Egyéb
Nyáron nyit a Royal Balaton Golf & Yacht Club
Hamarosan megnyitja kapuit a Balaton első, nemzetközi versenyek megrendezésére is alkalmas, Balatonudvari és Örvényes között elterülő 18 lyukú golfpályája.
Kezdődik a balatoni szezon
Május elsejével hivatalosan is megnyit a balatoni turisztikai szezon, amelynek apropóján a Magyar Turizmus Zrt. tanulmányutat szervezett április 28-án a régióba.
Új borospice Balfon
A Weninger Pincészet megnyitotta új borospincéjét a Sopron melletti Balfon.
Egyiptom 12 milliárd dolláros bevételt remél a turizmusból 2011-ben
Egyiptom várakozása szerint 2011-re az ország turizmusból származó bevételei a jelenlegihez képest 26 százalékkal nőnek, elérve a 12 milliárd dolláros évi szintet.
Kevesebb angol nyaral idén Görögországban?
Görögország jelentős visszaesésre számít idén a brit beutazó turisták számában a fonttal szemben erős euró miatt, idézi Aris Spiliotopoulos görög turisztikai minisztert az eTurboNews.
Három és félmilliárd a gyulai világfürdőre
A gyulai képviselőtestület elfogadta a leendő gyulai világfürdő európai uniós támogatásához szükséges szándéknyilatkozatot.
Reneszánsz Év: megjelent a nyári programfüzet
Április 28-án jelent meg a Reneszánsz Év 2008 nyári programfüzete.
Tótágas a bobpályán
Ismét kuriózumnak számító attrakcióval rukkolt elő a balatonfűzfői bobpálya tulajdonosa.
A Norvég Alapból fejlesztenék a békési fürdőt
Bekerült a Norvég Alapra benyújtott legjobb 150 pályázat közé a békési fürdő fejlesztésére irányuló szakmai anyag.
Milliárdos Dráva-projekt
Befejeződött az 1,1 milliárd forintos ökoturisztikai Dráva-projekt. A program a nagyatádi többfunkciós kiállító- és látogatóközpont átadásával ért véget.
43,5 milliárdos turisztikai támogatás a Dél-Dunántúlnak
A dél-dunántúli régióban 2013-ig 43,5 milliárd forint áll rendelkezésre támogatási forrásként turisztikai fejlesztésekre a Regionális Operatív Programok (ROP) révén, ami több mint 100 milliárdos fejlesztést tesz lehetővé a térségben, mondta Sárdi Árpád, a Dél-dunántúli Regionális Idegenforgalmi Bizottság elnöke pénteken Kaposváron, egy turisztikai tanácskozáson.
Új termékmenedzser az MT Zrt.-nél
Május végétõl Kiss Dóra tölti be a Magyar Turizmus Zrt. termékmenedzseri pozícióját.
Új értékesítési igazgató a Borsodi Sörgyárban
A Borsodi Sörgyár Zrt. értékesítési igazgatói pozícióját Horeca és Small Food területeken április 1-jétõl Mészáros Zsolt tölti be, aki elõzõleg a vállalat marketing igazgatójaként dolgozott.
300 ezer látogató a Hortobágyi Nemzeti Parkban
Az elmúlt évek ökoturisztikai fejlesztéseink köszönhetően a Hortobágyi Nemzeti Park számos új lehetőséget kínál vendégeinek, hogy minél jobban megismerjék a Hortobágy természeti értékeit, a pásztorélet hagyományait és a vidékre jellemző kézművesmesterségeket.
Meddig tart a forintgyengülés?
Február elején a forint az elmúlt év lagymatag árfolyammozgásai után jelentősen meggyengült. Erősödhet-e a közeljövőben devizánk? – erre a kérdésre kereste a választ elemzőnk.
Ski amadé!
Ausztriában csak két évszak van: tél és nyár. Decembertől április végéig lehet síelni (persze a Dachstein gleccseren tovább is), aztán jöhetnek a síléc nélküli, szabadidős sportprogramok, kirándulások, városnéző- és természetbarát túrák. A turisztikai kínálat változatos, amint arról munkatársunk legutóbb a Salzburg és Stájerország tartományokban található Ski amadé régió két területén, a Schladming-Dachstein és a Hochkönig régióban meggyőződhetett.
Szlovénia, a földi paradicsom
A negyed magyarországnyi Szlovéniának százötven, 2000 méternél magasabb hegycsúcsa van, nyugati határát tenger nyaldossa, az ország belseje pedig számos gyönyörű barlangot és csinos kisvárost rejt. Az ország a stresszben elgyötört utazónak maga a Kánaán.
Vendégbarát Múzeum Program: már csak néhány napig lehet szavazni!
Május elsején zárul le a Vendégbarát Múzeum Program szavazása.
Profizmus és erősorrend
Profi szervezés, kiváló, modern helyszín a bécsi vásárközpontban, kelet-európai vásárlói dömping, izgalmas esti kísérőprogramok és ragyogó kávé a Gerbeaud által üzemeltetett kávézóban – ezek voltak az első benyomásaim az idei Austrian and Central European Travel Business vásárról, vagyis az ACTB-ről. Néhány jelből azonban arra lehetett következtetni, hogy nem felhőtlen a szervező országok turisztikai együttműködése.
Javuló trend
Úgy látszik, igaznak bizonyul az az aranyszabály, mely szerint ha többet költünk külföldön reklámra, akkor több turista érkezik az országba.
Vissza a klasszikusokhoz
Ausztria hirdetéseiből az idén eltűnt az utóbbi évek során közismertté vált pingvinpár, mivel mostantól meghökkentés helyett utazásra csábító képekkel operál reklámjaiban az osztrák nemzeti idegenforgalmi szervezet, az Österreich Werbung (ÖW). Az arculatváltás osztatlan sikert aratott az általunk megkérdezett reklámszakemberek körében.
Bamako, gond nélkül
Atrocitások nélkül, sikerrel zárult a 3. Budapest-Bamako futam. A résztvevők nemcsak a helyi lakosokat kötelezték hálára adományaikkal, de a nehéz időket megélő afrikai országok kormányzata is köszönetét fejezte ki a magyaroknak, amiért bizalmat szavaztak számukra.
Önálló Budapest útikönyv jelenik meg Franciaországban
A Magyar Turizmus Zrt. közreműködésével április 19. és 26. között Budapestre látogat a Michelin útikönyvek kiadójának francia újságírója, hogy a legújabb útikönyv tartalmához információkat gyűjtsön.
A minőség kommunikálása még nem jelent vendégeket
Amint előző számunkban megírtuk, többféle módon jelezheti egy szálloda potenciális ügyfeleinek, hogy náluk odafigyelnek a megfelelő minőség biztosítására. Ezek egyike a Magyar Turizmus Minőségi Díj, amelyet a szakma ugyan komoly elismerésnek tekint, de valódi marketingértéke csak akkor lesz, ha széles körben megismertetik az emberekkel.
Hosszú az út lélektől lélekig
Cikksorozatunk második részében a vallási és a spirituális turizmus összefüggéseit boncolgatja szerzőnk, majd bemutatja a spirituális turisták néhány népszerű úti célját.
Magyarország a brit hasábokon
Nagy-Britannia a Magyar Turizmus Zrt. 2008. évi marketingtervében a legjelentősebb küldőpiacok között szerepel. 612.732 vendégéjszakával – Németország és Ausztria után – Magyarország harmadik legjelentősebb küldőországa volt 2007-ben. A Magyar Turizmus Zrt. által szervezett tanulmányutak, illetve a Társaság által nyújtott információk nyomán a szigetországban számos neves magazin számolt be az utóbbi időben Magyarországról.
Tisza-tó: folytatódik a Tourist Police program
A Tiszai Vízirendészeti Rendőrkapitányság az idén tovább folytatja bűn- és baleset megelőzési tevékenységét a Tisza-tónál a nyári szezonban, amelynek kapcsán együttműködik a területen illetékes szárazföldi rendőrkapitányságokkal, önkormányzatokkal, halászati hasznosítóval, természetvédelmi és egyéb szervezetekkel.
Qatartikus számok
A dinamikusan fejlődő Qatar Airways 2007-ben kilenc új útvonal megnyitásával ünnepelte tizedik születésnapját. A légitársaság a magyar piacról tavaly megháromszorozta utasainak számát, s ha e lendület megmarad, a budapesti járatnyitás sem elképzelhetetlen.
Beindult a BTH Turisztikai Hírközpontja
A BTH levélben kereste meg a jelentősebb fővárosi turisztikai szervezeteket, hogy a turizmust, turistaforgalmat közvetetten vagy közvetlenül érintő közleményeiket küldjék rendszeresen a most áprilisban indított Turisztikai Hírközpontba.
Új dimenziót akar nyitni a magyar piacon
Csaknem 200 utazási iroda képviselője volt kíváncsi egy új tour-operátor hazai bemutatkozására, a Karya Tour januári katalógusbemutatójára. Az 1999-ben alapított, az első öt török beutaztató cég között számon tartott Karya Tour ügyvezetője, Tolga Deniz lapunknak hangsúlyozta: hosszú távra terveznek, komoly befektetéssel új rendszert honosítanak meg a magyar piacon, és elsősorban nem versenytársaik részesedését szeretnék megszerezni.
Nyaralás a tévé előtt?
A buszos utaztatók sem reménykednek kirobbanó szezonban, bár akad, akinek nincs oka panaszra. Egyik félelmük, hogy a nagy sportvilágesemények miatt sok család utazás helyett inkább otthon marad, különösen a jelenlegi gazdasági helyzetben.
„Ostromállapot Pekingben”
Peking legnagyobb és legelegánsabb sétálóutcájában óriási érdeklődés mellett megkezdődött a Kínai Turisztikai Expo 2008 rendezvénysorozat.
Tradíció és modernitás
Az egészségturisztikai piac hazai növekedése elsődlegesen a belföldi forgalom erősödésének köszönhető. Hévíz idegenforgalma azonban bizonyítja, hogy jól megfér egymás mellett a magyar vendég és a külföldi turista. Szerkesztőségünk az Utazás kiállításon új standdal, új arculattal megjelenő Hévíz város polgármesterét, Vértes Árpádot és a Hévíz Turizmus Marketing Egyesület elnökét, Könnyid Lászlót kérdezte az aktuális tervekről, valamint a modern arculatról.
EKF: színes programok 2008-ban
A Pécs2010 Európa Kulturális Fővárosa Program (EKF) 2008-as felvezető évében 135 program valósul meg, mondta el dr. Kovács Katalin, Pécs Megyei Jogú Város Önkormányzatának osztályvezetője a Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési Tanács csütörtöki ülésén.
Nagy lépés a balatoni turizmusban: megújult a Festetics-kastély
Új fejezetet nyit a balatoni turizmusban Festetics-kastély felújítása, valamint az egyedi látványosságokat bemutató Vadászati Múzeum és a Történelmi Modellvasút–kiállítás kialakítása.
Öt folyó és majd félszáz fürdő
Különleges adottságokkal rendelkezik a Dél-Alföld, hiszen 505 hévízkút bugyog a térségben, és szinte minden jelentősebb településen találunk termál- vagy gyógyfürdőt. Ugyanakkor felszíni vizekben (Duna, Tisza, Körösök, Maros, holtágak és szikes tavak) is igen gazdag ez a vidék, ahol léptennyomon visszaköszön a folyószabályozások előtti végtelen vízi világ.
Zöld, királyi, misztikus
A Conference Tours szervezésében utazási irodai szakemberek tettek látogatást Gödöllőn és környékén. A vidék változatos szolgáltatásokat kínál a rendezvényés üdülésszervezőknek.
Reneszánszra hangolva
Fényes korszakára emlékezik az ország a reneszánsz év kapcsán. Zengte dicséretét Janus Pannonius, olasz kőfaragók dolgoztak márvány szökőkutakon, szaporodtak a Corvinák a királyi könyvtárban, és „nyögte Mátyás bús hadát Bécsnek büszke vára”.
Féléves késésben
A mai napig nem látott napvilágot az új fesztiváltámogatási struktúra, amelynek elkészültét 2007 májusában Hiller István, az oktatási és kulturális tárca vezetője tavaly szeptemberre ígérte.
Befektetési hullám
104,1 milliárd forintos fejlesztést valósít meg 21 tóparti településen 2014-ig az SCD Quinlan Private Balaton Development – hangzott el a közelmúltban Tapolcán megrendezett II. Balaton-fejlesztési konferencián. Az ír Quinlan Private Csoport a korábbi nagy Balaton-parti turisztikai szolgáltató cégeket (Siotour, Balatontourist, Zalatour) felvásárló SCD partnereként vesz részt a program megvalósításában. Az első fejlesztések még az idén elindulnak Balatonalmádiban, Badacsonyban, Balatonszemesen és Siófokon. A szakemberek többsége örül a fejlesztéseknek, de hangsúlyozták a régió fenntartható fejlődésének fontosságát..
Ajánló
Folyamatosan olvasom és használom a Turizmus Trendet, amellett hogy érdekes olvasmány, a szakmai munkámhoz a lapban szereplő információk elengedhetetlenül fontosak.
Jó szelet, kapitány!
Az előző években megszokottnál korábban kezdődik az idén az Utazás kiállítás, ezért nagyon sok kolléga az évet jókora hajrával kezdte, hogy időben elkészüljenek katalógusai, ajánlatai a szezonnyitásra.
Személyi változás a Boutique Hotel Zara-ban
Április 7-étõl Kaltenecker Árpád a négycsillagos Boutique Hotel Zara értékesítési igazgatója.
Megujúlt a Justbookit szállásközvetítõ portál
A Justbookit.hu szállásközvetítõ portál több, jelentõs fejlesztést hajtott végre. Az év elején teljesen új designnal megjelenõ weblapnál a legfontosabb változást az online szállásfoglalásra történõ átállás jelentette, emellett a látogatóik véleményezhetik, értékelhetik is a szállodákat.
„A legjobb érték kiválasztása a közbeszerzésben” konferencia
Az Európai Bizottság foglalkoztatásért felelõs biztosa védnökségével nagy szabású konferenciát rendeztek Brüsszelben április 18-án, amelyen a négy legtöbb élõmunkát igénybevevõ ágazat szociális partnerei vettek részt.
Változások a Mellow Mood Group-nál
Gaál Miklós, a Novotel Budapest Congress and World Trade Center értékesítési igazgatója a Mellow Mood Groupnál folytatja szakmai pályafutását április18-tól.
Jéghidegen is hódít a Szentkirályi
A Szentkirályi Ásványvíz Kft. április közepén új szomjoltóval, jeges teával lépett a piacra. A cég a Szentkirályi jeges teákat 1,5 literes és sportkupakos 0,5 literes kiszerelésben kínálja a fogyasztóknak – egyelõre a már klasszikusnak mondható citrom és õszibarack ízekben.
Hazánkba jön a reptérfejlesztők színe-java
Az Országos Idegenforgalmi Bizottság csütörtöki ülésén a budapesti repülőterek fejlesztése, a Turisztikai Desztinációs Menedzsment (TDM) rendszer és a vendéglátás-oktatás helyzete került terítékre.