Agárdi pálinka menni Amerika

(MTI) - Október végétől megkezdődik az Agárdi Pálinkafőzde termékeinek értékesítése New York és New Jersey államban - közölte a cég az MTI-vel.

A cég tájékoztatása szerint az első szállítmány Agárdi Prémium barack- és Irsai Olivér szőlőpálinkák már úton vannak a keleti part felé. A jövőben a prémium termékcsalád szilvapálinkájával is bővül a kínálat.
Az amerikai disztribúciós partner első ütemben a New York-i éttermek és italkereskedések számára értékesíti a pálinkákat. Az előrejelzések alapján élénk az érdeklődés az eredetvédett hungarikum iránt.
Az Egyesült Államok piacára való belépéshez nagyon szigorú minőségi paramétereknek kellett megfelelniük a termékeknek, és az európai gyakorlattal ellentétben szükség van forgalomba hozatali engedélyre.
Az erős piacvédelemnek köszönhetően az engedélyt öt évre adják ki, ezen felül minden államnak más a szabályozása - idézi a közlemény Szabó Lászlót, az Agárdi Pálinkafőzde ügyvezetőjét. A pálinkák az amerikai igényekhez igazított címkével kerülnek az üzletekbe.
Szabó László, az Agárdi Pálinkafőzde ügyvezetője az MTI megkeresésére közölte: a cég 2012-es árbevétele 240 millió forint volt, 15 százalékkal csökkent az előző évhez képest. A csökkenés oka elsősorban a tavalyi, mennyiségileg gyenge gyümölcstermés volt, emiatt kevesebb pálinka készült.
Az idei év gyümölcstermése sokkal kedvezőbb, bővebb volt, és jó áron lehetett minőségi alapanyagot vásárolni. A piaci trendek alapján az látszik, hogy a pálinka továbbra is nagyon népszerű termék, de az illegális piac is egyre erősebb, ami az otthoni főzés, illetve a bérfőzetés egyik negatív következménye. A legális piacon is egyre több szereplő jelenik meg, ennek ellenére növekvő árbevételre számít az Agárdi Pálinkafőzde. Egyrészt az idei jó termésnek köszönhetően, másrészt aktívabb lett az értékesítés is - tette hozzá.
Eddig csupán az árbevétel egy-két százaléka származott az exportból, és ahhoz, hogy külföldön is kelendő legyen a termék, olyan disztribútorra van szükség, aki nemcsak a forgalmazást, hanem a márkaépítést is vállalja. Az Egyesült Államokban sikerült találni egy olyan, magyar származású partnert, akinek saját disztribúciós cége van, és kiterjedt kapcsolatrendszerrel rendelkezik - mondta Szabó László.
Kifejtette: így az Egyesült Államokban éttermi és kiskereskedelmi promóciók, termékkóstoltatások lesznek, illetve online marketing kampányt tervez az Agárdi Pálinkafőzde a disztribúciós partnerrel együttműködésben.
A cég jelenleg egy nagy volumenű, százmillió forintot meghaladó beruházás előtt áll, amit részben pályázati forrásból, részben saját erőből finanszíroznak. A beruházás célja a kapacitásbővítés, valamint a termékskála kiszélesítése új, nem-alkoholos, gyümölcsalapú termékekkel - tájékoztatott az ügyevező.

Forrás: MTI


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.