Kifejezetten a külföldről érkező fiatalokat célzó újítás a Hungarikum Falu, amely az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program Irányító Hatósága támogatásával, a LEADER Program keretében jöhet létre. A több mint egy hektárnyi területen a hazai kulináris, kézműves és iparműves termékek széles skálája vonul fel, népzenei programokkal övezve, ráirányítva a figyelmet a meglévő és születőben lévő hazai vidéki értékekre.
Tavaly a Budapest Airport jelentése szerint csúcsforgalmat bonyolított Ferihegy augusztus közepe táján a Szigetre érkező utasoknak köszönhetően. Gerendai Károly, a Sziget Szervezőiroda ügyvezetője úgy tudja, a fesztivál idejére már most elfogytak a repülőjegyek a Budapestre tartó járatokon. Éppen ezért többek között a francia és német piacokra is exportálják a Szigetre indított, zenés különvonatok ötletét, amely tavaly holland túraszervezők fejéből pattant ki, és amelynek köszönhetően egy év alatt megduplázódott a tulipánok földjéről érkező látogatók száma. A Sziget, hogy nemzetközi szinten még inkább állja a versenyt, növeli reklámköltését a külhoni piacon és igyekszik felhívni a figyelmet a fesztivál, még mindig nagyon kedvező, ár/érték arányára.
Újdonság, és elsősorban a külföldi keresletre számíthat a nemzetközi fesztiválporondon nem ismeretlen VIP kemping, melynek lényege, hogy a korábbi szolgáltatások mennyiségét és színvonalát nem csorbítva, a szervezők kialakítanak egy helyet, ahol koncentráltan lehet igénybe venni – amúgy a Sziget különböző területein meglévő - számos szolgáltatást. Az őrzött területen ABC, vendéglátás, internet-elérés, telefontöltő, éjjel-nappal nyitva tartó recepció, információ, mosoda, csomag és értékmegőrzés nyújt kényelmet az ezt mintegy 80 euróért igénybe vevő látogatóknak.
Azt tervezik a szervezők, hogy hagyományteremtő céllal minden évben választanak néhány olyan eseményt, régiót vagy országot, ami a program összeállításánál, és a célpiacok megszólításánál külön hangsúlyt kap. Idén Németország, Japán, Izrael és Katalónia kerül fókuszba.
A Sziget szívesen állt a Pécs2010 program mellé, hisz a kulturális turizmus, az országimázs mindkét szervezet számára közös ügy. A fesztiválon 2009-ben több művészeti ágban és több helyszínen, két színpad elnevezésében is megjelenik a Pécs2010 program.