A négycsillagos superior Buda Castle Fashion Hotel a cégcsoport „Fashion Hotels” brandjének legújabb szállodája. Egyedi építészeti megoldások és modern, letisztult formák jellemzik, ugyanakkor harmonikusan belesimul a XV. századi történelmi környezetbe. A 25 tágas szoba bútorai is egyedi tervek alapján készültek, de érdemes kiemelni a harmonikus színvilágot, illetve a sötét és világos színek kreatív váltakozását.
ttrend • Milyen vendégkört céloztak meg, és milyen szolgáltatásokkal várják őket?A szálloda méretéből adódóan egyértelműen az egyéni látogatókra számítunk, és tapasztalataink alapján elsősorban a rövid városlátogatásra érkező turisták körében lesz a szálloda népszerű; ugyanakkor építünk az üzleti célból érkezőkre is. A festői belső udvarban található a reggeliző és a bár, illetve tervezzük az épület alatti pince hasznosítását is.
ttrend • Elemzőktől gyakran hallani, hogy Budapesten igazából a jó minőségű háromcsillagos férőhelyekből van hiány. Eddig önök is „City Hotels” brandjüket bővítették. A jövőben fejlesztéseikkel mégis a magasabb kategóriát célozzák meg…Jelenleg a háromcsillagos kategóriát jelölő „City Hotels” márkához tartozik a legtöbb szállodánk. Ugyanakkor a Fashion brandünk első tagjának, az Atrium Fashion Hotelnek 2007. évi piaci bevezetése olyan jól sikerült, hogy erre alapozva született döntés a négycsillagos kategória további bővítéséről, ami másfél éven belül négy új fashion-szállodát jelent. Az Atrium Fashion Hotel nyitástól kezdve az elvárásainknak megfelelően teljesít. Azt hiszem, lejáróban van a jellegtelen szállodák ideje. Az elmúlt évtizedekben a vendégek hűségesek voltak kedvenc „mega” szállodaláncukhoz, mivel biztonságot adott nekik, hogy tudták, mindig ugyanarra számíthatnak. Mára a fogyasztói szokások megváltoztak, és kialakult egy olyan utazó réteg, amely inkább az egyedit keresi. Ez világtrend, és számos márkanév alatt találkozhatunk hasonló koncepcióval; a dizájnhotelek és butikhotelek is hasonló értékek mentén születtek. A mi brandjeink nagy előnye, hogy szállodáink nemcsak esztétikusak, hanem vendégbarátok is: A tervezők, valamint a szállodai műszaki, üzemeltetési, marketing és értékesítési szakemberek között megvalósult egy állandó együttműködés, amelynek eredménye, hogy a létrejövő belsőépítészeti elemek és a dizájn képes megteremteni a művészet és funkcionalitás harmóniáját.
ttrend • Szintén augusztusban nyílt meg a „City Hotels” brand kilencedik tagja, a Promenade City Hotel, amely háromcsillagos superior kategóriájával megközelíti a fashion hotelek minőségét. Mennyiben tér el vendégköre a fashion hotelekétől?Nem számottevően. Mindkét helyen az egyéni turisták dominálnak, ugyanakkor a hétközbeni foglalásoknál megjelennek az üzletemberek is. A Promenade City Hotel szobáinak belsőépítészeti kialakításában, minőségében és szolgáltatásaiban mindazt nyújtja, ami egy négycsillagostól elvárható. A dizájn ugyanúgy modern és letisztult, bár némileg egyszerűbb, mint a fashion hoteleké. A frekventált helyszín is magas színvonalú terméket követelt. Mellette található a Fusion Restaurant, amely belsőépítészeti megoldásaiban és gasztronómiai kínálatában is kivételes minőséget képvisel.
ttrend • A nagyobb európai piacokon kívül érkeznek még más térségből is vendégek? Gondolok itt Oroszországra vagy a szomszédos országokra?A legtöbb vendég Németországból, Nagy-Britanniából, Írországból, Olaszországból és Spanyolországból érkezik. Örvendetes a feltörekvő piacokról, a Lengyelországból, Romániából és Szlovákiából érkezők számának növekedése is.
ttrend • Fél éve újonnan kinevezettként legfontosabb tervéről beszélt. Mit sikerült ezekből megvalósítania?Remek központi értékesítési csoport állt össze. A központi értékesítést E-Commerce-menedzser, üzleti és MICE-menedzser, valamint a szabadidős turistákkal foglalkozó menedzser segíti. Először a termékeket ismertem meg tüzetesen, és ma már bizton állíthatom, hogy jó állapotban lévő, jól karbantartott termékekről van szó. Miután a kínálat eltérő – ami természetes, hiszen más lokáció, más terméket igényel –, mindegyiket külön-külön analizáltuk és pozicionáltuk a piacon. Áregyeztetéseket hajtottunk végre, amelyek eredménye egyfajta árharmonizáció lett, kiküszöbölendő a belső konkurenciát.
ttrend • Jól értem, hogy az egységek közötti információáramlás is megerősödött?Pontosan. Ezt tartom az egyik legfontosabb eredménynek. Ennek volt része az árharmonizáció is. A kommunikáció révén az üzleteket cégcsoporton belül tudjuk tartani. Ha egyik szállodánk kap egy nagyobb megrendelést, de nem tudja teljesíteni, a csoport másik egysége át tudja venni a feladatot. Az egységes fellépéssel a komolyabb partnerekkel való tárgyalás során is hatékonyabban tudjuk a vállalat érdekeit érvényesíteni.
ttrend • Mennyire ismertek és elismertek a különböző Mellow Mood márkák?A profi marketing mindig is a cég erőssége volt. Ugyanakkor azt vettem észre, hogy a termékekről sokszor nem a valós kép alakult ki még a szakmában dolgozókban sem. Üzleti partnereink néha elcsodálkoznak a helyszínválasztáson. A lokációt azonban mindig a vendég szempontjából kell nézni, aki jó közlekedést és infrastruktúrát akar. A versenyképesség érdekében a hiteles kép kialakításánál meggyőződésem, hogy a helyes ár/érték arány a kulcs.
ttrend • A kezdetektől markáns az online jelenlétük…A hagyományos értékesítési csatorna hosszabb átfutási idejű, ezért rugalmatlanabb. Az online értékesítés már a kezdetektől fogva alapvető fontosságú volt a cégcsoport számára. Árstratégiánknak alapvető pillére a rugalmasság, ezért az online értékesítési csatornák a jövőben még inkább előtérbe kerülnek. Az elmúlt időszakban a proaktív értékesítési rendszert is megteremtettük. A stratégiailag fontos értékesítési partnerekkel, az online szállásfoglalási portálokat is beleértve, sőt kiemelve, közös koncepció alapján köttetnek a megállapodások.
ttrend • Összességében milyennek látja a Mellow Mood jövőjét a magyar piacon?Mindkét új szálloda nyitás óta jól teljesít. A Mellow Mood hotelekről általánosságban is elmondható, hogy csökkenő kereslet és növekvő kínálat mellett is jó telítettségi mutatókat produkálnak. A következő másfél évben hat új egységgel bővülünk, megnyílik a Hungexpo mellett a teljesen megújult, négycsillagos Expo Congress Hotel és az első ötcsillagos egységünk, a Buddha-Bar Hotel Klotild Palace is a Klotild Palotában. Ezzel a kínálati és keresleti oldal teljes vertikumát lefedjük. Miután kialakítottuk egységes adatbázisunkat, pontos helyzetfelismerést vagyunk képesek végezni, amely alapján döntéseink megalapozottak, és az elkészült akciótervek is végrehajthatók. A cégnél töltött első félévem alatt az általam kitűzött célok teljesítésében jól haladtunk, és így a kedvezőtlen piaci körülmények mellett is rezisztensek tudtunk maradni. (x)