A Kreml kevesebet ér a Colosseumnál

Híres épületeket értékelt fel az Uphill tanácsadó cég, a listából kiderült, a Kreml kevesebbet ér a Colosseumnál.

A moszkvai Kreml műemlékegyüttesének Uphill szerinti becsértéke csupán 50 milliárd dollár, a római Colosseum 110 milliárdot ér, a párizsi Eiffel-torony pedig 550 milliárdra rúg.

Mint a Business FM rádió beszámolt róla, az orosz szakértők keveslik az összeget. Amíg azonban egyesek felbecsülhetetlennek tartják az UNESCO világörökségei közé tartozó történelmi városrészt, mások szorgalmasan számolnak.

Alekszandr Vuszov, az Uphill Consulting üzleti értékbecslési osztályvezetője a rádióban elmondta, hogy a legdrágább szabadpiaci ingatlan árát vették, beleszámították a Kremlhez közeli híres Tverszkaja és az Arbat utcák üzleti negyedeit, és felmérték a Kreml épületeinek alapterületét. Hozzáadták a történelmi épületegyüttes turisztikai értékét is.

Alekszandr Hrusztaljov, az NDV ingatlanügynökség igazgatója szerint azonban a moszkvai Kreml legalább háromszor annyit ér, mint a római Colosseum. Nemcsak a méretek, hanem a két kulturális örökség állapota közötti különbség miatt.

Az olaszok - jegyzi meg a Business FM kommentárja - amúgy is el vannak keseredve, minthogy ebben a versenyben a párizsi Eiffel-torony vitte el a pálmát a maga 550 milliárd dollárra becsült értékével.

A turisták kedvelt "öreg hölgye" tehát annyit ér, mint az Apple számítástechnikai cég - állapítja meg a rádió.

A moszkvai Kremlt - Oroszország kulturális és hatalmi központját, egykori uralkodóinak, ma döntéshozóinak székhelyét - a krónikák 1331-ben említették először. A Kremlben Iván Kalita fejedelemsége idején (1325-1340 között) épültek az első kőtemplomok.

Az állami védelem alatt álló és jól óvott moszkvai történelmi épületegyüttes ma is rendkívül népszerű a hazai és a külföldi turisták körében. A múzeumok kincsein és a székesegyházakon kívül sokan kíváncsiak a korhű egyenruhába öltözött elnöki ezred zenés lovas őrségváltására, amely a Templom téren áprilistól október végéig minden szombaton látható.

Forrás: MTI


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.