Délnyugati szomszédunk, a 2 milliós Szlovénia zöld turizmus fejlesztését célzó kampánya 2006-ra nyúlik vissza. A fenntartható turizmus építésén a válság sokat nem rontott, hanem még inkább a kezelhető létszámú turizmus felé történő erőteljesebb váltást ösztönözte - ismertette Piciga.
Svéd- és Finnország után, az erdők arányát tekintve Európa harmadik legzöldebb országának előkelő helyét betöltő Szlovénia márkajeleként levédette zöld turisztikai kampányának színét, mely a „szlovén zöld” nevet viseli.
Szlovéniában 2009-ben csupán 1 százalékkal csökkent a vendégéjszakák száma, mellyel messze felülmúlja régiós vetélytársai előző évi teljesítményét. Jóllehet, a főváros, Ljubljana nem járt hasonlóan jól. A Ljubljanica-parti város szállodai forgalma 15 százalékot esett tavaly. Ennek van annyi pozitív hozadéka - mondta el Dimitrij Piciga -, hogy a viszonylag magas szobaárak kezdenek mérséklődni, erősödik vendégekért folytatott verseny. A versenyt tovább erősíti, hogy 2010-ben két új szálloda is nyílik Ljubljanában.
A szlovén turisztikai hivatal marketingtevékenységének célterületei közt idén is szerepel Magyarország. Hazánk 120 ezer vendéggel 2009-ben nyolcadik volt Szlovénia küldőpiacai közt. A hegyvidéki-kontinentális-mediterrán kis ország turisztikai hivatala négy meglévő - osztrák, olasz, benelux és német - kirendeltsége mellé idén két új - londoni és tokiói - képviseletet nyit.
A jövőt illetően Piciga úgy véli: 2010. könnyebbnek igérkezik, mint 2009, de óvatos, legfeljebb 1-2 százalékos növekedés várható hazája turizmusában.