Az idei évben a fenntartható turizmus volt a konferencia mottója, amely cél érdekében az elmúlt években már számos intézkedést hozott a Német Utazási Szövetség. Magyarországot a Danubius németországi ügynöksége valamint a Magyar Turizmus Zrt. képviselte.
Németországban az idei év első idegenforgalmi eredményei bizakodásra adhatnak okot, hiszen továbbra is a turizmus a gazdaság egyik folyamatosan fejlődő húzóágazata. Minden 14. munkavállaló a turizmus szektorban dolgozik, ami így mintegy 2,9 millió német munkavállalót jelent, közvetetten már minden hetedik munkavállaló e szektorban tevékenykedik. A Dél-Európát is erősen sújtó gazdasági válság idején, a német utazási szakma egyre fontosabbnak látja hangsúlyozni azt a tényt, hogy ők a recesszió ellenére is jelentős munkaadók e régióban.
Németországban mintegy 10.000 utazási iroda, mintegy 64.000 munkavállalót foglalkoztat. Idén megállt az irodák számának csökkenése, ami ugyancsak a jó év jele. Az óvatosan optimista hangulat okai a 2012-es első becslések, amelyek szerint 3 százalékos volt a bővülés a német szervezett utak piacán, 2012-ben ez 24,2 milliárd euró összforgalmat jelent. Az idei év legnagyobb nyertesei Spanyolország és Törökország, de a közepesen hosszú repülőúttal elérhető desztinációk mindegyike is pozitív évet zárhat. Ugyan a hajós utak összességükben továbbra is reneszánszukat élik, a folyami utak esetében már csökkenés figyelhető meg, amelyet egyelőre az „árú” megváltozott németországi adóbesorolásával indokolnak.
A legnagyobb szakmai szervezet továbbra is növekedést jósol a turizmus egészében, de mindenkit óva int a túlzott elvárásoktól, hiszen folyamatosan nő a versenyképes turisztikai szolgáltatók és desztinációk száma is. A 2030-ig tartó prognózisok szerint nagyobb strukturális változások nem várhatóak a turizmus területén, de egyértelmű folyamatok megfigyelhetőek. Németországban a már mindenki által ismert elöregedő társadalom megváltozott fogyasztói szokásainak folyamatos elemzése mellett, egyetemi szinten kutatják a klímaváltozás turizmusra gyakorolt hatását is.
Nem szenzáció, de a jövőkutatók továbbra is a megfelelő kínálatban és még inkább a megfelelő kommunikációs stratégiákban látják a siker kulcsát. A konferencián hangsúlyozták, hogy a web2 adta szinte már felfoghatatlan gyors és intenzív információáramlás miatt a rossz, vagy nem megfelelő szolgáltatás egyre nagyobb károkat fog okozni a szolgáltatónak és a desztinációnak is.
A Magyar Turizmus Zrt. németországi képviselete a rendezvényen számos eredményes megbeszélést folytatott kiemelt B2B partnereivel, valamint a DRV vezetésével, és a Német Turisztikai Bizottság elnökségével is.