Rekordokat döntött az Adventi Ünnep a Bazilikánál

34 napon át, közel 20 rendezvényen és 82 kiállítóval rekord számú, 600.000 látogatót fogadtak decemberben az Adventi Ünnepen a Bazilikánál. A külföldi vendégek arányának növekedése pozitív visszajelzés a vásár nemzetközi sztenderdjeire, Budapest legtöbbet fotózott nevezetességéről, a Bazilikáról még több kép készült. A vásár a Belváros és az MVM Csoport jótékonysági napja mellett helyszínt biztosított a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet adománygyűjtésének, amely szintén rekord eredménnyel zárult.

A legtöbben a karácsonyi hangulat, mesés dekoráció és fényfestés miatt érkeztek a térre, a gyermekek körében idén is népszerű volt a korcsolyapálya. Az esténként a Bazilika homlokzatára vetített, 3D-hatású vetítéseket hétvégenként több tízezren nézték végig, tömeg tapsolta meg a produkciókat. „A korábbi években még csendesebb hétköznapokon, az első decemberi hétvégéken is érezhető volt a forgalomnövekedés. Valódi találkozóponttá vált a vásár, becsléseink szerint legalább 600 ezren érkeztek idén” – értékelte a negyedik évet Peller Ágnes projektvezető.

Az Adventi Ünnep a Bazilikánál a Zrínyi utca felé bővítve, idén már 82 kiállítói ponttal nyitott meg. Az előzetesen zsűrizett árusok és vendéglátósok kb. 60 százaléka visszatérő partner, így idén minden eddiginél korábban befoglalták a standokat. A vásár népszerűségét a kiállítók is tapasztalták – nem egy olyan iparművész volt, akinek a forgalom növekedése miatt nehézséget okozott, hogy kézműves áruit folyamatosan utántöltse.

A rendezvénysorozat keretében, köztük a melegedőként is működő hangulatos téli hüttében összesen 19 vállalati és közösségi eseményre került sor. A legjelentősebbek az adventi gyertyagyújtás és a jótékony célú élménynapok voltak, de a táncházzal, korisulival és kézműves programokkal szinte folyamatos volt a programkínálat. A negyedik év sikeréhez a főtámogatók, az MVM Zrt. és Belváros önkormányzata mellett a további partnerek; a Citibank, a Mercedes-Benz Magyarország, a NKA és az Douwe Egberts Omnia járultak hozzá.

Nemzetközi színvonal, a belváros legtöbbet fotózott helyszíne várta a vendégeket

A szervezők célja, hogy nemzetközi színvonalon, Európa legjelentősebb vásáraihoz méltó módon várják a külföldieket is, akik a becsült 600.000 fős látogatószám körülbelül harmadát teszik ki. Ezért a korábbi éveknek megfelelően idegen nyelvet beszélő személyzettel, árusokkal és a tájékoztatást segítő „angyalokkal” készültek fel fogadásukra.

A turisták száma nemcsak az adventi időszak, de az ünnepek között is magas, ehhez hozzájárult a Magyar Turizmus Zrt. Budapest Winter Invitation programja is, amely 1+1 forralt bor kuponnal hívta meg őket a Bazilikához. A márciusban záruló, téli fővárosi turizmust erősítő kampány tavaly télen 25 ezer érkezéssel és 93 ezer vendégéjszakával növelte Budapest forgalmát.

A Szent István Bazilika idén tavasszal a CNN listáján felkerült a világ 10 legtöbbet fényképezett helyszíne közé, ehhez az eredményhez most az Adventi Ünnep a Bazilikánál vendégei is hozzátették több ezer képet. A fényfestés mellett a legtöbben a Zrínyi utca felőli fénykapunál készítettek fotót, hogy megosszák ismerőseikkel a látványt. Decemberben a Bazilika, mint Budapest egyik legfontosabb nevezetessége is még több látogatót és zarándokot fogadott.

A rászorulókért fogtak össze a partnerek, rekord eredménnyel zárt az adománygyűjtés

Belváros-Lipótváros önkormányzata, valamint a rendezvény főtámogatója, az MVM Csoport is részt vállalt abban, hogy az advent jegyében a segítő szándék, a jótékony célok több figyelmet kapjanak. Mindkét jótékonysági napon élményprogramokkal fogadták a résztvevő gyermekcsoportokat, az MVM Csoport vezetői és önkéntesei közel 500 csomagot adtak át négy szervezet részére.

Az Adventi Ünnep a Bazilikánál a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet adománygyűjtésének kiemelt helyszíneként folyamatosan várta a segítő szándékúakat. Idén az önkéntesek és az önkéntes órák száma is meghaladta tavalyi regisztrált adatokat; az adományponton több mint 220 önkéntes, mintegy 770 órán át kapcsolódott be a „szeretet.éhség.” Országos Adventi Pénzadománygyűjtésbe, a mézeskalács sütödében pedig 15 000 db mézeskalácsszív készült. A helyszínen adakozók, illetve a „szeretet.éhség.” termékek megvásárlásával segítők adományainak összege meghaladta a 3 millió forintot – összegezte az előzetes eredményeket a szervezet. A gyönyörű helyszín adott otthont a rászoruló gyermekeknek rendezett élménydélutánnak, a „Jónak lenni jó!” kampány tudósításainak és az önkéntesek világnapjának is. Ezen többek között a 10. éve jószolgálati nagykövetként önkénteskedő Kovács Koko Istvánnak köszönték meg a példaértékű szerepvállalást.


Utazás 2025 kiállítás: fókuszban a különleges élmények

Utazás 2025 kiállítás: fókuszban a különleges élmények 

Az idei évben különös figyelmet kap a Balaton négyévszakos turizmusa, míg a nemzetközi vendégek közül Szlovákia mutatkozik be különleges gasztronómiájával és kulturális örökségével.
 Most először: nemzetközi snowboard verseny Magyarországon

Most először: nemzetközi snowboard verseny Magyarországon 

Látványos nemzetközi snowboard-verseny, tökéletes hó és minden pályán zavartalan nyitvatartás várja a sízőket a hétvégén Mátraszentistvánon.
Hosszabb a balatoni STRAND Fesztivál, mint korábban

Hosszabb a balatoni STRAND Fesztivál, mint korábban 

Egy nappal hosszabb lesz a STRAND Fesztivál.
NGM: díjmentes marad a szálláshely-minősítés

NGM: díjmentes marad a szálláshely-minősítés 

Visszavonják a társadalmi egyeztetésre bocsátott rendelettervezetet, amely a szálláshely-minősítési tevékenységhez kapcsolódó igazgatási szolgáltatási díjak szabályozását célozta.
Sétálójeggyel nyit újra a szentendrei Skanzen

Sétálójeggyel nyit újra a szentendrei Skanzen 

A Skanzen házaiba ugyan még nem térhetünkk be, de sétálhatunk, túrázhatunk a Duna-Ipoly Nemzeti Parkhoz tartozó 75 hektáros területen.
Vegyes ízelítő a 2025-ös HoReCa Design Kiállítás választékából

Vegyes ízelítő a 2025-ös HoReCa Design Kiállítás választékából 

Az idei HoReCa Design Kiállítás, amely a Bútor, Lámpa, Dekor Kiállítás részeként látogatható, számtalan innovatív és különleges termékkel várja a szakmai érdeklődőket.
Csendes Olivér: a hazai turizmus idén is húzóágazat lehet

Csendes Olivér: a hazai turizmus idén is húzóágazat lehet 

Az Utazás kiállítás szakmai napján a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) szervezésében megrendezésre kerülő konferencián a hazai turizmus szereplői osztották meg tapasztalataikat.
Kicsi gazdák, nagy kalandok: egyedülálló farsang a múzeumban

Kicsi gazdák, nagy kalandok: egyedülálló farsang a múzeumban 

A Mezőgazdasági Múzeum szervezői egyedülálló farsangi kalandra hívják a családokat 2025. március 1-jén a Vajdahunyad várába. Egy napra gyermekeinkből lehet tehenész, lovász, gabonatermesztő vagy szatócsboltos.
PwC: erősödő bizalom a világgazdaságban, óvatos vállalati várakozások

PwC: erősödő bizalom a világgazdaságban, óvatos vállalati várakozások 

A hazai cégvezetők 70 százaléka számít globális gazdaság gyorsulására, 60 százalék a hazai gazdasággal kapcsolatban is optimistán nyilatkozott, míg saját vállalata növekedésében mindössze 39 százalék bízik.
Így zajlott a jubileumi BCEFW

Így zajlott a jubileumi BCEFW 

A Budapest Central European Fashion Week (BCEFW) az elmúlt években a régió egyik legjelentősebb divateseményévé vált, a 15. szezon pedig minden eddiginél színesebb programmal és új nemzetközi együttműködésekkel ünnepelte a közép-európai divatot február 10-16. között.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.