2012-ben az utazók a személyre szabott, átlagostól eltérő utakat előnyben részesítik majd, de számít az ár és az érte kapott érték. Tehát alaposan megnézik kinél és mire költik el az utazásra félretett pénzüket. Előnyt élveznek majd az egyedi desztinációk, ahol az ételtől a kirándulásokig mindennek a különlegességet kell hirdetnie.
A luxus és az olcsó utak egyaránt jól teljesítenek majd a várakozások szerint. Ugyanakkor a közép árkategóriás szolgáltatások lesznek a legnagyobb nyomás alatt köszönhetően a középosztálybeli háztartások visszafogott kiadásainak.
Érdemes odafigyelni az idősödő korosztályra; az 55 éven felüliek 10%-a évente akár több mint négyszer utazott külföldi pihenésre 2011-ben, a trend jövőre folytatódik.
2011-ben valamelyest növekedtek az irodai értékesítések annak ellenére, hogy az utazási irodák száma csökkent. A növekedés az Egyesült Királyságban 25%-os volt. A szigetországban jövőre több vezető utazásszervező terjeszti ki és fejleszti tovább irodai értékesítését.
A jól bevált úticélok szintén népszerűségnek örvendhetnek. Gazdasági nehézségek közepette az emberek inkább hisznek abban, amit legjobban ismernek. Az Egyesült Királyság 2012 nyarára szóló előzetes foglalási adatai szerint Franciaország, Görögország, Olaszország, Spanyolország és az Egyesült Államok egyaránt népszerűek lesznek.
Nő a külföldi házasságkötések száma. Minden ötödik brit pár külföldön esküszik örök hűséget egymásnak, mellyel akár 12 500 fontot is spórol egy hazai lagzihoz képest.
A jövőre felkapott úticélok a valami mást kínálók közül Jordánia, Kolumbia, Zöld-foki-szigetek és Lengyelország/Ukrajna lehetnek.