Az idei első három negyedévben a kereskedelmi szálláshelyekre 2,6 millió külföldi vendég érkezett, akik 8,1 millió vendégéjszakát töltöttek el. A vendégek száma 5, a vendégéjszakák száma 8 százalékkal csökkent 2005 azonos időszakához képest. A visszaesés az időszak minden hónapjára jellemző volt. Az Európai Unió országaiból érkezett vendégek 11 százalékkal kevesebb éjszakát töltöttek el a szálláshelyeken a tavalyi időszakhoz képest. A legjelentősebb küldőországok közül a Németországból, Olaszországból, Hollandiából, Nagy-Britanniából és Ausztriából érkező állampolgárok vendégéjszakáinak száma 3–16 százalékkal csökkent, míg az Amerikai Egyesült Államok állampolgárai 7 százalékkal több éjszakát töltöttek a szálláshelyeken. A szállodákban, a panziókban, a turistaszállókban és a kempingekben 6–16 százalékkal esett vissza a külföldiek által eltöltött vendégéjszakák száma, az üdülőházak és az ifjúsági szállók forgalma azonban jelentősen (7, illetve 20 százalékkal) nőtt. Az időszakban a kereskedelmi szálláshelyek 2,9 millió belföldi vendéget és 7,5 millió belföldi vendégéjszakát regisztráltak. A vendégek és a vendégéjszakák száma 3 százalékkal haladja meg a tavalyi azonos időszaki adatot. A szállodák belföldi forgalma jelentősen nőtt, a vendégszám 9 százalékkal, a vendégéjszakák száma 10 százalékkal. 4-13 százalékkal csökkent a belföldi vendégéjszakák száma a panziókban, turista- és ifjúsági szállókban, üdülőházakban. 4 százalékkal több belföldi vendég 7 százalékkal több éjszakát töltött el a kempingekben az idei első háromnegyed évben 2005 január–szeptemberéhez képest. 2006 januárjától szeptember végéig a kereskedelmi és magánszálláshelyeken közel 10 milliárd forint értékben fizettek üdülési csekkel a vendégek.
11 százalékkal kevesebb uniós vendégéjszaka
A kereskedelmi szálláshelyek összes bevétele folyó áron 5 százalékkal nőtt 2006 január-szeptemberében, annak ellenére, hogy a külföldi és a belföldi vendégek által eltöltött éjszakák együttes száma 3 százalékkal csökkent a tavalyi időszakhoz viszonyítva, derül ki a Központi Statisztikai Hivatal gyorsjelentéséből.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében
A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?
A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest
480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra
A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban
A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése
A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten
A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével
A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata
A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat
A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.
Interjú
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket
Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.