400 millió forintot kellene még leutazni év végéig

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége az Üdülési Csekk és a SZÉP kártya forgalmának alakulásáról 2012 januárjában megkezdett felmérését októberben is folytatta. Az MSZÉSZ felmérése nem tekinthető reprezentatívnak, abban összesen 46 szálloda vett részt az ország különböző régióiból.

Országos szinten a válaszadó szállodákban 2012 január-október hónapban az ÜCS és SZÉP kártya együttes forgalma kb. 2376,9 millió Ft, azaz 3,5%-kal nagyobb volt a 2011 január-októberi ÜCS forgalomnál. 2011 január-októberhez képest 2012 hasonló hónapjaiban a Dél-Alföldi régióban 15,5%-kal, az Északi régióban 13,7%-kal a Budapesti régióban 8%-kal, a Balatoni régióban 4,6%-kal, a Nyugati régióban 4,4%-kal meghaladta az ÜCS és SZÉP kártya együttes forgalma a bázis ÜCS forgalmát. Ugyan akkor a Keleti régióban 19%, a Dél-Dunántúli régióban 2,5% volt a lemaradás a múlt évhez képest.

2011-2012 ÜCS + SZÉP kártya forgalom régiónként (ezer Ft)
Régiók 2011 október ÜCS+SZÉP kártya 2012 október ÜCS+SZÉP kártya Index 2011-2012 október ÜCS+SZÉP kártya (%) 2011 jan-okt ÜCS+SZÉP kártya 2012 jan-okt ÜCS+SZÉP kártya Index 2011-2012 jan-okt ÜCS+SZÉP kártya (%)
Balatoni régió 49584 74096 149,4% 990459 1 036287 104,6%
Budapesti 2 521 3 895 154,5% 32 796 35 419 108,0%
Északi régió 26 510 45 883 173,1% 348 682 396 477 113,7%
Keleti régió 15 682 19 809 126,3% 253 870 205 694 81,0%
Dél-Dunántúli 8 213 16 577 201,8% 126 525 123 349 97,5%
Dél-Alföldi 7 422 16 372 220,6% 108 905 125 790 115,5%
Nyugati 30 694 44 198 144,0% 434 737 453 877 104,4%
ÖSSZESEN 140 626 220 830 157,03% 2 295 974 2 376 893 103,52%

2012 első 10 hónapjában az adatot szolgáltató 46 szálloda között 24 olyan volt, amelyekben a SZÉP kártya és ÜCS együttes forgalma meghaladta a 2011. első 10 havi ÜCS bevételt. A SZÉP kártya szállodai felhasználásának felfutását jól mutatja, hogy 2012 októberében annak és az Üdülési Csekknek együttes forgalma már 57%-kal meghaladta a 2011 októberi ÜCS forgalmat.

Ebben a hónapban az ÜCS+SZÉP kártya együttes forgalma minden régióban magasabb volt a bázis ÜCS forgalomnál: a Dél-Alföldi régióban + 120,6%-kal, a Dél-Dunántúli régióban +101,8%-kal, az Északi régióban +73,1%-kal, Budapesti régióban +54,5%-kal, a Balatoni régióban +49,4%-kal, a Nyugati régióban +44%-kal,a Keleti régióban +26,3%-kal.

2012 január-október között az ÜCS és SZÉP kártya együttes 2376,9 millió Ft. forgalmából a SZÉP kártya 1.676,2 millió forintot, azaz a teljes forgalom 70,5%-át tette ki. Bár a SZÉP kártya felhasználása 2012 októberében 208,9 millió Ft volt - ami elmarad a július-augustusi havi 400-500 millió Ft-tól -, de kb. 10-szer nagyobb, mint októberben a vizsgált szállodákban jelentkező ÜCS forgalom.

Az MSZÉSZ felmérése szerint a 2012 év elei lassú indulás után a SZÉP kártyák által a szállodákban generált forgalom elsősorban a nyaralási szezonban, júliusban és augusztusban nőtt meg ugrásszerűen, majd az őszi hónapokban a felhasználás mérséklődött, de így is sokszorosan nagyobb volt a kifutó ÜCS forgalomnál. November-december hónapokban az ÜCS + SZÉP kártya forgalom a szállodákban várhatóan – a téli idénynek megfelelően - tovább mérséklődik.

A SZÉP kártyát kibocsájtó bankoktól származó információk szerint a lakosságnál eddig fel nem használt – de 2012 végén lejáró - ÜCS és SZÉP kártya együttes volumene meghaladja a kb. 400 millió forintot, azaz a szolgáltatók maximális érdeke, hogy tájékoztatással, akciókkal a maradék ÜCS és SZÉP kártya felhasználására ösztönözzék a vendégeket. Az MSZÉSZ az MT Zrt. támogatásával részt vesz a lakosság fentiekre vonatkozó tájékoztatásában az év hátralévő részében.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.