A gyógyturisták nagy rész nem kapott számlát

Az adóhivatal által ellenőrzött gyógyászati és wellness-szolgáltatók 40 százaléka nem adott számlát Zala, Vas és Győr-Moson-Sopron megyében, többen az alkalmazottakat sem jelentették be - közölte a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) Nyugat-dunántúli Regionális Adó Főigazgatósága csütörtökön az MTI-vel.

A NAV tapasztalatai szerint az ellenőrzés alá vont adózók 40 százaléka követett el valamilyen jogsértést, nem kaptak nyugtát az ellenőrök például biorezonanciás és kineziológiai kezelésről, szemészeti vizsgálatról, pedikűr szolgáltatásról vagy fitneszedzésről. A nyugtaadási kötelezettség megszegése mellett több esetben a szolgáltatást nyújtó alkalmazottak bejelentése is elmaradt.

A nyári ellenőrzéssorozaton belül a nyugat-dunántúli régióban a szokásos célterületeken, vagyis rendezvényeken, fesztiválokon, strandokon, illetve nyári szezonális termékeket árusítók, szolgáltatást nyújtók körében végzett ellenőrzések mellett több héten keresztül a wellness- és gyógyturizmushoz kapcsolható tevékenységekre is kiemelt figyelmet fordított az adóhatóság. Az egészségmegőrzéshez köthető szolgáltató szektor célzott vizsgálatánál az átlagosnál sokkal magasabb számban tártak fel hiányosságokat.

Az adóellenőrök mindhárom megyében wellness, humán-egészségügyi és szépészeti szolgáltatásokat vettek igénybe, de számos esetben elmaradt a nyugtaadási kötelezettség. A szolgáltatók meglepődése azt is mutatja, hogy ebben a szektorban kevésbé számítanak a revizorok megjelenésére.

A NAV közleménye arra is kitér, hogy a nyugat-dunántúli régió a kedvező földrajzi fekvésének köszönhetően élen jár e szolgáltatások területén, jelentős az osztrák és szlovák gyógyturisták száma a határ menti nagyvárosokban, például Sopronban és Mosonmagyaróváron, valamint a Zala és Vas megyei gyógyfürdőhelyeken.

Az érdekesebb példák közé tartozik annak a pedikűrösnek az esete, akihez elfoglaltsága miatt csak egy héttel későbbre lehetett bejelentkezni, de a kezelést követő fizetéskor elmaradt a nyugtaadás. Az adóellenőrök a pedikűrösnél lefoglalt naptárban azt látták, hogy naponta 8-9 vendéget fogad, a nyugtatömbben azonban egyes napokon nem is volt bejegyzés. Az már biztos, hogy hatósági eljárás indul a nyugtaadási kötelezettség elmulasztása miatt, de ezt követően utólagos adóellenőrzésre is számíthat a szolgáltató.

Az adóellenőrök egy olyan gyógymasszőrhöz is eljutottak, aki szórólapon hirdette magát, pedig papíron több hónapja szüneteltette a tevékenységét. Kiderült, hogy a tevékenység szünetelésének bejelentése óta a teljes bevételének eltitkolására törekedett, azonban a kiszabott mulasztási bírság mellett elveszítette a későbbi átalányadózási lehetőségét is.

Egy biorezonancia vizsgálattal és kezeléssel foglalkozó kft. rendelőjébe is bejelentkeztek az ellenőrök, de a 18 ezer forintba került kivizsgálás és kezelés után nem kaptak nyugtát. Hirdetés alapján egy kineziológiai kezelés keretében történő stresszoldásra is kértek időpontot a revizorok, ahol a másfél órás, 7 ezer forintba kerülő "kezelés" után szintén elmulasztották a számlaadást.

Forrás: MTI


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.