A magyar netezők több mint 40 százaléka vásárol is

A MasterCard legfrissebb kutatása szerint az internetes vásárlás és az azzal összefüggő böngészés ma már a harmadik legnépszerűbb online tevékenység Magyarországon. Ennél gyakrabban jelenleg csak hírolvasás és levelezés céljából ülünk le a számítógép elé.

Aktív online vásárlónak ma a rendszeres internet használók 38 százaléka tekinthető. Ők az elmúlt évben átlagosan 60 ezer forint értékben vásároltak az interneten, alkalmanként jellemzően 7500 forintért. A kutatás kimutatta, hogy legnagyobb arányban ruházati cikkeket veszünk online, majd a szépségápolási termékek, műszaki, és tartós fogyasztási cikkek következnek a sorban.

„Az internetes kereskedelem még a jelenlegi nehezebb gazdasági körülmények között is dinamikusan fejlődik Magyarországon” – fogalmazott Hemberger András, a MasterCard üzleti vezetője, aki hozzátette: „a szektor forgalma 2003. óta töretlen, kétszámjegyű növekedést mutat. 2011-ben csak a fizikai termékeket értékesítő internetes boltok forgalma elérte a 160 milliárd forintot, amiben még nincs benne az utazási és biztosítási szolgáltatások online forgalma. Az év végére a webáruházak száma meghaladta a háromezret. Jó hír, hogy az internetes bankkártya használat terén is hasonló fejlődést tapasztalunk: évről évre nő azoknak a száma, akik az interneten bankkártyájukkal fizetik ki a megrendelt árut. A tanulmány szerint az internetes fizetést választók már közel 30 százaléka használta bankkártyáját online fizetésre.”

A kártyatársaság megbízásából készült felmérésből kiderül, hogy a weben vásárlók közel egytizede továbbra sem tudja, hogy a bankkártyás fizetés az esetek többségében díjmentes, míg a banki átutalásért általában fizetni kell. Ennél még magasabb azoknak az aránya (40-50 százalék), akik nincsenek tisztában azzal a ténnyel, hogy a magyar webáruházak esetében a fizetés mindig az elfogadó bank biztonságos weboldalán történik.

A magyar online vásárlók toplistáján a webáruházak után az aukciós oldalak következnek, de előkelő helyen állnak a pénzügyi szolgáltatók, biztosítók valamint az utóbbi két szolgáltatást közvetítő alkusz cégek weboldalai is. Az internetes vásárlás elsősorban a széles választék, az olcsóbb árak, a kényelem és a gyors kereshetőség okán népszerű.

A MasterCard egy másik, a fogyasztói véleményekre fókuszáló kutatása megerősíti, hogy 2011-ben csökkent azoknak az aránya, akik azt gondolják, hogy az online bankkártya használat nem biztonságos, és ugyancsak kevesebb válaszadó számolt be sikertelen internetes bankkártyás vásárlásról.


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.