A BTH a spanyol rádión keresztül is népszerűsíti Budapest téli kínálatát

A spanyol fiatalok számára nem csupán a nyári kalandok, a romkocsmás, bulizós Budapest jelent vonzerőt, hanem örömmel látogatnak el a városba télen is, az ünnepek, és elsősorban a szilveszter környéki időszakban.

Elképesztő érdeklődés előzte meg Ben Stiller előadását – pontosabban Elisa Steele, a Yahoo marketingvezetője, Jeff Goodby reklámos legenda és Stiller beszélgetett arról, hogy “hogyan formálja a kreativitás a világunkat.” Az ezerfős nagyterem reménytelenül kicsinek bizonyult, így végül újabb vetítőtermeket nyitottak ki, ahol közvetítették az eseményt, de még ezekben sem jutott ülőhely mindenkinek. A panel témája ijesztően lufiszerű volt – a kreativitás úgy általában, jaj –, de Goodby és Stiller miatt azért adott volt a lehetősége egy érdekes beszélgetésnek. Jogos a kérdés, hogy Ben Stiller vajon mit csinál egy reklámkonferencián, és őszintén szólva az volt az érzésem, hogy Yahooék nem is igazán találták ki ezt az egészet azon túl, hogy itt lesz ez a sztár, beszélgetünk vele, és az majd úgy jó lesz. Meg vicces.

Stilleren a viccesség nem múlt, kapásból egy nagyon apró hasonmását küldte be maga helyett a színpadra, aztán amikor mindenki kikárörvendte magát, hogy élőben ennyire kicsi, bejött ő maga is. Később úgy csinált, mintha nem tudná, hol van („Egy álom vált valóra, hogy itt lehetek a cannes-i filmfesztiválon, gyerekkorom óta erre vágytam…”), meg elviccelődött azon, hogy a weben a legnagyobb dolog számára a pornó volt („de nem a Yahoo-n!” – fűzte hozzá a marketinges asszony gyorsan és nem kevésbé zavartan). A viccelődésből aztán próbáltak belekanyarodni a témába, de sokra nem jutottak, olyanokon túl, hogy igen, az internetes visszajelzésekből sokat lehet tanulni, meg hogy nagyon fontos, hogy az ember mozgósítsa a kreativitását különböző célok érdekében.

A közönség valamennyire megmentette azért a beszélgetést a kérdéseivel, érdeklődtek arról, hogy például a 3D-nek van-e jövője a nagyágyúk szerint? Goodby szerint ez inkább csak egy divat, és Stiller sem nagy rajongója: „Comedy is better than three D” – mondta. Jeff Goodby szerint vírusreklámot csinálni lehetetlen. Szerinte „a világ nem így működik. Nem te csinálod a vírust, hanem mások, akik továbbküldik.” Sikerfilmet sem lehet szándékosan csinálni, tette hozzá Stiller. Kiderült, hogy mindig is imádta az autóreklámokat, az utóbbi időből pedig ez a kedvence:

{video|id=1338|width=480|height=292}

Mi a vígjátékok jövője, mi a reklámok jövője, kérdezte valaki, aki úgy látta, hogy mindkettőben a kis költségvetésű, a való életből táplálkozó megoldások futnak most, ellentétben például a pompás Zoolanderrel. Stiller szerint ezek a dolgok változnak, hullámoznak, később megint más lesz a trend, de mindenesetre „jó mostanában olyan reklámokat látni, amik nem tűnnek reklámnak.”

A végére további viccelődések és egy nagy össznépi fotózkodás maradt: az egész terem fölvette az odakészített Stillerstrong-homlokpántot, amit a Livestrong karkötő és Derek Zoolander figurája ihletett, és a haiti iskolaépítést lehet a megvásárlásával támogatni. Ben Stiller Zoolander-fejet vágott, ezt a képet meg szinte azonnal kitették a Flickr-re.

 

A Yahoo minden egyes megnézésért egy dollárt fizet, ötvenezer dollárig (most húszezer környékén jár). Szóval sokat nem tett hozzá a szuperesemény a fesztiválhoz, de legalább Stiller kiszivattyúzott a Yahooból ötvenezer dollárt a haiti gyerekeknek, aminek örülhetünk.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.
Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén

Ariana Grüll: Az építészeknek túl kell lépniük a nemzetközi trendek puszta követésén 

A Klasszis TopDesign 2024 verseny egyik zsűritagja, Ariana Grüll a tavalyi versennyel kapcsolatos tapasztalatairól mesélt, és arról, hogy mit vár az idei pályaművektől.