Legutóbb bő egy éve adtak egymásnak randevút a portugál és magyar utazási szakemberek mintegy 6 év kihagyás után. A szervezést ezúttal is a budapesti járattal okkal büszkélkedő TAP valamint a Turismo de Portugal vállalta magára. Bár turizmus marketing terén Madeira kapta a főszerepet a TAP foglalásai szerint legnépszerűbb Lisszabon mellett. Utóbbiból jellemzően szállodák - köztük egy, a fővárostól alig egy órányira fekvő, 12 szobás gasztrohotel - tartották a frontot a szerdai találkozón, míg előbbi turisztikai marketing szervezete is megjelent.
Hogy a tavaly márciusi workshopnak köszönhető-e vagy sem a madeirai magyar vendégéjszakák jelentős növekedése, nem derült ki. Sőt, a „szigetlakók” 2013 májusában prágai és varsói vendégszereplést követően egy napra Budapestre is átugrottak. Dorita Mendonca, a sziget marketingszervezetének igazgatója azonban örömmel újságolta, hogy a 2012-es 22 434 vendégéjszakánk tavaly a 25 ezret is meghaladta. Ráadásul az átlagos tartózkodási időnk 5 éj, mellyel a küldőpiacok közt 19. helyen végeztünk, míg a 4355 érkezéssel a 21-es pozíciót szereztük meg. Érdekes ugyanakkor, hogy az örök tavasz zónájában fekvő Madeirára nyár derekán, júliusban utazunk leginkább. Úgy látszik, nálunk télen továbbra is síelés rulez; azt pedig a portugál szigeten legfeljebb a tengeren lehet űzni.
A már bejáratott, de továbbra is erőteljesen kampányoló Madeira mellett tavaly a távoli Azori-szigetek is nagyobb erőkkel jelentek meg. Nem volt ez idén sem másként, bár továbbra sem tudni a magyar érkezések ugrásszerű növekedésérél. Ugyanakkor Catarina Cymbron, a Melo DMC ügyvezetője bizakodó, bár kifejti: az Azori-szigetek nem a nap-strand kombót keresők mekkája. A minden korosztály igényeit kielégíteni képes szigetcsoportra jellemzően a különlegeset keresők utaznak például bálnalesre, búvárkodni vagy ritka növényfajok után kutakodni - ismertette Cymbron.
Az Azorira, ahogy Madeirára is, jellemzően leisure-turisták érkeznek. Az átszállás miatt a MICE-csoportok inkább Lisszabont és Algarve vidékét választják - mondta el Szolnok Péter, a TAP magyarországi képviseletének vezetője. Hozzátette: a légitársaság foglalási adatai alapján a portugál fővárosba közvetlen utazók aránya 55 százalékot tesz ki.