10 ország képviselői tanulmányozzák a büki mintaprojektet

Az INTERREG IVC Program keretében „e-CREATE” névvel indult el az az Európai Uniós pályázati projekt, melynek központjában a turisztikai vállalkozások info-kommunikációs technológiának a fejlesztése áll. A résztvevők elsősorban a gyakorlatban jól működő példák segítségével fogalmaznak meg ajánlásokat helyi és regionális döntéshozók számára, nem titkolva azt a szándékot, hogy javítsanak a területfejlesztési politikák hatékonyságán.

A mintegy 1,9 millió eurós projektben, melynek vezetője a Szász-Anhalt Regionális Fejlesztési és Közlekedési Minisztériuma (Németország) - 10 európai ország 13 szervezete vesz részt. A projektben Magyarországot - egyedüli magyar partnerként - a Nyugat-Pannon Regionális Fejlesztési Zrt. képvieli.
A múlt hónap utolsó napjaiban, az olaszországi Vigevanóban lezajlott nyitókonferencián Frank Thäger, a vezetőpartner hivatalos képviselője többek között arról beszélt, hogy napjainkban egy turisztikai desztináció vonzereje nem csupán annak kulturális, történelmi és természeti értékein alapul, a szolgáltatások és az információk elérhetősége is egyre meghatározóbb tényező.
A nyitókonferencián a partnerek bemutattak egymásnak egy-egy, az informatikai kézségek fejlesztéséhez kapcsolódó úgynevezett „jó gyakorlat”-ot, megvizsgálták a siker forrásait, illetve megnézték, a példák mennyire alkalmazhatók más országokban.
A Nyugat-Pannon Regionális Fejlesztési Zrt. öt ilyen jellegű követendő modellt talált az országban, melyek közül a Bük, Bükfürdő Közhasznú Turisztikai Egyesület által - a Chrome Kreatív Munkák Kft. informatikai támogatásával - megvalósított komplex honlapfejlesztési programot (www.visitbuk.hu) mutatta be Vigevanóban. Ennek során az egyesület sikerrel integrált bükfürdői turisztikai vállalkozásokat az infokommunikációs társadalomba, így javítva azok piaci pozícióit és versenyképességüket.
Az e-CREATE projekt az INTERREG IVC Program keretében, az Európai Unió és Magyarország társfinanszírozásával valósul meg.


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.