Marton József, a Morton's ügyvezető igazgatója egy képzeletbeli időutazással indította el a szakmai prezentációkat. Eljátszott a gondolattal, hogyan is jellemezné ötven év múlva a jelenlegi utazási irodai piacot. Valószínűleg két dolgot emelne ki, egyrészt, hogy sok utazási iroda nem ismeri fel, hogy nem válság van, hanem korszakváltás, másrészt, hogy az irodák egymással vívott küzdelmei közben háttérben marad az utasokért való küzdelem. Úgy véli, hogy a Morton's feladat ott kezdődik, mikor az utas már túl van az amerikai kliséken, hogy minden egyes Amerikában töltött napja hasznos és tartalmas legyen. Az ügyvezető ezután Frei Tamásnak adta át a szót, aki hangulatos előadásában Miamiról beszélt a workshop résztvevőinek.
Az iroda idei újdonságairól Szalai Viktória, utazásszervező tolmácsolásában hallhattunk, kiemelte, hogy szerencsésen indult az év, az iroda Keleti- és Nyugati parti programjai közül mind elindul és várhatóan pótcsoportok is lesznek. Idén a Morton's 14 útvonalra 29 indulási időpontot hirdetett meg. Újdonság a katalógusukban az Alaszka gleccserei túra, a program keretében a fjordok és gleccserek között luxushajóutat tesznek a résztvevők, ezt követően pedig körutazáson vesznek részt az alaszkai nemzeti parkban. Szintén új program a Kanada nyugati, illetve keleti partján vezető körutazás. Előbbi inkább a természeti értékekre koncentrál, utóbbiban pedig jellemzően a városlátogatások hangsúlyosak. Szalai Viktória felhívta a figyelmet, hogy mivel a Malév leállása és az American Airlines kivonulása őket is érintette, az egyes utak indulási időpontjai 1-2 napot változhatnak.
Az idei évi amerikai turisztikai trendekről Drain Marianne, az USA magyarországi nagykövetségének kereskedelmi attaséja beszélt. Az amerikai beutaztatók között végzett kutatás szerint az idei évben a legkedveltebb városok: New York, Las Vegas és San Francisco lesznek. Az amerikába utazók körében az idén a legkedveltebb aktivitások a tengerparti üdülés, a kulturális utak, a körutazások, a városlátogatások (vásárlással, gasztronómiával) és a barátokkal közös utazások, programok lesznek. A kutatás szerint az utazók 31%-a tervezi, hogy idén többet költ utazásra a tavalyinál. 2011-ben az USA-ba érkező magyarok száma 14%-kal emelkedett. A 2011. január-novemberi időszakban több mint 54 000 honfitársunk látogatott az országba.
A workshop zárásaként Víg Paula és Kis Éva ismertette az Air France-KLM-Delta-Alitalia joint venture-rel üzemelő járatok által nyújtott előnyöket, a légitársaságok által kínált fedélzeti osztályokat, szolgáltatásokat.