1 milliárd turista a világban 1 milliárd csoda itthon

A Turisztikai Világszervezet (UNWTO) kampányt indított annak apropóján, hogy becslések szerint idén december 13-án érkezik meg valahova a világ 1 milliárdodik turistája. 

2012 az első év, amikor a világ utazóinak száma átlépi a bűvös 1 milliárdot. A történelmi eseményre – a  Turizmus Világnapja akcióhoz hasonlóan – a Magyar Turizmus Zrt. is készül. Az akció célja – hasonlóan a Világszervezet által megfogalmazott célkitűzéshez – az, hogy ráirányítsa a figyelmet a turizmus társadalmi és gazdasági jelentőségére, valamint ösztönözze az utazókat a környezettudatos magatartásra. Az UNWTO 5 olyan lehetőséget állít kampánya fókuszába, amelyek alkalmazásával minden egyes utazó tehet valamit a Föld megmentéséért: „1 milliárd turista, 1 milliárd lehetőség” – szól a világszervezet szlogenje. 

Az UNWTO internetes kampányában a világ utazóit arra kéri, hogy következő utazásukra gondolva szavazzanak a fenntartható turizmust segítő ötletekre: az érdeklődők a szavazással kötelezhetik el magukat az energiatakarékosság, a helyi termékek vásárlása, a tömegközlekedés használata, az örökségvédelem, vagy a helyi kultúra tisztelete mellett. Az, hogy melyik tipp volt a legkedveltebb, december 13-án derül ki, azon a napon, amelyet az UNWTO szimbolikusan az egymilliárdodik turista napjának választott. A különleges pillanatot Spanyolországban, a Turisztikai Világszervezet otthonában ünneplik majd meg, mivel lehetetlen lenne megjósolni, hogy pontosan melyik napon és melyik országban lépik majd át a rekordszámot. 

Az UNWTO kampányához kapcsolódva a Magyar Turizmus Zrt. kreatív turistafotó-pályázatot hirdetett az Élmény itthon Facebook oldalán. A társaság célja megtalálni a legkreatívabb, legötletesebb, legfrissebb magyarországi turistafotót. Pályázni magyarországi utazáson, üdülésen készült fotókkal lehet. A képen szerepelhetnek emberek, állatok, tájak, helyi jellegzetességek, helyi ételek, hangulatok bármi, ami visszaadja a meglátogatott úti cél hangulatát. Lehet egy jól elkapott pillanat, csoportkép, beállított vagy spontán fotó. Fontos, hogy legyen benne valami „csavar”, amitől más, mint a megszokott utazási kép. A kép nem lehet montázs, digitálisan összevágott, módosított alkotás, több egymásra fényképezett kép.

A feltöltött képekre minden felhasználó szavazhat egy nap egyszer. A legtöbb szavazatot összegyűjtő 40 képből a Magyar Turizmus Zrt. és a Canon Hungária Kft. zsűrije közösen fogja kiválasztani a fődíjast, aki egy ezüst Canon IXUS 115 HS kompakt fényképezőgépet nyer. Külföldiek is pályázhatnak Magyarországon készített fotóikkal, a Hungary Tourism Facebook oldalon. Ők a Corinthia Hotel Budapest***** szállodába nyerhetnek 2 éjszakát 2 fő részére, reggelivel. A 40 legnépszerűbb kép végül felkerül a Magyar Turizmus Zrt. fotógalériájába, valamint Facebook és Pinterest oldalaira is! A játék december 13-án 16 óráig tart. Eredményhirdetés 2012. december 17-én 16 órakor.

A fotópályázat is a belföldi utazás népszerűsítését szolgálja: az MT Zrt. ezúton is felhívja a lakosság figyelmét arra, hogy mindenki használja fel még idén a maradék Üdülési Csekkjét és a SZÉP kártyájára tavaly feltöltött összeget.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.