A cseheknek bejön a magyar gasztronómia

Több turisztikai termékünk is népszerű Csehországban, a magyar gasztronómia a legfontosabb vonzerők közé tartozik. A cseh szakmai- és nagyközönség bizalmát jelzi, hogy a prágai Víno&Delikatesy (Bor és ínyencségek) kiállítás nagydíjas bora a Zsirai pincészet 2008-as 6 puttonyos tokaji aszúja lett.

Az április 22-24. között rendezett szakmai és nagyközönségi gasztronómiai kiállítás második napját a magyar boroknak és élelmiszerkülönlegességeknek szentelték. Dr. Budai Gyula miniszteri biztos és Pető Tibor nagykövet ünnepélyes megnyitója után a magyar standon szakmai és közönségprogramokkal várták az érdeklődőket. A nemzeti standon 13 magyar borász és egyéb élelmiszeripari vállalkozás mutatkozott be, a turisztikai kínálatot pedig a Magyar Turizmus Zrt. és a Bükfürdő Turisztikai Közhasznú Egyesület képviselte. Csehország egyik legfontosabb, legdinamikusabban bővülő küldőpiacunk, az elmúlt 10 évben a kereskedelmi szálláshelyeken regisztrált cseh vendégéjszakák száma megnégyszereződött.

Hazánkat a gasztronómia mellett a vízparti üdülés és az egészségturisztikai lehetőségek teszik vonzóvá, de népszerű a magyar főváros és az alternatív tematikájú utak is.

Az MT Zrt. prágai külképviselete és az ACK ČR utazási irodai szövetség több éve szervez közösen sikeres és népszerű tanulmányutakat. Ezeknek is köszönhető, hogy egyre több cseh utazásszervező veszi fel kínálatába Magyarországot. Az április 15-19. közötti tanulmányút során 35 cseh turisztikai szakembert fogadott az MT Zrt. Budapest-Közép-Dunavidék Regionális Marketing Igazgatósága. A négynapos program résztvevőinek a hajós városnézés, fürdőlátogatás és a hagyományos magyar vendéglátás mellett számos családoknak szóló és kalandos programot mutattak be a fővárosban éppúgy, mint Gödöllőn, Domonyvölgyben, Veresegyházon, Vácott és Visegrádon.

Április 19-én Visegrádon szakmai workshopra is sor került. Ennek keretében Sztojanovits Kristóf regionális marketingigazgató és Szirányi András csehországi külképviselő számolt be 19 magyar turisztikai szolgáltatónak a cseh piac alakulásáról, majd a cseh és a magyar partnerek aktív és mindkét fél szerint eredményes megbeszéléseket folytattak.

A KSH előzetes adatai szerint tavaly 9,4%-kal több cseh utazó járt nálunk (216 223 fő), vendégéjszakáik száma (627 744 éjszaka) pedig 11%-kal haladta meg az előző évit.

Forrás: Vendég & Hotel

Forrás: Magyar Turizmus Zrt.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.