A gyenge forint miatt drágulhatnak az utasbiztosítások

A forint gyengülése miatt jelentősen drágult az elmúlt egy évben a külföldi egészségügyi ellátás költsége, ami a biztosítókat az utasbiztosítások árának emelésére kényszerítheti. A szolgáltatók azonban egyelőre kivárnak, a síszezon elején még a tavalyi árakon kínálják utasbiztosítási termékeiket, derül ki a Netrisk.hu biztosítási portál elemzéséből.

Ma még változatlan áron kötheti meg utasbiztosítását, aki külföldre indul, a Netrisk.hu piaci elemzése szerint ugyanakkor a biztosítók emelhetik a biztosítási tarifákat a közeljövőben a gyenge forint miatt. A hazai fizetőeszköz gyengélkedésével ugyanis az elmúlt egy évben jócskán megemelkedett a külföldi egészségügyi ellátás forintban számolt költsége is. Ha a külföldi utazás során az ügyfél bármilyen orvosi ellátásra szorul, annak árát a biztosítónak a helyi devizában – jellemzően euróban - kell teljesíteni, ahogy a betegszállítás költségét is, ami egy síbaleset esetében például önmagában is több százezer forintra rúghat.

A forint átmeneti gyengesége általában nem okoz áremelkedést a biztosítási termékeknél, ám ha a hazai fizetőeszköz tartósan gyenge marad, egy idő után elkerülhetetlen a magasabb költségek érvényesítése. Márpedig jelenleg úgy tűnik, hogy tartósan 300 forint körül mozgó euróárfolyammal számolhatunk.

Ma már minden biztosító utasbiztosítási terméke tartalmazza a 24 órás asszisztenciát, az élet-, baleset- és betegségbiztosítást, továbbá több módozatnál a felelősség-, jogvédelem- és poggyászbiztosítást is. A biztosítás így a betegszállítás és ellátás mellett többnyire a hozzátartozók értesítésére, kiutaztatására, a gyermekek hazajuttatására, vagy éppen az idő előtti hazautazással járó költségek megtérítésére is használható. Sőt, olyan felelősségbiztosítást is nyújt az ügyfeleknek, amelyek egy sípályán okozott baleset esetén is fedezik a kártérítés költségeit.

Nagyon fontos ugyanakkor, hogy a külföldi utazás idejére szóló biztosítást még Magyarország területén meg kell kötni ahhoz, hogy érvényes legyen.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.