A válságban még jobban számít a külföldiekre a Sziget

DJ-kkel „felszerelt” charter-bulivonatokkal, hungarikumokat felvonultató LEADER-faluval, külhoni fókusztémákkal és VIP kempinggel igyekszik magát még vonzóbbá tenni a Sziget Fesztivál (Óbudai-sziget, augusztus 12-17.) a válság idején a külföldi fiatalok körében, akik a hetijegyes látogatóknak már 70 százalékát teszik ki.

Kifejezetten a külföldről érkező fiatalokat célzó újítás a Hungarikum Falu, amely az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program Irányító Hatósága támogatásával, a LEADER Program keretében jöhet létre. A több mint egy hektárnyi területen a hazai kulináris, kézműves és iparműves termékek széles skálája vonul fel, népzenei programokkal övezve, ráirányítva a figyelmet a meglévő és születőben lévő hazai vidéki értékekre.

Tavaly a Budapest Airport jelentése szerint csúcsforgalmat bonyolított Ferihegy augusztus közepe táján a Szigetre érkező utasoknak köszönhetően. Gerendai Károly, a Sziget Szervezőiroda ügyvezetője úgy tudja, a fesztivál idejére már most elfogytak a repülőjegyek a Budapestre tartó járatokon. Éppen ezért többek között a francia és német piacokra is exportálják a Szigetre indított, zenés különvonatok ötletét, amely tavaly holland túraszervezők fejéből pattant ki, és amelynek köszönhetően egy év alatt megduplázódott a tulipánok földjéről érkező látogatók száma. A Sziget, hogy nemzetközi szinten még inkább állja a versenyt, növeli reklámköltését a külhoni piacon és igyekszik felhívni a figyelmet a fesztivál, még mindig nagyon kedvező, ár/érték arányára.

Újdonság, és elsősorban a külföldi keresletre számíthat a nemzetközi fesztiválporondon nem ismeretlen VIP kemping, melynek lényege, hogy a korábbi szolgáltatások mennyiségét és színvonalát nem csorbítva, a szervezők kialakítanak egy helyet, ahol koncentráltan lehet igénybe venni – amúgy a Sziget különböző területein meglévő - számos szolgáltatást. Az őrzött területen ABC, vendéglátás, internet-elérés, telefontöltő, éjjel-nappal nyitva tartó recepció, információ, mosoda, csomag és értékmegőrzés nyújt kényelmet az ezt mintegy 80 euróért igénybe vevő látogatóknak.

Azt tervezik a szervezők, hogy  hagyományteremtő céllal minden évben választanak néhány olyan eseményt, régiót vagy országot, ami a program összeállításánál, és a célpiacok megszólításánál külön hangsúlyt kap. Idén Németország, Japán, Izrael és Katalónia kerül fókuszba.

A Sziget szívesen állt a Pécs2010 program mellé, hisz a kulturális turizmus, az országimázs mindkét szervezet számára közös ügy. A fesztiválon 2009-ben több művészeti ágban és több helyszínen, két színpad elnevezésében is megjelenik a Pécs2010 program.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.