Amióta 1999-ben engedélyezték a kínai emberek nyugatra utazását, Kína a turisztikai úticélok érdeklődésének középpontjába került, úgy tekintünk Kínára, mint a turizmus nehézségei elleni csodaszerre.
A célországok figyelemmel követik a jelentéseket, statisztikákat, a várható gazdasági növekedést és a kínai piacból származó nyereséget, de nem nézik magát az embert, a kínai turistát – figyelmeztet a TravConsult. A világ úticéljai dollármilliókat költenek a kínai turisták meggyőzésére, ez azonban csupán az első lépcső a turizmus folyamatában – mondta el Trevor Lee a TravConsult ügyvezető igazgatója.
A második és vitathatatlanul fontosabb lépés, hogy foglalkozzunk a kínaiakkal, amikor megérkeztek. Ez viszont sajnos sokkal kevesebb befektetést és figyelmet kap, mégis messzemenőkig meghatározza a kínai turisták elégedettségét és élményeik minőségét, az egész külföldön töltött idejüket – tette hozzá Lee.
A TravConsult hibaként rója fel az utazási vállalkozásoknak, hogy csak a jelentések és statisztikák alapján várható turisták számára összpontosítanak. Ellenben a számok nem szállnak meg szállodákban, nem vásárolnak szuveníreket – hívja fel Lilly Choi-Lee, a TravConsult vezérigazgatója a különbségre a figyelmet. A kínai turistákat meg kell érteni kulturálisan és érzelmileg egyaránt, hogy azt az utazási élményt nyújtsuk számukra, amit keresnek – tanácsolja Choi-Lee.