A blog szerint egykor hajómalmok százai tarkították a budapesti Duna szakaszt. Mint írja: "Időről-időre újabb ötletek kerülnek elő arra vonatkozóan, miképp lehetne fejleszteni Budapest vízi tömegközlekedését és ráadásul úgy, hogy az új közlekedési járműveknek olyan egyedi, karakteres jellege legyen, mint a velencei gondoláknak vagy a londoni emeletes buszoknak."
A blog szerzője figyelmeztet: "Az ilyesfajta városjelkép azonban általában magától alakult ki, nem tervezőasztalokon született meg." A XX. század második felére gyakorlatilag kiveszett hajómalmokat javasolja. Egy korábbi, hajóállomásokra vonatkozó tervpályázat során Ásztai Bálint és Trummer Tamás építészmérnökök hajómalomból álló vízibusz állomásokat terveztek Budapestre. Az állomások helyét a már a meglévő közösségi közlekedési rendszerhez igazították.
Az állomások vízzel hajtott kerekei, megnövelt méretük révén termelnék az állomások működéséhez szükséges energiát. A közlekedési funkción túl az állomásokban kávézó vagy kiállítótér is üzemelhetne.
Mára csupán Ráckevén maradt fenn egy hajómalom, melyet 2006-ban rekonstruáltak.