját, hozzáfűzve, hogy az együttműködés része a közösségi agrármarketing-kódex létrehozása.

Győrffy Balázs, a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) elnöke szerint hatékony marketing nélkül az agrárgazdaság fejlesztése „félkarú óriás”. A testület az értékesítésben, a piacra jutásban minden eszközzel segíti a gazdálkodókat; tavaly ötszáz belföldi rendezvényen vettek részt, amelyeken a tagoknak megjelenési lehetőséget biztosítottak – ismertette. Egyre több fogyasztó választja a biztonságos magyar termékeket az importtermékkel szemben, de a fogyasztókat folyamatosan tájékoztatni kell a magyar termékek megbízható minőségéről – tette hozzá.

Oravecz Márton, a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (NÉBIH) elnöke köszöntőjében rámutatott: a tanácskozás az első lépést jelenti a közösségi agrármarketing-kódex létrehozására. A kormány a magyar élelmiszerek piaci versenyelőnyét számos intézkedéssel igyekszik megteremteni, ide sorolta a hungarikumtörvény mellett a Magyar Élelmiszerkönyv kézműves élelmiszerekre vonatkozó irányelveit vagy a piacra jutást segítő Hagyományok, Ízek, Régiók programot. Az MT Zrt. kódexe jól illeszkedik a kkv-kra építő nemzeti vidékpolitika célrendszerébe, a hosszú távon eredményes stratégiához a szakma minden szereplőjének közös akarata és összefogása szükséges – mondta. Hozzátette: az aláíróknak közösen kell vállalniuk a felelősséget termékeik folyamatos fejlesztése, a minőség javítása, valamint a tisztességes piaci magatartás és a reklámszabályok betartása érdekében.

A sajtóanyag szerint az új programban 2015 az előkészítés éve lesz, a finanszírozásnál nem számolnak többlet állami források bevonásával, a pénzügyi alapot az EU közösségi agrármarketing-forrásai és a partnerek együttesen biztosítják.

A Magyar Turizmus Zrt. hároméves agrármarketing stratégiája (2015-2017)

A Magyar Turizmus Zrt. a 2014-2020-as európai uniós tervezési ciklushoz igazodva éves tervét 2015-től a középtávú stratégiai célkitűzések megfogalmazásával és 2017-ig szóló szakmai elképzelésekkel bővítette ki.

Az MT Zrt. Agrármarketing Centrum tevékenységével erősíteni kívánja az ágazat szereplőinek együttműködési hajlandóságát, illetve a közösségi marketingtevékenységben való aktív részvételüket. Legfőbb partnerei a termékpályákat képviselő reprezentatív és regionális szakmai szervezetek, az agrárium és a borászat területén tevékenykedő termelői csoportok, illetve az ágazatot irányító szervezetek.

Lipcsey György Imre, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgató-helyettese a konferencián hangsúlyozta: az Agrármarketing Centrum tevékenységének döntő részét továbbra is a közösségi agrármarketing és közösségi bormarketing feladatok ellátása képezi. Hozzátette: küldetésünk, hogy a lehető leghatékonyabb módon teremtsünk piacot a minőségi hazai agrár-termékeknek, ez pedig csupán olyan gyökeres szemléletváltozás eredményeképpen érhető el, amely mind a finanszírozást, mind valamennyi tevékenységünket érinti.

Hozzátette: a megújulás stratégiai igénye hívta életre a Közösségi Agrármarketing Reform-Alapprogram (KAMRA) gondolatát is, amely az új szemléletű kezdeményezéseink összefoglaló elnevezése. A vezérigazgató-helyettes kiemelte: 2015 a KAMRA prémium fogyasztói magazin létrehozásának éve lesz, illetve a KAMRA azon részprojektjeit is idén készíti elő az Agrármarketing Centrum, amelyeket a 2016-ot követő években, fokozatosan vezetnek be.

A Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Centrum hároméves (2015-2017) stratégiájának teljes szövege – regisztrációt követően – a következő linkről tölthető le 2015. február 26-a után: http://szakmai.itthon.hu/teljes-agrarmarketing-strategia-igenylese

Közösségi Agrármarketing Kódex

A Magyar Turizmus Zrt. a turisztikai, az agrár- és az élelmiszeripari ágazatok szereplői közötti partnerség megerősítését, a koordinált, közös marketingtevékenység támogatását fogalmazta meg legfőbb célkitűzéseként. Az együttműködés fontos eleme a Közösségi Agrármarketing Kódex létrehozása, amely megfogalmazza az együttműködő szakmai szervezetek és az érintett állami szféra közös érdekminimumát a közösségi agrármarketingre vonatkozóan. A Kódex tervezetének megalkotását követően partneri egyeztetésekkel, valamennyi érintett szereplő vélemények beépítésével kívánják létrehozni a dokumentum végső verzióját. Az egyeztetés a mai szakmai konferenciával vette kezdetét és ünnepélyes aláírással zárul a 2015 őszére tervezett Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár keretei között.

 

Forrás: Élelmiszer Online


Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat

Flash Award: lezárult a jelentkezés, már bírálják a pályázatokat 

Hatvanhárom pályázat érkezett a MaReSz idei versenyére.
Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar

Első önálló koncertjét adja Budapesten a skót sztárzenekar 

Június 11-én először lép fel önálló koncerttel Magyarországon a Biffy Clyro.
Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány

Újabb hazai telepen ütötte fel a fejét a száj-és körömfájás járvány 

A Győr-Moson-Sopron vármegyei Rábapordányban is találtak ragadós száj- és körömfájásban fertőzött szarvasmarhát.
Májusban jön a Budapest100

Májusban jön a Budapest100 

Rekordmennyiségű ház- és közösségi kert nyitja meg idén a kapuit.
Húsvéti tojáskeresés a DinoParkban

Húsvéti tojáskeresés a DinoParkban 

Izgalmas kalanddal várja a DinoPark KÖKI látogatóit a húsvéti ünnepek alatt.
Kényelmes megoldások kis lakásokba: a sarokkanapé

Kényelmes megoldások kis lakásokba: a sarokkanapé 

Az apró lakásokban gyakran megtapasztalható, hogy a hely kihasználása szinte művészetté válik.
Vízi, szárazföldi és légi járművek főszerepben: jönnek az Esztergom Napok

Vízi, szárazföldi és légi járművek főszerepben: jönnek az Esztergom Napok 

Két hétvége, négy rendezvény: tavaszi pezsgés Esztergomban.
Új világsztárokat és az E.T. -t is elhozta a húsvéti nyúl a Madame Tussauds-ba

Új világsztárokat és az E.T. -t is elhozta a húsvéti nyúl a Madame Tussauds-ba 

Húsvét a Madame Tussauds Budapestben: programok és új figurák várják a látogatókat.
A szendvicspanelek előnyei és lehetőségei a modern építészetben

A szendvicspanelek előnyei és lehetőségei a modern építészetben 

A modern építkezési gyakorlatokban a szendvicspanel technológia egyre népszerűbbé válik Magyarországon. Bár az Egyesült Államokban és más nyugati országokban már régóta előszeretettel használják ezt az építési metódust, hazánkban még sokan kételyekkel szemlélik. 
Nincs húsvét Tojás-kút nélkül

Nincs húsvét Tojás-kút nélkül 

Húsvét és tavaszi szünet Székesfehérváron.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.