A bővülő kínálat mögött számos tényező áll, hiszen a Budapestre érkező egyre több repülőgépet meg is kellett tölteni utassal. A légiközlekedési piac a Malév leállása után gyökeres fordulatot vett.
Budapesten az elmúlt három évben, ha nem is taroltak, de nagy teret nyertek és ma már a forgalom több mint felét adják a diszkont légitársaságok. Ez a folyamat korántsem példa nélküli, hiszen egész Európában átalakulóban van a légiközlekedési piac. Ezek a légitársaságok sokszor gyorsabban/rugalmassabban tudnak reagálni a piaci lehetőségekre és az árstruktúrájukkal széles rétegek számára teszik lehetővé az utazást, akár hétvégi városlátogatás, akár külföldi munka miatt, vagy hosszabb nyaralás céljából ül repülőre az ember. Szintén fontos változás, hogy míg korábban mintegy másfél millió utas ki sem jött a repülőtérről, hanem egyenesen ment tovább a csatlakozó járatához, addig most az utasok túlnyomó többsége, 99,5 %-a kifejezetten Budapestre illetve Magyarországra jön, nem pedig tranzitutas, vagyis igénybe veszi a hazai turisztikai szolgáltatásokat.
Az idei évről az is biztosan elmondható, hogy nem csak a diszkont, hanem valamennyi szegmens jobban teljesített. A Budapest Airport egész éves kétszámjegyű forgalomnövekedése magasan veri nem csak a régiós versenytársak, hanem az Európai Unió repülőtereinek az átlagát is. A Budapest Airport szakemberei szerint az idei siker semmiképpen sem jött véletlenül. A repülőtér évek óta egyre szorosabbra fűzi az együttműködést legfontosabb partnereivel, a légitársaságokkal és a hazai turisztikai piac szereplőivel, egyebek mellett az utazási irodákkal. A magyar turizmus valamennyi iparági szereplőjének érdeme és munkájának eredménye, hogy stabil bázisát adják a ki- és beutazó forgalomnak, ami a repülőtéren tapasztalt utasszám növekedésének is az egyik legfontosabb motorja.
A Budapest Airport a jövő évben is folytatja az utazási irodáknak szervezett szakmai fórumokat országszerte és a határmenti nagyvárosokban, vagyis a repülőtér ún. catchment zónájában, magyarul vonzáskörzetében. (Ez egyébként átlagosan kb. két – három órányi autózási távolságot jelent Budapestről.) Az évről évre egyre sikeresebb és egyre több résztvevővel létrejövő események alkalmával utazási irodák, tour operátorok közvetlenül is találkozhatnak légitársaságok képviselőivel, a nyári szezont követően pedig a Budapest Airport vendégeként exkluzív repülőtér látogatáson vehetnek részt, hogy jobban megismerjék a légikikötő nyújtotta újdonságokat, a kereskedelmi és egyéb szolgáltatások fejlődését.
Bővebb információ: www.bud.hu
Forrás: Turizmus Online