A magyar netezők több mint 40 százaléka vásárol is

A MasterCard legfrissebb kutatása szerint az internetes vásárlás és az azzal összefüggő böngészés ma már a harmadik legnépszerűbb online tevékenység Magyarországon. Ennél gyakrabban jelenleg csak hírolvasás és levelezés céljából ülünk le a számítógép elé.

Aktív online vásárlónak ma a rendszeres internet használók 38 százaléka tekinthető. Ők az elmúlt évben átlagosan 60 ezer forint értékben vásároltak az interneten, alkalmanként jellemzően 7500 forintért. A kutatás kimutatta, hogy legnagyobb arányban ruházati cikkeket veszünk online, majd a szépségápolási termékek, műszaki, és tartós fogyasztási cikkek következnek a sorban.

„Az internetes kereskedelem még a jelenlegi nehezebb gazdasági körülmények között is dinamikusan fejlődik Magyarországon” – fogalmazott Hemberger András, a MasterCard üzleti vezetője, aki hozzátette: „a szektor forgalma 2003. óta töretlen, kétszámjegyű növekedést mutat. 2011-ben csak a fizikai termékeket értékesítő internetes boltok forgalma elérte a 160 milliárd forintot, amiben még nincs benne az utazási és biztosítási szolgáltatások online forgalma. Az év végére a webáruházak száma meghaladta a háromezret. Jó hír, hogy az internetes bankkártya használat terén is hasonló fejlődést tapasztalunk: évről évre nő azoknak a száma, akik az interneten bankkártyájukkal fizetik ki a megrendelt árut. A tanulmány szerint az internetes fizetést választók már közel 30 százaléka használta bankkártyáját online fizetésre.”

A kártyatársaság megbízásából készült felmérésből kiderül, hogy a weben vásárlók közel egytizede továbbra sem tudja, hogy a bankkártyás fizetés az esetek többségében díjmentes, míg a banki átutalásért általában fizetni kell. Ennél még magasabb azoknak az aránya (40-50 százalék), akik nincsenek tisztában azzal a ténnyel, hogy a magyar webáruházak esetében a fizetés mindig az elfogadó bank biztonságos weboldalán történik.

A magyar online vásárlók toplistáján a webáruházak után az aukciós oldalak következnek, de előkelő helyen állnak a pénzügyi szolgáltatók, biztosítók valamint az utóbbi két szolgáltatást közvetítő alkusz cégek weboldalai is. Az internetes vásárlás elsősorban a széles választék, az olcsóbb árak, a kényelem és a gyors kereshetőség okán népszerű.

A MasterCard egy másik, a fogyasztói véleményekre fókuszáló kutatása megerősíti, hogy 2011-ben csökkent azoknak az aránya, akik azt gondolják, hogy az online bankkártya használat nem biztonságos, és ugyancsak kevesebb válaszadó számolt be sikertelen internetes bankkártyás vásárlásról.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.