Aktív online vásárlónak ma a rendszeres internet használók 38 százaléka tekinthető. Ők az elmúlt évben átlagosan 60 ezer forint értékben vásároltak az interneten, alkalmanként jellemzően 7500 forintért. A kutatás kimutatta, hogy legnagyobb arányban ruházati cikkeket veszünk online, majd a szépségápolási termékek, műszaki, és tartós fogyasztási cikkek következnek a sorban.
„Az internetes kereskedelem még a jelenlegi nehezebb gazdasági körülmények között is dinamikusan fejlődik Magyarországon” – fogalmazott Hemberger András, a MasterCard üzleti vezetője, aki hozzátette: „a szektor forgalma 2003. óta töretlen, kétszámjegyű növekedést mutat. 2011-ben csak a fizikai termékeket értékesítő internetes boltok forgalma elérte a 160 milliárd forintot, amiben még nincs benne az utazási és biztosítási szolgáltatások online forgalma. Az év végére a webáruházak száma meghaladta a háromezret. Jó hír, hogy az internetes bankkártya használat terén is hasonló fejlődést tapasztalunk: évről évre nő azoknak a száma, akik az interneten bankkártyájukkal fizetik ki a megrendelt árut. A tanulmány szerint az internetes fizetést választók már közel 30 százaléka használta bankkártyáját online fizetésre.”
A kártyatársaság megbízásából készült felmérésből kiderül, hogy a weben vásárlók közel egytizede továbbra sem tudja, hogy a bankkártyás fizetés az esetek többségében díjmentes, míg a banki átutalásért általában fizetni kell. Ennél még magasabb azoknak az aránya (40-50 százalék), akik nincsenek tisztában azzal a ténnyel, hogy a magyar webáruházak esetében a fizetés mindig az elfogadó bank biztonságos weboldalán történik.
A magyar online vásárlók toplistáján a webáruházak után az aukciós oldalak következnek, de előkelő helyen állnak a pénzügyi szolgáltatók, biztosítók valamint az utóbbi két szolgáltatást közvetítő alkusz cégek weboldalai is. Az internetes vásárlás elsősorban a széles választék, az olcsóbb árak, a kényelem és a gyors kereshetőség okán népszerű.
A MasterCard egy másik, a fogyasztói véleményekre fókuszáló kutatása megerősíti, hogy 2011-ben csökkent azoknak az aránya, akik azt gondolják, hogy az online bankkártya használat nem biztonságos, és ugyancsak kevesebb válaszadó számolt be sikertelen internetes bankkártyás vásárlásról.