Sajtótájékoztatón mutatta be a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) új kutatását, amely arról szól, hogy a reklámipar mennyivel járul hozzá a magyar gazdasághoz. A kutatást a Pwc végezte el.
Főbb állítások:
Hazánkban a tavalyi 174 milliárd reklámra költött forint 820 milliárd forintot generált a magyar gazdaság számára. (Minden reklámra költött 10 forintból 47 forint GDP keletkezik egy bonyolult számítás szerint. Részletek a letölthető tanulmányban vannak.)
A reklám a gazdaságot átszövő hajtóerő. (Reklámnak köszönhetően lép kapcsolatba gyártó, termelő és vásárló, a reklámnak köszönhetően ismerjük meg az új termékeket, az innovációkat, kapunk információt a termékek áráról, stb.)
A reklámipar közvetlenül 12 ezer embernek ad munkát, közvetve 50 ezer embernek adnak munkát a különböző kreatív iparágak.
A médiát is a reklámipar tartja életben (Például a magazinok bevételeinek fele, a digitális termékek bevételeinek 95 százaléka jön reklámból.)
A reklámozásnak vannak árnyoldalai is, de ezeket önszabályozással és a reklámot szabályozó törvényekkel igyekeznek visszaszorítani. (Egy-egy áru valódi minőségéről való hazudozás, fenntarthatatlan fogyasztásra ösztönzés, árfelhajtó erő, stb.)
A hazai reklámipar átalakul. (A piac 2008 óta zuhan, a digitális reklám aránya nő)
A médiafogyasztás is átalakult.
A következő években 3,2 százalékos növekedés várható a reklámpiacon.
A reklám hatékonyan növelheti az eladást.
A reklám növelheti a fogyasztói bizalmat.
A reklám alacsonyabb árakat eredményezhet.
A reklám innovációt, technológiai fejlődést indukál.
A reklám segíti a magyar termékeket, szolgáltatásokat.
A reklám pozitív társadalmi hatást fejt ki. (2009-ben közel 200 médium összefogásával elindult a Médiaunió.)
A részletes tanulmány letölthető innen >>>>
Forrás: Kreatív Online