A bejelentést a tatai TDM-konferencián tette Horváth Viktória, a turisztikai ágazatért felelős helyettes államtitkár.
Horváth Viktória előadásában elsőként a turizmussal kapcsolatos gondolkodásmód formálásának fontosságára hívta fel a figyelmet. Emlékeztetett arra, hogy akad sok olyan hazai település, ahol nem volt korábban turizmus. Pozitív példaként említette Tata városát, ahol az iskolában tanítják a helyismeretet.
A helyettes államtitkár kiemelte továbbá, hogy partnerként tekint a TDM-szövetségre, amely véleménye szerint a turizmusban érdekelt összes szereplő: önkormányzatok, szervezetek és vállalkozások szövetsége kell legyen.
Horváth Viktória arról is tájékoztatott, hogy a hazai turizmus lassan talpra áll a válság után: 2011-re a vendégéjszakák száma és a bevétel is elérte válság előtti szintet, de az infláció miatt ez persze kevesebbet ér. Probléma ugyanakkor az ágazat alacsony jövedelmezősége. Szerencsére folytatódott a pozitív tendencia 2013. első nyolc hónapban minden téren, még a szállásdíj-bevétel is nőtt 10%-kal, sőt az egy kiadható szobára jutó árbevétel (revPR) is emelkedett, ezzel már a 2007-es revPAR fölött vagyunk. Elsősorban a SZÉP-kártya forgalom növekedése a belföldi turizmus idei fellendülése mögött, ami különösen vidéken fontos, mivel ott a szállásbevételek 62%-a belföldiektől származik. „Trendfordító év az idei! El kell felejteni aggódást! Meg kell mondani, hova akarunk eljutni öt év múlva. Ennek érdekében a minisztériumban a tervezés elkezdődött, hamarosan konzultációra bocsátjuk a turizmusfejlesztési koncepciót. Mondja el a szakma, mit gondol róla. A [email protected] email címre bárki elküldheti javaslatát” – hangsúlyozta Horváth Viktória. A helyettes államtitkárság közben már megfogalmazta az ágazat számára legfontosabb stratégiai célokat 2024-ig, ezek a következők: a turizmus részesését a GDP-ből a jelenlegi 8,8-ról 10%-ra kell növelni az ágazatban közvetlenül foglalkoztatottak számát 50%-kal növelni (elsősorban a szürkegazdaság kifehérítésével) legyünk a világ első 30 országa között turisztikai versenyképesség szempontjából a legfontosabb nemzeti turisztikai termékek sikeres fejlesztése stabilan működő turisztikai szervezeti rendszer alapmutatók javítása, sikeres nyitás új piacok felé, Budapest legyen az európai top desztinációk között.