A comScore Inc. internetes felméréseket végző cég jelentése alapján 2013 első negyedévében a fogyasztók 50,2 milliárd dollár értékben végeztek bevásárlásokat a webes kiskereskedőknél, ami 13%-os növekedést jelent a megelőző év azonos időszakához képest
A mobil kereskedelem eladásait a saját történetében először vizsgáló comScore adatai szerint a fogyasztók tabletről és okostelefonról ezenfelül 5,9 milliárd dollárnyi kiskereskedelmi árura adtak le megrendeléseket.
Gian Fulgoni, a comScore elnökének elmondása szerint bár az online kiskereskedelmi kiadások éves szintű, 13%-os bővülése jót sejtet az év hátralévő részét tekintve az ágazat kiadásainak alakulására vonatkozóan, némileg mégis elmarad a megelőző negyedévek éves szintű növekedéséhez képest. 2012 negyedik negyedévében az online kiskereskedelmi bevásárlások értéke 14%-kal, a harmadik és a második negyedévben 15%-kal, az első negyedévben pedig 17%-kal nőt.
"Az enyhe lassulás egyik lehetséges magyarázata a munkáltatói adó 2013-ban hatályba lépő emelése, amely az amerikaiak pénztárcájában rendelkezésre álló forrásokat némileg megrövidítette." állítja Fulgoni. "Amennyiben azonban folytatódik a foglalkoztatás növekedése, és a fogyasztói hangulat pozitív marad, az online kereskedelem 2013-as kilátásai továbbra is kedvezőek lehetnek."
FIGYELEM! |
Jelentkezés és részletes program itt érhető el. |
Fulgoni szerint egy olyan, a szövetségi központi forgalmi adóról szóló törvény lehetséges bevezetése, amely az online kiskereskedők minden egyes ügyletét forgalmi adóval sújtaná ugyanakkor gátolhatja az internetes kereskedelem jövőbeli növekedésének mértékét.
Ha a PC-kről és a mobil eszközökről bonyolított bevásárlásokat összeadjuk, a negyedéves, webes eladások összesen 56,01 milliárd dollárt tesznek ki. Bár a ComScore nem közölte a 2012 első negyedévére vetített mobil kereskedelmi becsléseit, Andrew Lipsman a marketing és piackutatási részleg alelnökének állítása szerint az okostelefonokról és tabletekről indított kiskereskedelmi vásárlások kétszer olyan gyorsan növekednek, mint a PC-kről végzett, hasonló tranzakciók.
Ha a tavalyi évre vetítve a mobil kereskedelemben 26%-os növekedési rátával számolunk - ami az asztali számítógépekről végzett e-kereskedelem dupláját teszi ki -, akkor ezek szerint 2012 első negyedévében a mobil eladások 4,7 milliárd dollár, a teljes internetes eladások pedig közel 49 milliárd dollár körül alakulhattak. Amennyiben mindezt összevetjük 2013 első negyedévének 56 milliárd dolláros adatával, az összes online eladás értéke valamivel több mint 14%-os növekedést mutathatott, ami megközelítőleg egy százalékponttal magasabb a PC-s értékesítésekben bekövetkezett 13%-os bővülésnél. Ez még mindig valamelyest lassabb növekedésről árulkodna, mivel a nemrég elmúlt negyedévek növekedéseit rendre aláértékelték, hiszen a comScore a tabletekről és okostelefonokról végzett vásárlásokat kihagyta a számításokból. Lipsman azt mondja, hogy Fulgonival együtt egy keddi comScore webináriumon fognak további részletekkel szolgálni a mobil kereskedelem növekedésével kapcsolatban.
A comScore kimutatásai alapján a fogyasztók az első három hónapban a diszkrecionális kiadásaik 10,6%-t költötték el online kiskereskedőknél, ami mindeddig a legmagasabb arány. 2012 első negyedévében 9,4%-os volt ez a részesedés.
Az első negyedévben a comScore állítása szerint öt termékkategória - a digitális tartalmak és előfizetések, a ruházat és kiegészítők, a sport és fitnesz, a fogyasztói elektronikai termékek és a csomagolt fogyasztási cikkek - produkált az eladásokban 20 vagy több százalékos, éves szintű növekedést.
Az USA fogyasztói ezenfelül a webes vásárlási idejük csaknem felét (48%) mobil eszközökön töltötték - állítja a cég. Ebből 34%-ban okostelefonon, 14%-ban pedig tableten böngésztek.
Fordítás: Zamaróczy Ádám
Forrás: Élelmiszer Online
Forrás: Internetretailer.com