A frissen sült kürtőskalácstól illatozó stand pedig idén igencsak kibővült kínálattal várta a szakmai és nagyközönséget. Egy gyékényről árul Magyar Turizmus Zrt, a Robinson Tour, a Hunguest, az Aquaworld, Mórahalom.
Már tavaly is jelen volt a nemzeti turisztikai marketing szervezet a vásáron, de ekkor csak a Dél-Alföldi Regionális Igazgatóság képviseltette magát, a központ távol maradt. A 2011-es marketingterv értelmében azonban a délszláv térség kiemelt figyelmet kap, mely a régió vásárain történő erőteljes megjelenést is jelent.
Csupa víz
Aki nem tudná, hogy a vizek kerültek a fókuszba, az is sejtheti az ízlésesen elrendezett magyar stand láttán; a pultoknál karcsú, üveg hasábokban víz bugyborékol csillogva. Mintha a szerbek is tudnák ezt; rengetegen érdeklődnek a magyar fürdők iránt - mondja a Magyar Turizmus Zrt-t a standon képviselő Tomka Emese. De sokan érdeklődnek Budapest és a Balaton iránt, és nem maradahtnak el a Dél-Alföld attrakciói sem. Szeged és Mórahalom szintén népszerű, de akad olyan is, aki konkrétan a villányi borvidékről szeretne megtudni többet. A Dél-Alföldi RMI-től megtudjuk, a régióban kétszámjegyű, közel 25%-os növekedés történt a vendégéjszakák számában köszönhetően a vízummentességnek és utazási vágy újbóli felébredésének. Ezzel visszatértek a válság előtti, 2008-as eredményhez.
Magyarországon összesen körülbelül 90 ezer vendégéjszakát töltött 44 600 szerbiai állampolgár 2010-ben. Érdekes módon ennek 80%-a Budapesten termelődött. Ugyanakkor a Vajdaságból jelentős napi forgalom érkezik a határmenti régióba, Szeged környékére.
Optimista a vásáron az idén először megjelenő Robinson Tours ügyvezetője, Jakócs Áron is. Az ügyvezető bízik benne, hogy sikeres vásári megjelnésüket követően maguk is hozzájárulnak a szerb turisták növekvő magyarországi számához.