A szállodaigazgatók fele nő legyen!

A európai piacvezető szállodaüzemeltető Accor egyik hosszútávú célja, hogy szállodaigazgatóinak fele nő legyen, 2015-re pedig női szállodaigazgatóinak számát 35%-ra emelje - közölte hétfőn a szállodalánc.

A kötelezettségvállalásnak eleget téve az Accor 2012-ben létrehozta nemzetközi női szakmai hálózatát, Women at Accor Generation (WAAG) néven. Mostanra, 12 hónappal az alapítás után, a WAAG több mint 60 országban vált aktív szervezetté és mára több mint 1500 tagot számlál.

Sophie Stabile, az Accor pénzügyi igazgatója és a WAAG vezetője elmondta: “Minden évben több mint 50 millió nőt látunk vendégül szállodáinkban, ezért is fontos, hogy a sokszínűséget és a női szerepek fontosságát hangsúlyozzuk az Accornál. A WAAG elsődleges célja most az, hogy több nő foglalhasson el vezetői pozíciót a vállalatnál. A szervezet másik fontos küldetése, hogy női üzleti utazóknak szóló szolgáltatásokat nyújtson az Accor szállodáiban.

Hogy támogassa a nemi egyenlőségről szóló párbeszédet, és ösztönözze a nőket arra, hogy magabiztosabbak legyenek, a szervezet "szerep-modell" beszámolók révén osztja meg tapasztalatait, emellett mentori támogatást, képzéseket és hálózatépítési lehetőségeket kínál. A mentorprogram révén a WAAG segítségével máris több mint 60 tandempartnerség alakult világszerte.

Annak érdekében, hogy tagjainak minél több fejlődési és hálózatépítési lehetőséget biztosítson, a WAAG több nemzetközi kezdeményezésen is részt vesz – például a Deauville-ben és Myanmarban tartott Women’s Forum elnevezésű programnak is tagja. A WAAG ugyancsak együttműködik az Accor nemzetközi HR-ével és az Accor Academyvel. Olyan tréningeket szervez, amelyek segítenek, hogy a nők könnyebben váljanak vezetőkké, illetve olyan csereprogramok mellé áll, amelyek például saját maguk jobb megismerésében és érzelmeik kezelésében segítenek. A WAAG egyéves évfordulója alkalmából világszerte több workshopot és egyéb rendezvényt tart a csoport tagjai számára.

Végül, a munkacsoport hálózatán belül arra is összepontosít, hogy jobban megértse a női vendégek elvárásait annak érdekében, hogy részükre magasabb színvonalú szolgáltatásokat nyújthasson. A munkacsoport egy olyan kutatást végzett, melyben 250 női megkérdezett vett részt, akik mindegyike a Le Club Accor hotels hűségprogram tagja. A felmérés központjában azok a tényezők és szempontok álltak, amelyeket az üzletasszonyok vesznek figyelembe, amikor szállodát választanak. Ezek pedig a következők:

A biztonság és a hotel márkájának hírneve döntési szempont az egyedül utazó üzletasszonyok körében. Különösen fontos számukra a be- és kijelentkezésnél a személyzet kedvessége, alkalmazkodóképessége és diszkréciója. Jó, ha tiszteletben tartják a titoktartási szabályokat az identitásukra és szobaszámukra vonatkozóan.

A kényelem is fontos szempont. Emellett a tisztaság, és olyan alapvető dolgok megléte, mint a hajszárító, a tükör, a jó világítás és a wifi használata is mérvadó lehet. Ezek a hölgyek értékelik a szállodák azon törekvéseit is, hogy a szolgáltatások minél inkább a nőkre szabottak legyenek: például kevesebb sportmagazin és sportcsatorna, több vállfa, virág és csokoládé a szobában.

Az ételkínálat is mérvadó. Mivel ezek az üzletasszonyok gyakran egyedül étkeznek, értékelik a felár nélküli szobaszerviz szolgáltatást. Fontos, hogy egészséges, könnyű ételek közül választhassanak, és akár kisebb adagokat is.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.