Elhangzott mindez a 2014-es Utazás kiállításon, mely ránézésre kicsit mintha megint zsugorodott volna. De visszatérve a közös műhelymunkára, a lényeg, hogy nemzetközi szinten eladható, minőségi turisztikai termékek sorát dolgozzák ki. A mikéntjéről konkrét részleteket még nem tudtunk meg, azt viszont igen, hogy a következő hetekben kerülhet sor az első workshopra.
Míg a szakma és tárca termékeivel a nemzetközi porondra lép, addig a belföldi kínálat itthon rekordszámú vendéget vonzott, a szállodák pedig kiemelkedő mennyiségű vendégéjszakát generáltak. 2013-ban a belföldi vendégek száma 9,3%-os növekedés mellett 10,9 millióra emelkedett - tudtuk meg Horváth Gergelytől, a Magyar Turizmus Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettesétől. Régiós lebontásban a maga 10,6%-os pluszával különösen Észak-Magyarország brillírozott. Őket Dél-Dunántúl és az Észak-Alföld követte - tette hozzá.
Mint az Horváth Viktória beszámolójából kiderült, attrakcióból aligha van hiány, mivel régiónként 30-40 új projekt kerül átadásra. Ezek jelentősége ott mutatkozik meg, hogy ma már nem egyszerűen szálláshelyet választanak a turisták, hanem érzelmi és élményalapú utazási döntéseket hoznak - mutatott rá egy fontos változásra Horváth Gergely. A kényelem ma már alap - hívta a fel figyelmet.
De virulna-e ilyen szinten a belföldi turizmus, ha a munkáltatók nem utalnának a dolgozóik SZÉP-kártya számláira? 25%-kal kisebb forgalom lenne - derült ki Horváth Viktória válaszából. A belföldi vendégéjszakák negyede köszönhető a kártyának. Mivel nem kézbe kapják a pihenésre szánt pénzt, az embereknek az az érzésük, hogy nem ők fizetnek.
És akkor még nem szóltunk a kártya multiplikátor hatásáról, vagyis, ha már ott a vendég, akkor jó eséllyel költ is a helyszínen. Ez pedig, tudjuk jól: munkahely, adóbevétel, stb.
Persze nem minden munkavállaló siet felhasználni a számláján lévő összeget; május végéig el kéne bokázniuk mintegy 4 milliárd forintot. A tekintélyes összeg jelentősen csökkenhet a húsvéti hétvégén, vagy akár az Utazás kiállításon is. Bár a SZÉP-kártya számlákra befizetett összegek legnagyobb része a vendéglátásra megy el.