A mintegy 1,9 millió eurós projektben, melynek vezetője a Szász-Anhalt Regionális Fejlesztési és Közlekedési Minisztériuma (Németország) - 10 európai ország 13 szervezete vesz részt. A projektben Magyarországot - egyedüli magyar partnerként - a Nyugat-Pannon Regionális Fejlesztési Zrt. képvieli.
A múlt hónap utolsó napjaiban, az olaszországi Vigevanóban lezajlott nyitókonferencián Frank Thäger, a vezetőpartner hivatalos képviselője többek között arról beszélt, hogy napjainkban egy turisztikai desztináció vonzereje nem csupán annak kulturális, történelmi és természeti értékein alapul, a szolgáltatások és az információk elérhetősége is egyre meghatározóbb tényező.
A nyitókonferencián a partnerek bemutattak egymásnak egy-egy, az informatikai kézségek fejlesztéséhez kapcsolódó úgynevezett „jó gyakorlat”-ot, megvizsgálták a siker forrásait, illetve megnézték, a példák mennyire alkalmazhatók más országokban.
A Nyugat-Pannon Regionális Fejlesztési Zrt. öt ilyen jellegű követendő modellt talált az országban, melyek közül a Bük, Bükfürdő Közhasznú Turisztikai Egyesület által - a Chrome Kreatív Munkák Kft. informatikai támogatásával - megvalósított komplex honlapfejlesztési programot (www.visitbuk.hu) mutatta be Vigevanóban. Ennek során az egyesület sikerrel integrált bükfürdői turisztikai vállalkozásokat az infokommunikációs társadalomba, így javítva azok piaci pozícióit és versenyképességüket.
Az e-CREATE projekt az INTERREG IVC Program keretében, az Európai Unió és Magyarország társfinanszírozásával valósul meg.
10 ország képviselői tanulmányozzák a büki mintaprojektet
Az INTERREG IVC Program keretében „e-CREATE” névvel indult el az az Európai Uniós pályázati projekt, melynek központjában a turisztikai vállalkozások info-kommunikációs technológiának a fejlesztése áll. A résztvevők elsősorban a gyakorlatban jól működő példák segítségével fogalmaznak meg ajánlásokat helyi és regionális döntéshozók számára, nem titkolva azt a szándékot, hogy javítsanak a területfejlesztési politikák hatékonyságán.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.