Az egyesület a kép program összekapcsolásával nem csupán a projekt eredményeit tudta bemu-tatni, hanem a mátrai szolgáltatók, önkormányzatok és érdeklődők számára lehetőséget kínált arra, hogy a konferencián bepillantást nyerjenek kutatási eredményekbe, jó kezdeményezésekre. Így a TDM szervezetek országos kutatásáról tartott előadást Dr. Raffay Ágnes, a Pannon Egyetem tanszékvezetője, Hoffmann Henrik a Balatoni Regionális TDM elnöke a Nyitott Balaton projektet mutatta be.
A Mátrában is jól hasznosíthatónak értékelték a résztvevők Lencsés Tamara, a Bakony Balaton térségi TDM ügyvezetőjének prezentációját az általuk megvalósított kerékpáros turizmusról. Somló András az online marketing fontosságáról és lehetőségeiről beszélt.
A Mátrát is érintik az Egererdő Zrt turisztikai fejlesztései, Dobre-Kecsmár Csaba vezérigazgató ismertette ezeket. Visonta komoly turisztikai fejlesztések előtt áll – szálloda, látogatóközpont, Mária park – ezekről Szarvas László polgármester beszélt. Végül a Kékes Kutató Mentő Alapítvány munkáját Klausmann Viktor kuratóriumi elnök vázolta fel.
A konferenciát követő projektzáró eseményen Kápolnai Nagy Ágnes, a Mátra Jövője Turisztikai Egyesület mutatta be az „ÉMOP 2.3.1. – 11 – 2011 – 0004 Mátravidék pihenni bárhol lehet, mi élményt adunk – HTDMSZ kialakítása” projektet, melynek összköltsége 48 666 669 Ft, ebből az Új Széchenyi Terv Észak-Magyarországi Operatív program támogatásával elnyert összeg 41 366 669 Ft volt.
A 2006-ban alakult és 2011-ben a Nemzetgazdasági Minisztérium által az országban kilencedikként regisztrálta helyi TDM szervezet számára komoly lehetőség volt a pályázat. A pályázat során az évek óta futó, sikeres Mátrai múzeumok éjszakája programot tudták bővíteni, fejleszteni. Útjára indították a Mátra expresszt, a Mátra postakocsijáratát, a két postakocsi a települések rendezvényein és egyesületi rendezvényeken jár, ahogy a hétvégén Galyatetőn is kipróbálhatták az érdeklődők. A fejlesztéshez tartoztak a posta-kocsi megálló táblák és a települési táblarendszer.
Az eszközbeszerzés legnagyobb tétele 12 db rendezvénysátor és ehhez tartozó asztal volt, melyeket az egyesület tagjai rendezvényeiken használnak, illetve az egyesület saját programjain. A projekt részeként turista információs pont nyílt Kisnánán, ahol számítástechnikai fejlesztés is történt. Mindez munkahelyteremtéssel járt együtt. A fejlesztésekhez komoly marketing tevékenységet végzett az egyesület mind a nyomtatott, mind az online megjelenésekre komoly hangsúlyt fektetve.
A Mátra katalógus 2012-ben és 2014-ben adták ki, elsőként invitatív kiadványként, második alkalommal a szolgáltatóikat mutatták be. 50 ezer példányban készült el a kibővített, igen népszerű 10 nap a Mátrában sorozat. Elkészült a Mátra letépős térkép, ami a legnépszerűbb kiadványnak bizonyult.
Az egyesület a projektet június 30-án zárja, addig megtörténik további információs pont nyitása Sirokban és folyamatban van a touch infok beszerzése is.
A projektzárót követően a vendégek kipróbálhatták a segway-t, és természetesen felülhettek a Mátra postakocsijáratára is.