Rekordokat döntött az Adventi Ünnep a Bazilikánál

34 napon át, közel 20 rendezvényen és 82 kiállítóval rekord számú, 600.000 látogatót fogadtak decemberben az Adventi Ünnepen a Bazilikánál. A külföldi vendégek arányának növekedése pozitív visszajelzés a vásár nemzetközi sztenderdjeire, Budapest legtöbbet fotózott nevezetességéről, a Bazilikáról még több kép készült. A vásár a Belváros és az MVM Csoport jótékonysági napja mellett helyszínt biztosított a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet adománygyűjtésének, amely szintén rekord eredménnyel zárult.

A legtöbben a karácsonyi hangulat, mesés dekoráció és fényfestés miatt érkeztek a térre, a gyermekek körében idén is népszerű volt a korcsolyapálya. Az esténként a Bazilika homlokzatára vetített, 3D-hatású vetítéseket hétvégenként több tízezren nézték végig, tömeg tapsolta meg a produkciókat. „A korábbi években még csendesebb hétköznapokon, az első decemberi hétvégéken is érezhető volt a forgalomnövekedés. Valódi találkozóponttá vált a vásár, becsléseink szerint legalább 600 ezren érkeztek idén” – értékelte a negyedik évet Peller Ágnes projektvezető.

Az Adventi Ünnep a Bazilikánál a Zrínyi utca felé bővítve, idén már 82 kiállítói ponttal nyitott meg. Az előzetesen zsűrizett árusok és vendéglátósok kb. 60 százaléka visszatérő partner, így idén minden eddiginél korábban befoglalták a standokat. A vásár népszerűségét a kiállítók is tapasztalták – nem egy olyan iparművész volt, akinek a forgalom növekedése miatt nehézséget okozott, hogy kézműves áruit folyamatosan utántöltse.

A rendezvénysorozat keretében, köztük a melegedőként is működő hangulatos téli hüttében összesen 19 vállalati és közösségi eseményre került sor. A legjelentősebbek az adventi gyertyagyújtás és a jótékony célú élménynapok voltak, de a táncházzal, korisulival és kézműves programokkal szinte folyamatos volt a programkínálat. A negyedik év sikeréhez a főtámogatók, az MVM Zrt. és Belváros önkormányzata mellett a további partnerek; a Citibank, a Mercedes-Benz Magyarország, a NKA és az Douwe Egberts Omnia járultak hozzá.

Nemzetközi színvonal, a belváros legtöbbet fotózott helyszíne várta a vendégeket

A szervezők célja, hogy nemzetközi színvonalon, Európa legjelentősebb vásáraihoz méltó módon várják a külföldieket is, akik a becsült 600.000 fős látogatószám körülbelül harmadát teszik ki. Ezért a korábbi éveknek megfelelően idegen nyelvet beszélő személyzettel, árusokkal és a tájékoztatást segítő „angyalokkal” készültek fel fogadásukra.

A turisták száma nemcsak az adventi időszak, de az ünnepek között is magas, ehhez hozzájárult a Magyar Turizmus Zrt. Budapest Winter Invitation programja is, amely 1+1 forralt bor kuponnal hívta meg őket a Bazilikához. A márciusban záruló, téli fővárosi turizmust erősítő kampány tavaly télen 25 ezer érkezéssel és 93 ezer vendégéjszakával növelte Budapest forgalmát.

A Szent István Bazilika idén tavasszal a CNN listáján felkerült a világ 10 legtöbbet fényképezett helyszíne közé, ehhez az eredményhez most az Adventi Ünnep a Bazilikánál vendégei is hozzátették több ezer képet. A fényfestés mellett a legtöbben a Zrínyi utca felőli fénykapunál készítettek fotót, hogy megosszák ismerőseikkel a látványt. Decemberben a Bazilika, mint Budapest egyik legfontosabb nevezetessége is még több látogatót és zarándokot fogadott.

A rászorulókért fogtak össze a partnerek, rekord eredménnyel zárt az adománygyűjtés

Belváros-Lipótváros önkormányzata, valamint a rendezvény főtámogatója, az MVM Csoport is részt vállalt abban, hogy az advent jegyében a segítő szándék, a jótékony célok több figyelmet kapjanak. Mindkét jótékonysági napon élményprogramokkal fogadták a résztvevő gyermekcsoportokat, az MVM Csoport vezetői és önkéntesei közel 500 csomagot adtak át négy szervezet részére.

Az Adventi Ünnep a Bazilikánál a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet adománygyűjtésének kiemelt helyszíneként folyamatosan várta a segítő szándékúakat. Idén az önkéntesek és az önkéntes órák száma is meghaladta tavalyi regisztrált adatokat; az adományponton több mint 220 önkéntes, mintegy 770 órán át kapcsolódott be a „szeretet.éhség.” Országos Adventi Pénzadománygyűjtésbe, a mézeskalács sütödében pedig 15 000 db mézeskalácsszív készült. A helyszínen adakozók, illetve a „szeretet.éhség.” termékek megvásárlásával segítők adományainak összege meghaladta a 3 millió forintot – összegezte az előzetes eredményeket a szervezet. A gyönyörű helyszín adott otthont a rászoruló gyermekeknek rendezett élménydélutánnak, a „Jónak lenni jó!” kampány tudósításainak és az önkéntesek világnapjának is. Ezen többek között a 10. éve jószolgálati nagykövetként önkénteskedő Kovács Koko Istvánnak köszönték meg a példaértékű szerepvállalást.


Leleplezték Munkácsy Mihály eddig ismeretlen művét

Leleplezték Munkácsy Mihály eddig ismeretlen művét 

Ausztráliából hozta haza a Virág Judit Galéria, a Madame Tussauds Budapestben mutatták be a csodálatos portrét.
Máté Bence az év madárfotósa

Máté Bence az év madárfotósa 

A második fordulóba került képek összesen 170 különböző madárfajt örökítettek meg.
Ezek lettek az Év kutyabarát helyei 2024-ben

Ezek lettek az Év kutyabarát helyei 2024-ben 

Idén már 11. alkalommal került megrendezésre az Év kutyabarát helye kampány a Kutyabarát.hu szervezésében, ismét hatalmas érdeklődés övezte a kutyabarát szállások, vendéglátóhelyek és munkahelyek megmérettetését.
Ha faültetés, akkor segítenek a szajkók

Ha faültetés, akkor segítenek a szajkók 

Szajkók segítenek a faültetésben Pesterzsébeten és Veresegyház határában.
Nyílik a képzőművészeti galéria karácsonyi vására

Nyílik a képzőművészeti galéria karácsonyi vására 

Hetedik alkalommal jelentkezik a Resident Art Fair karácsonyi vására, ezúttal Allegro Barbaro címmel.
Klasszis TopDesign 2024: a zsűri már döntött, de a közönség még szavazhat!

Klasszis TopDesign 2024: a zsűri már döntött, de a közönség még szavazhat!  

Lehet, hogy az Ön szavazata dönti el, melyik szálloda vagy vendéglátóegység kapja a rangos közönségdíjat az idei döntőbe került pályázók közül.
Adománygyűjtő akció a Bazilika800 emlékév végén Pannonhalmán

Adománygyűjtő akció a Bazilika800 emlékév végén Pannonhalmán 

Az évfordulót a bencések egész évben számos lelkiségi, kulturális és turisztikai, programmal ünnepelték.
Új kiállítás a kortárs művészeti központban

Új kiállítás a kortárs művészeti központban 

Újabb időszaki kiállítás megnyitására készül az MBH Bank Művészeti Alapítvány támogatásával működő Hungarian Art & Business (HAB) művészeti központ, amely ezúttal a kert mint ember által alakított természet világába invitálja majd a látogatókat.
Reklámfilm az ünnepekre: az egyik leghíresebb karácsonyi dal története– videóval

Reklámfilm az ünnepekre: az egyik leghíresebb karácsonyi dal története– videóval 

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott.
Megérkeztek Budapestre az ősi szimbólumokkal teli alkotások

Megérkeztek Budapestre az ősi szimbólumokkal teli alkotások 

A latin-amerikai absztrakt művészet úttörőjének alkotásai a Cervantes Intézetben.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.