A SZÉP Kártya áll a belföldi turizmus növekedése mögött

A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) szerint a belföldi turizmus növekedése mögött elsősorban a Széchenyi Pihenő Kártya (SZÉP Kártya) elterjedése, növekvő népszerűsége áll.

A tárca szerdai közleményében emlékeztet arra, hogy a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb adatai szerint a kereskedelmi szálláshelyek vendégeinek száma 15,2 százalékkal, a vendégéjszakák száma pedig 13,7 százalékkal nőtt májusban az előző év azonos hónapjához képest. Ezen belül - hosszú idő óta először - nemcsak a külföldi vendégek száma emelkedett, hanem a belföldi forgalom is markánsan nőtt.

A turizmus egyike a válság után leghamarabb talpra állt ágazatoknak, a főbb vendégforgalmi mutatók már 2011-ben elérték a válság előtti szintet, 2012-ben pedig jelentősen meg is haladták - hívja fel a figyelmet közleményében az NGM.

Az idei év első öt hónapjának adatai alapján 2013-ban folytatódik a kedvező trend. A beutazó turizmus tovább erősödött, májusban az orosz, a lengyel és a brit turisták által eltöltött vendégéjszakák száma nőtt kiemelkedően: 61, 29, illetve 25 százalékkal.

Az elmúlt években elsősorban a külföldi vendégek száma emelkedett markánsan, ezért különösen örömteli az NGM szerint, hogy májusban a hazai vendégek száma 12 százalékkal, az általuk eltöltött éjszakáké pedig 9,7 százalékkal nőtt.

A minisztérium véleménye szerint a belföldi turizmus növekedése mögött elsődlegesen a SZÉP Kártya elterjedése, növekvő népszerűsége áll. A KSH adatai szerint míg 2012 január-májusban a kereskedelmi szálláshelyeken az üdülési csekk és a SZÉP Kártya együttes forgalma mintegy 2,75 milliárd forintot tett ki, addig az idei első öt hónapban a SZÉP Kártya beváltás 3,9 milliárd forint volt, és ez több mint 40 százalékos növekedés.

Május végén már 21 ezer munkáltató 835 ezer dolgozója rendelkezett SZÉP Kártyával. Az idei év első öt hónapjában 34 milliárd forintot töltöttek fel a munkáltatók a kártyákra, meghaladva a tavalyi év azonos időszakának feltöltését.

A költésekben meredek növekedés figyelhető meg: a tavalyi 5,3 milliárd forintról több mint négyszeresére, 22,6 milliárd forintra nőtt a január-május közötti költés.

A belföldi turizmusnak kedvez, hogy a szálláshely-szolgáltatásért - illetve július 1-je óta gyógyfürdő- és strandbelépőért - a kártya mindhárom zsebéről lehet fizetni. Az OTP adatai alapján a zsebek közötti átjárhatósággal élnek is a kártyabirtokosok: a vendéglátás zseb költéseinek negyede, a szabadidő zseb költéseinek pedig a harmada szálláshelyen történt 2012-ben.

"A kiváló májusi adatokhoz hozzájárulhatott, hogy a SZÉP Kártyákra 2011-ben utalt összegeket 2013. május 31-ig lehetett felhasználni, ezt követően lejártak, és a kibocsátók visszautalták azokat a munkáltatóknak" - áll a közleményben.

A belföldi turizmus emelkedésében a SZÉP Kártya mellett a turisztikai desztináció menedzsment szervezetek (TDM-ek) növekvő aktivitása és eredményes marketing munkája is egyre nagyobb szerepet játszik az NGM szerint.

Forrás: MTI


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.