A szakértők bizakodók

A  tárca kiemelt feladatának tekinti a költségvetési tárgyalások során, hogy a turisztikai marketingre fordítható összeg jövőre is legalább az idei szinten maradjon, mondta el Dr. Gyenesei István turizmusért is felelős önkormányzati miniszter hétfőn.

A miniszter az idei első  nyolc hónap statisztikai adatait értékelő sajtótájékoztatójén elmondta: mind a külföldi, mind a belföldi vendégforgalomban további növekedésre számítanak a szakértők az év hátralevő időszakára. 2008-ban, a Vizek Évében különösen nagy figyelmet szentel az MT Zrt. az egészségturisztikai szolgáltatások népszerűsítésére. Az utószezonban a gyógy- és termálfürdők, valamint a wellness-szolgáltatások kerülnek a belföldi kommunikáció központjába. Szeptemberben az Észak-magyarországi régió, most, októberben a Dél-Dunántúli régió gyógyvizes lehetőségeit reklámozza kiemelten a Társaság, illetve kínálnak akciókat az oda látogatók számára.

Az Önkormányzati Minisztérium a Magyar Turizmus Zrt. számára a 2008. évi utószezon és a 2009. évi előszezon vendégforgalmának élénkítésére 500 millió Ft többletforrást biztosított. Ha ebben az időszakban legalább 200 ezer - kereskedelmi szálláshelyen regisztrált - többlet vendégéjszakát ér el, a Zrt. jövőre is számíthat hasonló mértékű többlet marketingforrásra, tette hozzá a miniszter.

Az MT Zrt. ebből négy kampányt indít a 2008. október és 2009. március közötti utó- és előszezon forgalmának serkentésére: Intenzív kampány külföldön (130 millió Ft) a Magyarországgal szomszédos, illetve közeli küldőországokban, amelyben főként a vidéki desztinációkat reklámozza a Társaság, Légi Marketing Alap (120 millió Ft) célja: járatindítások a jelentős küldőpiacokon, a téli budapesti városlátogatás ösztönzése (100 millió Ft), belföldi kampány (150 millió Ft) célja: a vendégéjszakák számának növelése, a lakosságnál lévő még be nem váltott üdülési csekkek felhasználása.

Ahhoz, hogy jövőre még az ideinél is jobbak legyenek az adatok, elengedhetetlen a hatékony – külföldi és hazai – marketing tevékenység, ezért a tárca kiemelt feladatának tekintette és tekinti a költségvetési tárgyalások során, hogy a turisztikai marketingre fordítható összeg legalább az idei szinten maradjon (5 Mrd Ft + 500 millió extra keret).

Dr. Gyenesei István kitért az európai uniós forrásokban rejlő lehetőségekre is. 2007-2013 között mintegy 300 milliárd forintot lehetett a hazai turisztikai kínálat megújítására, bővítésére fordítani. A hét régióban 83 milliárd Ft-ra lehetett beadni attrakciófejlesztésre (56,5 Mrd Ft), illetve szálláshelyfejlesztésre (26,5 Mrd Ft) pályázatot.
A Kormány eddig 26 kiemelt turisztikai projekt akciótervi nevesítéséről döntött, 57 milliárd Ft támogatási összeggel. Néhány kiragadott példa: Gyógyfürdők fejlesztése, pl. Hajdúszoboszló (2,25 Mrd Ft), Szeged (3,6 Mrd Ft), Kastélyok fejlesztése: fertődi Esterházy-kastély (3,36 Mrd), a Gödöllői Királyi Kastély (1,8 Mrd Ft),  Történelmi városközpontok, városrészek fejlesztése: Balatonfüred (1,25 Mrd Ft), Székesfehérvár (2 Mrd Ft),    Egyházi épületek, emlékek fejlesztése: Pannonhalmi apátság (1,27 Mrd Ft), Máriapócsi és nyírbátori zarándokhely (2,4 Mrd), Budapesti fejlesztések: Szépművészeti Múzeum (3,5 Mrd Ft), Városligeti műjégpálya és környéke (3,8 Mrd Ft).

 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.