Rekordokat döntött az Adventi Ünnep a Bazilikánál

34 napon át, közel 20 rendezvényen és 82 kiállítóval rekord számú, 600.000 látogatót fogadtak decemberben az Adventi Ünnepen a Bazilikánál. A külföldi vendégek arányának növekedése pozitív visszajelzés a vásár nemzetközi sztenderdjeire, Budapest legtöbbet fotózott nevezetességéről, a Bazilikáról még több kép készült. A vásár a Belváros és az MVM Csoport jótékonysági napja mellett helyszínt biztosított a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet adománygyűjtésének, amely szintén rekord eredménnyel zárult.

A legtöbben a karácsonyi hangulat, mesés dekoráció és fényfestés miatt érkeztek a térre, a gyermekek körében idén is népszerű volt a korcsolyapálya. Az esténként a Bazilika homlokzatára vetített, 3D-hatású vetítéseket hétvégenként több tízezren nézték végig, tömeg tapsolta meg a produkciókat. „A korábbi években még csendesebb hétköznapokon, az első decemberi hétvégéken is érezhető volt a forgalomnövekedés. Valódi találkozóponttá vált a vásár, becsléseink szerint legalább 600 ezren érkeztek idén” – értékelte a negyedik évet Peller Ágnes projektvezető.

Az Adventi Ünnep a Bazilikánál a Zrínyi utca felé bővítve, idén már 82 kiállítói ponttal nyitott meg. Az előzetesen zsűrizett árusok és vendéglátósok kb. 60 százaléka visszatérő partner, így idén minden eddiginél korábban befoglalták a standokat. A vásár népszerűségét a kiállítók is tapasztalták – nem egy olyan iparművész volt, akinek a forgalom növekedése miatt nehézséget okozott, hogy kézműves áruit folyamatosan utántöltse.

A rendezvénysorozat keretében, köztük a melegedőként is működő hangulatos téli hüttében összesen 19 vállalati és közösségi eseményre került sor. A legjelentősebbek az adventi gyertyagyújtás és a jótékony célú élménynapok voltak, de a táncházzal, korisulival és kézműves programokkal szinte folyamatos volt a programkínálat. A negyedik év sikeréhez a főtámogatók, az MVM Zrt. és Belváros önkormányzata mellett a további partnerek; a Citibank, a Mercedes-Benz Magyarország, a NKA és az Douwe Egberts Omnia járultak hozzá.

Nemzetközi színvonal, a belváros legtöbbet fotózott helyszíne várta a vendégeket

A szervezők célja, hogy nemzetközi színvonalon, Európa legjelentősebb vásáraihoz méltó módon várják a külföldieket is, akik a becsült 600.000 fős látogatószám körülbelül harmadát teszik ki. Ezért a korábbi éveknek megfelelően idegen nyelvet beszélő személyzettel, árusokkal és a tájékoztatást segítő „angyalokkal” készültek fel fogadásukra.

A turisták száma nemcsak az adventi időszak, de az ünnepek között is magas, ehhez hozzájárult a Magyar Turizmus Zrt. Budapest Winter Invitation programja is, amely 1+1 forralt bor kuponnal hívta meg őket a Bazilikához. A márciusban záruló, téli fővárosi turizmust erősítő kampány tavaly télen 25 ezer érkezéssel és 93 ezer vendégéjszakával növelte Budapest forgalmát.

A Szent István Bazilika idén tavasszal a CNN listáján felkerült a világ 10 legtöbbet fényképezett helyszíne közé, ehhez az eredményhez most az Adventi Ünnep a Bazilikánál vendégei is hozzátették több ezer képet. A fényfestés mellett a legtöbben a Zrínyi utca felőli fénykapunál készítettek fotót, hogy megosszák ismerőseikkel a látványt. Decemberben a Bazilika, mint Budapest egyik legfontosabb nevezetessége is még több látogatót és zarándokot fogadott.

A rászorulókért fogtak össze a partnerek, rekord eredménnyel zárt az adománygyűjtés

Belváros-Lipótváros önkormányzata, valamint a rendezvény főtámogatója, az MVM Csoport is részt vállalt abban, hogy az advent jegyében a segítő szándék, a jótékony célok több figyelmet kapjanak. Mindkét jótékonysági napon élményprogramokkal fogadták a résztvevő gyermekcsoportokat, az MVM Csoport vezetői és önkéntesei közel 500 csomagot adtak át négy szervezet részére.

Az Adventi Ünnep a Bazilikánál a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet adománygyűjtésének kiemelt helyszíneként folyamatosan várta a segítő szándékúakat. Idén az önkéntesek és az önkéntes órák száma is meghaladta tavalyi regisztrált adatokat; az adományponton több mint 220 önkéntes, mintegy 770 órán át kapcsolódott be a „szeretet.éhség.” Országos Adventi Pénzadománygyűjtésbe, a mézeskalács sütödében pedig 15 000 db mézeskalácsszív készült. A helyszínen adakozók, illetve a „szeretet.éhség.” termékek megvásárlásával segítők adományainak összege meghaladta a 3 millió forintot – összegezte az előzetes eredményeket a szervezet. A gyönyörű helyszín adott otthont a rászoruló gyermekeknek rendezett élménydélutánnak, a „Jónak lenni jó!” kampány tudósításainak és az önkéntesek világnapjának is. Ezen többek között a 10. éve jószolgálati nagykövetként önkénteskedő Kovács Koko Istvánnak köszönték meg a példaértékű szerepvállalást.


Felpörgött a lakossági hitelezés az Ersténél

Felpörgött a lakossági hitelezés az Ersténél 

Az Erste által kezelt befektetési alapok eszközértéke meghaladja a 2400 milliárd forintot.
Hiánypótló beruházás a Tisza-tónál

Hiánypótló beruházás a Tisza-tónál 

Megnyitotta kapuit a tiszafüredi Kérész Központ.
Erdők és csillagok nyomában a Zselicben

Erdők és csillagok nyomában a Zselicben 

Második alkalommal szervezi meg a Somogy Megyei Erdész és Természetvédő Egyesület a Somogyi Erdők Napja elnevezésű családi programot a zselici erdőben.
Bujtor István és Ötvös Csöpi alakját kelti életre a Budapesti Fesztiválzenekar

Bujtor István és Ötvös Csöpi alakját kelti életre a Budapesti Fesztiválzenekar 

A nyári vitorlás szezont Bujtor István emlékesttel nyitják a Budapesti Fesztiválzenekar zenészei.
Közönség előtt alkotnak a művészek a "Hűség városában"

Közönség előtt alkotnak a művészek a "Hűség városában" 

Csoportos kiállítás és művésztelep a SopronFest keretében.
Ha elvonulna a város zajától...

Ha elvonulna a város zajától... 

Május 17-től kinyitja kapuit a Városháza pop-up park.
Több mint kétmillió eurót fordíthat turisztikai fejlesztésre a Magyar Nemzeti Múzeum

Több mint kétmillió eurót fordíthat turisztikai fejlesztésre a Magyar Nemzeti Múzeum 

Az esztergomi vármúzeum és a zselízi Esterházy-kastély felújítására nyert pályázatot.
Turizmus Konjunktúra Index: a turizmus lehet idén a húzóágazat

Turizmus Konjunktúra Index: a turizmus lehet idén a húzóágazat  

Az ágazat szereplői helyzetüket pozitívnak érzékelték.
Új üzletág igazgató a HotelPremio Group-nál

Új üzletág igazgató a HotelPremio Group-nál 

Fazakas F. János a cégcsoport növekedéséért felel ez év május 1-től.
Stand up, flamenco, örökzöld slágerek: közeledik a pécsi Zsolnay Piknik

Stand up, flamenco, örökzöld slágerek: közeledik a pécsi Zsolnay Piknik 

Ingyenes kultúrális és családi programok június elsején és másodikán.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.