A Kongresszusi Iroda felmérése a magyarországi rendezvénypiacról

2008-ban - 119.500 fő részvételével - összesen 531 nemzetközi konferenciát, továbbá 57 nemzetközi kiállítást rendeztek meg hazánkban, ami közel 10 százalékos növekedést jelent 2007-hez képest. A szegmens 2008-ban is a magyarországi turizmus egyik legdinamikusabban fejlődő ágazata volt – derül ki a Kongresszusi Iroda statisztikai felméréséből.

A rendezvények átlagos időtartamát (3,9 nap) alapul véve elmondható, hogy 2008-ban hazánkban 2071 napnyi időtartamban volt konferencia, amely napi 5,7 nemzetközi rendezvényt jelent. A konferenciák 79,5 százaléka Budapesten zajlott. 2008-ban a legtöbb rendezvényt áprilisban és szeptemberben rendezték hazánkban. Ekkor az összes konferencia több mint egynegyede (26,7 százalék) folyt szerte az országban. A 2007-es évhez hasonlóan legmagasabb a gazdasági konferenciák száma volt. Ezt az orvostudománnyal, majd pedig az egyéb tudományokkal foglalkozó konferenciák követték.

A nemzetközi konferenciák legtöbbjének (77,3 százalék) 2008-ban is a szállodák szolgáltak helyszínül. A kongresszusi központok erősítették pozíciójukat 14,5 százalékra (+1,1 százalékpont). Az egyetemek, tudományos intézetek tavaly a rendezvények 4,3 százalékának szolgáltak helyszínéül, a többi rendezvényt (3,9 százalék) pedig egyéb, a fenti kategóriába nem sorolható helyszínen rendezték meg. 2008-ban a résztvevők több mint háromnegyede (76,9 százalék) külföldről érkezett. Ez az arány magasabb, mint 2007-ben (69 százalék) és az azt megelőző években. A nemzetközi rendezvényeken részt vevő nemzetek átlagos száma 9,2 volt 2008-ban. A nemzetközi konferenciákon részt vevő nemzetek közül a magyar küldöttek vettek részt a legtöbb konferencián (a nemzetközi konferenciák 76,9 százalék). A nemzetközi rendezvények közel kétharmadán vett részt német vendég, 57 százalékán brit, 42,1 százalékán francia, 31-33 százalékukon pedig amerikai, olasz és osztrák látogatók is képviseltették magukat.

A Magyarországon nemzetközi részvétellel megrendezett konferenciák közül minden másodikat magyar cég, szervezet rendelt meg. Jelentős növekedést (7 százalékpont) mutatott az Egyesült Királyságból (14,4 százalék), csökkent azonban az Egyesült Államokból, valamint kis mértékben a Németországból és Franciaországból érkezett megrendelések száma.

A nemzetközi konferenciákra vonatkozó kritériumoknak nem felelnek meg, a hazai konferenciaturizmus jelentős részét adják azonban – mind résztvevőszámukban, mind gazdasági hatásukban – az „egyéb” rendezvények, konferenciák. 2008-ban a szakma 19.365 ilyen rendezvényről számolt be, amelyen összesen 1.150.000 fő vett részt. Ezzel a korábbi átlagos résztvevőszám (52) 59-re emelkedett 2008-ban.

A teljes kutatási anyag letölthető a Kongresszusi Iroda megújult honlapján, a www.hcb.hu oldalon a Hírsarok / Tanulmányok menüpontok alatt.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.