5 milliót utal vissza 104 vállalatnak az MKB

Az MKB SZÉP-kártya birtokosai a 2011-es keretnek mindössze 2 százalékát nem használták fel, így csak 5 millió forintot kellett visszautalni a korábbi befizetéseket teljesítő munkáltatóknak - közölte az MKB Bank hétfőn.

Egytől 490 ezer forintig terjedtek azok a tételek, amelyeket visszautaltak az érintett 104 munkáltatónak.

Az MKB SZÉP-kártyára 2011-ben beérkezett pénzeket 98 százalékban el tudták költeni a kártyabirtokosok - idézi a közlemény Lehoczky Lászlót, az MKB SZÉP-kártyát kibocsátó MKB Egészségpénztárt és Nyugdíjpénztárt Kiszolgáló Kft. ügyvezető igazgatóját.

Az MKB SZÉP-kártya 2011 augusztusában jelent meg a piacon. Az első évben 741 munkáltató partnerrel kötöttek szerződést, amelyek az akkor még csak szálláshelyre felhasználható plasztikkártyára 260,8 millió forintot utaltak át. Ebből 2012 végén még 13 millió forint felhasználatlan volt, ezért a kártyakibocsátó különböző csatornákon figyelmeztetett az összegek elköltésére vonatkozó határidőre, 2013. május 31-ére - közölte az MKB.

A közlemény szerint a kezdetektől összesen 16,6 milliárd forint béren kívüli juttatás futott be az MKB SZÉP-kártyákra. Míg 2012 egészében 10 milliárd forint munkáltatói hozzájárulást írtak jóvá, 2013 első felében már 6 milliárd fölött járnak.

Az MKB SZÉP-kártya birtokosi köre meghaladja a 112 ezret, a plasztiklapot több mint 13 ezer szolgáltatóhelyen lehet felhasználni - áll a közleményben.

Az OTP SZÉP-kártya tulajdonosai szintén 98 százalékban használták fel a 2011-es keretet a 2013. május 31-i határidőig. Az OTP Pénztárszolgáltató Zrt. még június végén tájékoztatta az MTI-t arról, hogy a megmaradt részt, mintegy 30,5 millió forintot visszautalták összesen 370 munkáltatónak.

A társaság közölte azt is: a kártyákra az idén eddig több mint 30 milliárd forintnyi munkáltatói feltöltés érkezett. A 2011-es indulás óta több mint 85 milliárd forint volt a munkáltatói befizetés. Jelenleg a mintegy 650 ezer kártyabirtokos 20 ezer elfogadóhelyen fizethet OTP SZÉP-kártyával.

A harmadik kártyakibocsátó, a K&H Bank 2012. januárjától bocsát ki SZÉP-kártyát - közölte a bank az MTI megkeresésére hétfőn. Tavaly összesen csaknem 7 milliárd forintot töltöttek fel a K&H SZÉP-kártyára a munkáltatók béren kívüli juttatás formájában, ebből csaknem 4 milliárd forint áramlott a belföldi turizmus különböző szolgáltatásaiba.

Az elmúlt másfél évben összesen mintegy 3000 munkáltató választotta a K&H Bankot, és csaknem 93 ezer kártyát igényeltek munkavállalóiknak. Az idei év első öt hónapjában csaknem 3 milliárd forintot utaltak a munkáltatók a dolgozók elektronikus utalványkártyájára, ennek jelentős részét várhatóan a nyár végére el is költik - tájékoztatott a K&H.

Forrás: MTI


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.