Ennek a munkának a keretében kerül sor minden régióban szakmai egyeztetésre az RMI-k és a TDM-ek (Turisztikai Desztináció Menedzsment Szervezetek) között.
A Magyar Turizmus Zrt. Észak-magyarországi Regionális Marketing Igazgatósága már 2011 februárjában létrehozott Facebook felületen egy zártkörű régiós TDM csoportot, szakmai közösséget, melynek tagjai térségi és helyi TDM menedzserek. A régióban 9 helyi és 2 térségi TDM nyert már támogatást és további 4-5 TDM kialakítása realizálható. Az Észak-magyarországi RMI a TDM-ekkel aktív munkakapcsolatban igyekszik a régió turizmusát fejleszteni, a marketingtevékenységeket katalizálni és a marketingmunkát összehangolni a Magyar Turizmus Zrt. országos tevékenységével. Az RMI már a Facebook TDM közösségében, interaktív felületen el is kezdte a jövő évi marketingtervvel kapcsolatos proaktivitást, előkészítő párbeszédet annak érdekében, hogy a 2012. évi marketingakciók és kampányok összehangoltabbak és hatékonyabbak lehessenek. Az online egyeztetések mellett a személyes konzultációk is megkezdődtek június 23-ával. Az egyeztetések a következő hetekben folytatódnak, melyek tapasztalatait egy régiós workshop keretében ismertetik és összegzik majd.
Egyeztetés a Nyugat-Dunántúlon is
2011. június 30-án tartották a nyugat-dunántúli régió központi helyén lévő Sárváron a Magyar Turizmus Zrt. Nyugat-Dunántúli Regionális Marketing Igazgatóságának szervezésében azt az egyeztető fórumot, amelynek témája a turisztikai régió 2012. évi marketingterve volt. Az eseményen a régió jelenlegi és alakulóban lévő TDM-szervezetei, Tourinform irodáinak szakemberei képviseltették magukat.
A résztvevőket Dr. Vancsura Miklós, a sárvári fürdő igazgatója köszöntötte, bevezető előadásában többek között felhívta a közönség figyelmét a turisztikai és gazdasági folyamatok elemzésének fontosságára. A rendezvényen Tama István igazgató előadásában bemutatásra került a Nyugat-dunántúli RMI 2011. évi tevékenysége, kampányai, valamint a jövő évi tervek is. A rendezvény sikeréhez a résztvevők építő jellegű hozzászólásai is nagyban hozzájárultak. Az MT Zrt. Nyugat-dunántúli Regionális Marketing Igazgatósága készülő marketingtervéhez július 31-ig várja írásban a javaslatokat, észrevételeket a [email protected] címen. Az RMI tervei közt szerepel, hogy a javaslatok összesítése után a régió turisztikai szereplőinek szélesebb köre előtt is megvitassa a marketingterv főbb pontjait.