A hotel.info több mint 210 000 szállodával kapcsolatot fenntartó ingyenes online szállodafoglalási szolgáltatás megvizsgálta a szállást foglaló vendégek által leadott értékelések összesített adatait, és a következő eredményeket kapta:
A hotel.info top 20 fővárosa* nemzetközi összehasonlításban
|
|
A nemzetközi fővárosok összehasonlítását tartalmazó táblázat első felében csak csekély változás tapasztalható a korábbi szállodaértékelésekhez képest. Az első nyolc helyen nem figyelhető meg helycsere, a szállóvendégek körében továbbra is Varsó a világ legkedveltebb fővárosa.
Budapest őrzi a jónak számító nyolcadik helyét, sőt, az elégedettségi mutató tekintetében némileg javított is és 7,52 pontot ért el. Zágráb és Ljubljana két-két helyet javítottak és ezzel felléptek a 9. ill. a 10. helyre. Ezzel az eredménnyel a hotel.info elégedettségi felmérésében Szófia és Bangkok elé kerültek.
Különösen büszkék lehetnek a rigai és a vilniusi szállodatulajdonosok. A hotel.info szolgáltatáson keresztül szállást foglaló vendégek a 7,42 pontos mutatóval egyértelműen elégedettebbek mint korábban, és ezzel a lett főváros három helyet javítva a 14. helyre került. A táblázat második felében Vilnius megelőzte Pekinget a nemzetközi rangsorban. Miközben a litván főváros szállodatulajdonosai az összesített értékelésben 7,19-ről 7,25-re javítottak, addig a pekingi szállodatulajdonosok szolgáltatásaival kevésbé voltak megelégedve a vendégek, és a hotel.info felmérésében 7,20-ról 7,16-ra csökkent ez a mutató. Bár Madrid a korábbinál jobb eredményt ért el, Vilnius erőteljes megjelenésével mégis egy hellyel hátrább került a spanyol főváros, és a rangsor alsó felében foglal helyet.
Szintén nem túl elégedett vendégek távoztak ismét Róma, Párizs és London szállodáiból. Míg az „Örök Város“ 6,92 pontot, a szerelem városa pedig 6,74 pontot ért el, addig az online szállodafoglalási szolgáltatáson keresztül szállást foglaló vendégek csupán 6,58 pontot adtak Londonnak, a 2012. évi nyári olimpiai játékok házigazdájának.
* A vendégek a szállodából való távozásuk után pontrendszer (0-tól 10-ig) alapján értékelik a www.hotel.info webhelyen keresztül foglalt szállodákat. Az összesített értékelés a szoba minőségére, a személyzet kedvességére, a tisztaságra, a zajra, az ár-érték arányra, valamint a reggelire/gasztronómiai szolgáltatásokra adott pontszámok összesítéséből adódik. A rangsorban az értékelések két tizedesjegyre kerekítve szerepelnek.