A miniszter az idei első nyolc hónap statisztikai adatait értékelő sajtótájékoztatójén elmondta: mind a külföldi, mind a belföldi vendégforgalomban további növekedésre számítanak a szakértők az év hátralevő időszakára. 2008-ban, a Vizek Évében különösen nagy figyelmet szentel az MT Zrt. az egészségturisztikai szolgáltatások népszerűsítésére. Az utószezonban a gyógy- és termálfürdők, valamint a wellness-szolgáltatások kerülnek a belföldi kommunikáció központjába. Szeptemberben az Észak-magyarországi régió, most, októberben a Dél-Dunántúli régió gyógyvizes lehetőségeit reklámozza kiemelten a Társaság, illetve kínálnak akciókat az oda látogatók számára.
Az Önkormányzati Minisztérium a Magyar Turizmus Zrt. számára a 2008. évi utószezon és a 2009. évi előszezon vendégforgalmának élénkítésére 500 millió Ft többletforrást biztosított. Ha ebben az időszakban legalább 200 ezer - kereskedelmi szálláshelyen regisztrált - többlet vendégéjszakát ér el, a Zrt. jövőre is számíthat hasonló mértékű többlet marketingforrásra, tette hozzá a miniszter.
Az MT Zrt. ebből négy kampányt indít a 2008. október és 2009. március közötti utó- és előszezon forgalmának serkentésére: Intenzív kampány külföldön (130 millió Ft) a Magyarországgal szomszédos, illetve közeli küldőországokban, amelyben főként a vidéki desztinációkat reklámozza a Társaság, Légi Marketing Alap (120 millió Ft) célja: járatindítások a jelentős küldőpiacokon, a téli budapesti városlátogatás ösztönzése (100 millió Ft), belföldi kampány (150 millió Ft) célja: a vendégéjszakák számának növelése, a lakosságnál lévő még be nem váltott üdülési csekkek felhasználása.
Ahhoz, hogy jövőre még az ideinél is jobbak legyenek az adatok, elengedhetetlen a hatékony – külföldi és hazai – marketing tevékenység, ezért a tárca kiemelt feladatának tekintette és tekinti a költségvetési tárgyalások során, hogy a turisztikai marketingre fordítható összeg legalább az idei szinten maradjon (5 Mrd Ft + 500 millió extra keret).
Dr. Gyenesei István kitért az európai uniós forrásokban rejlő lehetőségekre is. 2007-2013 között mintegy 300 milliárd forintot lehetett a hazai turisztikai kínálat megújítására, bővítésére fordítani. A hét régióban 83 milliárd Ft-ra lehetett beadni attrakciófejlesztésre (56,5 Mrd Ft), illetve szálláshelyfejlesztésre (26,5 Mrd Ft) pályázatot.
A Kormány eddig 26 kiemelt turisztikai projekt akciótervi nevesítéséről döntött, 57 milliárd Ft támogatási összeggel. Néhány kiragadott példa: Gyógyfürdők fejlesztése, pl. Hajdúszoboszló (2,25 Mrd Ft), Szeged (3,6 Mrd Ft), Kastélyok fejlesztése: fertődi Esterházy-kastély (3,36 Mrd), a Gödöllői Királyi Kastély (1,8 Mrd Ft), Történelmi városközpontok, városrészek fejlesztése: Balatonfüred (1,25 Mrd Ft), Székesfehérvár (2 Mrd Ft), Egyházi épületek, emlékek fejlesztése: Pannonhalmi apátság (1,27 Mrd Ft), Máriapócsi és nyírbátori zarándokhely (2,4 Mrd), Budapesti fejlesztések: Szépművészeti Múzeum (3,5 Mrd Ft), Városligeti műjégpálya és környéke (3,8 Mrd Ft).