13%-kal nőtt az online kiskereskedelem

A comScore szerint az internetes vevők a PC-kről 50,2 milliárd dollár, a tabletekről és okostelefonokról pedig 5,9 milliárd dollár értékben végeztek bevásárlásokat. 

A comScore Inc. internetes felméréseket végző cég jelentése alapján 2013 első negyedévében a fogyasztók 50,2 milliárd dollár értékben végeztek bevásárlásokat a webes kiskereskedőknél, ami 13%-os növekedést jelent a megelőző év azonos időszakához képest

A mobil kereskedelem eladásait a saját történetében először vizsgáló comScore adatai szerint a fogyasztók tabletről és okostelefonról ezenfelül 5,9 milliárd dollárnyi kiskereskedelmi árura adtak le megrendeléseket.

Gian Fulgoni, a comScore elnökének elmondása szerint bár az online kiskereskedelmi kiadások éves szintű, 13%-os bővülése jót sejtet az év hátralévő részét tekintve az ágazat kiadásainak alakulására vonatkozóan, némileg mégis elmarad a megelőző negyedévek éves szintű növekedéséhez képest. 2012 negyedik negyedévében az online kiskereskedelmi bevásárlások értéke 14%-kal, a harmadik és a második negyedévben 15%-kal, az első negyedévben pedig 17%-kal nőt.

"Az enyhe lassulás egyik lehetséges magyarázata a munkáltatói adó 2013-ban hatályba lépő emelése, amely az amerikaiak pénztárcájában rendelkezésre álló forrásokat némileg megrövidítette." állítja Fulgoni. "Amennyiben azonban folytatódik a foglalkoztatás növekedése, és a fogyasztói hangulat pozitív marad, az online kereskedelem 2013-as kilátásai továbbra is kedvezőek lehetnek."

FIGYELEM!


Még kedvezménnyel jelentkezhet az idei Szakma Napja konferenciánkra! 

Jelentkezés és részletes program itt érhető el.

Fulgoni szerint egy olyan, a szövetségi központi forgalmi adóról szóló törvény lehetséges bevezetése, amely az online kiskereskedők minden egyes ügyletét forgalmi adóval sújtaná ugyanakkor gátolhatja az internetes kereskedelem jövőbeli növekedésének mértékét.

Ha a PC-kről és a mobil eszközökről bonyolított bevásárlásokat összeadjuk, a negyedéves, webes eladások összesen 56,01 milliárd dollárt tesznek ki. Bár a ComScore nem közölte a 2012 első negyedévére vetített mobil kereskedelmi becsléseit, Andrew Lipsman a marketing és piackutatási részleg alelnökének állítása szerint az okostelefonokról és tabletekről indított kiskereskedelmi vásárlások kétszer olyan gyorsan növekednek, mint a PC-kről végzett, hasonló tranzakciók.

Ha a tavalyi évre vetítve a mobil kereskedelemben 26%-os növekedési rátával számolunk - ami az asztali számítógépekről végzett e-kereskedelem dupláját teszi ki -, akkor ezek szerint 2012 első negyedévében a mobil eladások 4,7 milliárd dollár, a teljes internetes eladások pedig közel 49 milliárd dollár körül alakulhattak.  Amennyiben mindezt összevetjük 2013 első negyedévének 56 milliárd dolláros adatával, az összes online eladás értéke valamivel több mint 14%-os növekedést mutathatott, ami megközelítőleg egy százalékponttal magasabb a PC-s értékesítésekben bekövetkezett 13%-os bővülésnél. Ez még mindig valamelyest lassabb növekedésről árulkodna, mivel a nemrég elmúlt negyedévek növekedéseit rendre aláértékelték, hiszen a comScore a tabletekről és okostelefonokról végzett vásárlásokat kihagyta a számításokból.  Lipsman azt mondja, hogy Fulgonival együtt egy keddi comScore webináriumon fognak további részletekkel szolgálni a mobil kereskedelem növekedésével kapcsolatban.

A comScore kimutatásai alapján a fogyasztók az első három hónapban a diszkrecionális kiadásaik 10,6%-t költötték el online kiskereskedőknél, ami mindeddig a legmagasabb arány. 2012 első negyedévében 9,4%-os volt ez a részesedés.

Az első negyedévben a comScore állítása szerint öt termékkategória - a digitális tartalmak és előfizetések, a ruházat és kiegészítők, a sport és fitnesz, a fogyasztói elektronikai termékek és a csomagolt fogyasztási cikkek - produkált az eladásokban 20 vagy több százalékos, éves szintű növekedést.

Az USA fogyasztói ezenfelül a webes vásárlási idejük csaknem felét (48%) mobil eszközökön töltötték - állítja a cég. Ebből 34%-ban okostelefonon, 14%-ban pedig tableten böngésztek.

 

Fordítás: Zamaróczy Ádám

Forrás: Élelmiszer Online

Forrás: Internetretailer.com


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.