2012 az első év, amikor a világ utazóinak száma átlépi a bűvös 1 milliárdot. A történelmi eseményre – a Turizmus Világnapja akcióhoz hasonlóan – a Magyar Turizmus Zrt. is készül. Az akció célja – hasonlóan a Világszervezet által megfogalmazott célkitűzéshez – az, hogy ráirányítsa a figyelmet a turizmus társadalmi és gazdasági jelentőségére, valamint ösztönözze az utazókat a környezettudatos magatartásra. Az UNWTO 5 olyan lehetőséget állít kampánya fókuszába, amelyek alkalmazásával minden egyes utazó tehet valamit a Föld megmentéséért: „1 milliárd turista, 1 milliárd lehetőség” – szól a világszervezet szlogenje.
Az UNWTO internetes kampányában a világ utazóit arra kéri, hogy következő utazásukra gondolva szavazzanak a fenntartható turizmust segítő ötletekre: az érdeklődők a szavazással kötelezhetik el magukat az energiatakarékosság, a helyi termékek vásárlása, a tömegközlekedés használata, az örökségvédelem, vagy a helyi kultúra tisztelete mellett. Az, hogy melyik tipp volt a legkedveltebb, december 13-án derül ki, azon a napon, amelyet az UNWTO szimbolikusan az egymilliárdodik turista napjának választott. A különleges pillanatot Spanyolországban, a Turisztikai Világszervezet otthonában ünneplik majd meg, mivel lehetetlen lenne megjósolni, hogy pontosan melyik napon és melyik országban lépik majd át a rekordszámot.
Az UNWTO kampányához kapcsolódva a Magyar Turizmus Zrt. kreatív turistafotó-pályázatot hirdetett az Élmény itthon Facebook oldalán. A társaság célja megtalálni a legkreatívabb, legötletesebb, legfrissebb magyarországi turistafotót. Pályázni magyarországi utazáson, üdülésen készült fotókkal lehet. A képen szerepelhetnek emberek, állatok, tájak, helyi jellegzetességek, helyi ételek, hangulatok bármi, ami visszaadja a meglátogatott úti cél hangulatát. Lehet egy jól elkapott pillanat, csoportkép, beállított vagy spontán fotó. Fontos, hogy legyen benne valami „csavar”, amitől más, mint a megszokott utazási kép. A kép nem lehet montázs, digitálisan összevágott, módosított alkotás, több egymásra fényképezett kép.
A feltöltött képekre minden felhasználó szavazhat egy nap egyszer. A legtöbb szavazatot összegyűjtő 40 képből a Magyar Turizmus Zrt. és a Canon Hungária Kft. zsűrije közösen fogja kiválasztani a fődíjast, aki egy ezüst Canon IXUS 115 HS kompakt fényképezőgépet nyer. Külföldiek is pályázhatnak Magyarországon készített fotóikkal, a Hungary Tourism Facebook oldalon. Ők a Corinthia Hotel Budapest***** szállodába nyerhetnek 2 éjszakát 2 fő részére, reggelivel. A 40 legnépszerűbb kép végül felkerül a Magyar Turizmus Zrt. fotógalériájába, valamint Facebook és Pinterest oldalaira is! A játék december 13-án 16 óráig tart. Eredményhirdetés 2012. december 17-én 16 órakor.
A fotópályázat is a belföldi utazás népszerűsítését szolgálja: az MT Zrt. ezúton is felhívja a lakosság figyelmét arra, hogy mindenki használja fel még idén a maradék Üdülési Csekkjét és a SZÉP kártyájára tavaly feltöltött összeget.