Uniós források turisztikai marketingre

Most első alkalommal európai uniós forrásokat is felhasználhat Magyarország a turisztikai marketingben – tájékoztatta a szakmai érdeklődőket Faragó Péter, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója az UTAZÁS kiállítás első napján, az UNWTO hivatalos konferenciáján, az Utazás Fórum keretében.

Faragó Péter előadásában kiemelte, a hároméves stratégiában kiemelkedő jelentősége van a turisztikai termékek mellett az agrártermékek promóciójának is, hiszen a kiváló minőségű magyar agrártermékek kulcsszerepet játszhatnak a turizmus élénkítésében.

Nő a gasztronómia szerepe

A Magyar Turizmus Zrt. álláspontja szerint Magyarország versenyképessége mind a turizmusban, mind az agráriumban a magas minőségű, ezáltal jó áron értékesíthető szolgáltatásokban rejlik. Ezért céljaik között szerepel elsősorban olyan akciók, kampányok, kiállítások megvalósítása, ahol a gasztronómiai eseményeket, eladáshelyi akciókat turisztikai akciókkal egészíthetik ki és fordítva. A Magyar Turizmus Zrt. 2012 óta agrármarketing és bormarketing feladatokat is ellát, a társaságon belül működő Agrármarketing Centrummal együttműködve.

Kereslet-kínálat gondok

Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgató-helyettese részletesen ismertette a következő évek turisztikai marketingtevékenységét. A társaság célja továbbra is a belföldi utazások ösztönzése, azonban a stratégiájának fókuszában a következő években az ország külföldi népszerűsítése áll. Az MT Zrt. egyik legfőbb elképzelése, hogy a marketingtevékenységet, az értékesítés-ösztönző és regionális kampányokat a szakmai szereplőkkel minden eddiginél szorosabban együttműködve végezze.

A vezérigazgató-helyettes a kihívások között említette, hogy a számok ugyan dinamikusan növekednek, viszont a külföldi promócióban még lemaradásban van a magyar turizmus. Különféle hatások érik a turizmust, úgy mint a versenyhelyzet fokozódása vagy a magasabb elvárt szolgáltatási szint a jelenleginél. Jelenleg ugyan sok minőségi szolgáltatás van a piacon, de a kereslet és a kínálat nincs mindig egyensúlyban. A hatások és a kihívások azonban sok lehetőséget teremtenek a magyar turizmus és a turisztikai marketingszervezet számára. Horváth Gergely ismertette, hogy az elkövetkezendő évek legfontosabb feladatai a turisztikai márka erősítése, az innovatív marketingtevékenység, a hatékony tudásmegosztás, a komplex termékfejlesztés, a nemzetközi együttműködések és a KKV szektor támogatása.

Jól sikerült imázsfilm. Lesz folytatás

A márkakommunikáció fő üzenete, a „Think Hungary – More than expected” vagyis „Magyarország – felülmúlja a várakozásokat” egyszerre utal a hagyományok, értékek újszerű bemutatására, az innovációra és a gyorsan fejlődő, megújuló kínálatra. Erre az ideológiára épült Magyarország új, eddig már többször díjazott imázsfilmje is, melyből szeretnének még hasonlókat készíteni. Egy olyan országimázs kialakítása a cél, melynek központi eleme az egyediség, a más úti céloktól megkülönböztető élményelemek valamint a minőséget kifejező arculat alkalmazása.

A külpiaci munkában a társaság a jövőben minden eddignél fontosabbnak tartja a szolgáltatók bevonását és a külpiacon nem az önálló megjelenést, hanem a térség és az ország egységes piacra vitelét támogatják. Ezért kiemelt jelentőségűek lesznek a külképviseleti akciók, és olyan szakmai partneri összefogások, mint például a Budapest Winter Invitation. Horváth Gergely hangsúlyozta, fő kommunikációs elvük a „támogató szakmai tevékenység”, mely a mindennapi tevékenységben is segítséget nyújt a szolgáltatóknak.

Budapest és Balaton - kiemelt termék

Ösztönözni kívánják az olyan alulról jövő kezdeményezéseket is, mint pl. a Nyugat- Magyarországi termálút. Három fő termékre, az egészség- és ezen belül is a gyógyturizmusra, az üzleti és a kulturális turizmusra kívánnak fókuszálni az elkövetkezendő stratégiai időszakban és továbbra is kiemelt termék marad Budapest és a Balaton.

A nagy befogadóképességű, új budapesti kongresszusi központ 2018-ra tervezett megnyitása kedvező változást hozhat a nemzetközi helyezésekben, ahol a nemzetközi rendezvények száma alapján Budapest jelenleg a 17. a világranglistán (ICCA – International Congress&Convention Association szerint). A Magyar Kongresszusi Igazgatóságnak ezért kiemelt feladata lesz az elkövetkezendő időszakban az új kongresszusi központ piaci bevezetésének támogatása továbbá a nemzetközi konferenciák, sportesemények számának növelése valamint a vidéki konferenciahelyszínek piacra segítése.

Új terület: akadálymentes turizmus

A belföldi stratégiával kapcsolatban Horváth Gergely fontosnak tartotta kiemelni, hogy a turisztikai kereslet belföldön tartásával a magyar lakosság utazásra szánt kiadásai belföldön maradnak. A marketingszervezet belföldi tevékenységének fókuszában alapvetően a belföldi kereslet ösztönzése áll, emellett fontos szerepet szánnak a koordinációs és támogató feladatoknak is.

A belföldi forgalomra igen kedvező hatással van a SZÉP-kártya felhasználása, hiszen segít kiegyensúlyozni a vendégforgalom Budapest centrikusságát és szezonalitását, mivel felhasználása jelentősebb az elő- és utószezoni hónapokban. Jelenleg már 1 millió kártya van forgalomban és a belföldi turizmus bevételeiben minden negyedik forint a Széchenyi Pihenőkártyából származik. Ezen kívül a szakember lényegesnek tartotta megemlíteni, hogy az eddig szűk szegmensekben is igyekeznek élen járni, példaként említette az akadálymentes turizmust, mely hatalmas piaci potenciállal rendelkezik.

A Magyar Turizmus Zrt. startégiájában kiemelt szerepet tulajdonít még a tudás alapú fejlesztésnek is, melyre egy új programot is indítanak, a Tudásakadémiát. A Tudásakadémia, melynek központjában a jövő és az üzletszerzés áll, lehetőséget teremt arra, hogy bárhol az országban felvessenek vagy megosszanak különféle új témákat vagy hozzáadják meglévő tudásukat, tapasztalataikat.

A turizmusmarketing stratégia teljes anyaga regisztráció után a következő linkre kattintva megtekinthető: http://szakmai.itthon.hu/turizmusmarketing-es-agrarmarketing-strategia-igenylese

Forrás: Vendég&Hotel Online


Elképzelhető, hogy végleg lezárják a Rám-szakadékot

Elképzelhető, hogy végleg lezárják a Rám-szakadékot 

A klímaváltozás a népszerű kirándulóhelyekre is hatással van.
Kiosztották a Hévíz Város Turizmusáért díjat

Kiosztották a Hévíz Város Turizmusáért díjat 

Molnár Ágnes a szálloda nyitása óta az Európafit oszlopos tagja.
Turizmusban a kulcs: az utazó fejével kell gondolkodni

Turizmusban a kulcs: az utazó fejével kell gondolkodni 

Egy friss kutatás eredményeiről számolt be Sulyok Judit, a Pannon Egyetem Turizmus Intézeti Tanszékének tudományos munkatársa a Veszprémben tartott Balaton Konferencián, május 2-án.
Titkokat őriznek az ország legkülönlegesebb és legidősebb fái

Titkokat őriznek az ország legkülönlegesebb és legidősebb fái 

Az Évgyűrűkben őrzött történetek – Magyarország fáinak titkos meséi című fotókiállítást május 4-én nyitják meg Badacsonyörsön.
Siófokról indul a Tour de Hongrie legizgalmasabb befutó szakasza

Siófokról indul a Tour de Hongrie legizgalmasabb befutó szakasza 

Május 12-én igazi világsztárokkal is találkozhatunk!
Kedvezmények a főváros hivatalos applikációjának születésnapján

Kedvezmények a főváros hivatalos applikációjának születésnapján 

Május 1-jén ünnepelte az ÉnBudapestem applikációja az első születésnapját.
Szibériai tokhalak a Balatonban?

Szibériai tokhalak a Balatonban? 

A Balatonban megjelenő lénai tokok minden bizonnyal a vízgyűjtőn létesült halgazdálkodási létesítményekből szökhettek meg.
Nagy Márton Hévízen: a gyógyturizmusé, az egészségturizmusé a jövő

Nagy Márton Hévízen: a gyógyturizmusé, az egészségturizmusé a jövő 

Nemzetgazdasági miniszter: a nyugati világ elöregszik, nő az idősek aránya, ebből adódóan sokkal nagyobb lesz a kereslet az egészségturizmusra.
Fővárosi fölény az idei Szakma Sztár Fesztiválon

Fővárosi fölény az idei Szakma Sztár Fesztiválon 

Harmincöt budapesti tanuló állhatott dobogóra a Szakma Sztár Fesztiválon.
Ez az első magyar AI alapú éttermi asszisztens

Ez az első magyar AI alapú éttermi asszisztens 

Már több mint húsz étterem használja.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.