Átadták az 500 ezredik OTP SZÉP-kártyát

Szatmáry Kristóf, a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára és Kovács Antal, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese adta át az ötszázezredik OTP SZÉP-kártyát Budapesten sajtótájékoztatón, csütörtökön - közölte honlapján a Nemzetgazdsági Minisztérium csütörtökön.

A gazdaságszabályozásért felelős államtitkár az eseményen elmondta: a három jelenlegi szolgáltatónál kibocsátott SZÉP-kártyák száma 700 ezer felett van, míg az eredeti tervek 400 ezer kártyával kalkuláltak. Az év elején újabb kártyaigénylési hullám várható, így ez a szám akkor meghaladhatja majd az egymilliót - tette hozzá.

Szatmáry Kristóf elmondta: az augusztus végi adatok szerint az összes, valamennyi  szolgáltatónál vezetett SZÉP-kártya feltöltések értéke 50-60 milliárd forint volt, míg az összes költés 25-30 milliárd forint.

Az államtitkár elmondta: a kártya bevezetésével a kormányzat gazdaságösztönző és fejlesztő elképzeléseit ötvözte a pénzintézetek terveivel azért, hogy a turisztikai szolgáltatók egy olcsóbb, hatékonyabb rendszerhez férjenek hozzá.

Kifejtette: a sikert úgy érték el, hogy míg korábban az üdülési csekkek esetében 7-8 százalékos rátát kellett fizetni a használatért, a SZÉP-kártyánál csak 1,5 százalékot.

Elmondta, a bevezetéskor nagyon sokan kételkedtek a SZÉP-kártya sikerében. Ők a korábbi rendszer fenntartása mellett érvelve nem gondolták, hogy ilyen rövid idő alatt ekkora sikert lehet elérni.

A kormányzat folyamatosan vizsgálja a kártya kiadására vonatkozó szabályozást, hogy miként lehet mind a kártyahasználók, mind a befogadók igényeihez jobban alakítani a szabályozást - tette hozzá.

A programmal kapcsolatos uniós vizsgálatokra vonatkozó kérdésre válaszolva az államtitkár elmondta: a SZÉP-kártya bevezetésénél kérdés volt, hogy a hatékonyság érdekében menyire kell szigorúan szabályozni a feltételeket. "Az idő minket igazol" - fogalmazott.

Kifejtette: az Európai Bizottsággal levelezés folyik arról, hogy mennyire volt szükség ilyen szigorú feltételekre. Egy esetleges kötelezettségszegési eljárásra utalva úgy fogalmazott: "nem ért még oda a dolog, Brüsszellel levelezés, egyeztetés folyik".

Elmondta ugyanakkor, hogy mivel a program már nincs a bevezetési szakaszban, elképzelhető, hogy a kormányzat tud bizonyos kritériumokon enyhíteni, Brüsszel kérésének megfelelően.

Kovács Antal, az OTP Bank vezérigazgató-helyettese kijelentette: az OTP SZÉP-kártyával folytatott vásárlások értéke meghaladja a 20 milliárd forintot, ami az összes forgalom 75 százaléka.

Bejelentette: az OTP Bank ezen a héten indította el a SZÉP-kártya ingyenes, androidos alkalmazását és néhány héten belül várható az iPhone alkalmazás bevezetése is, amelyek révén az ügyfelek elérhetik az elfogadó helyek listáját.

Kovács Antal elmondta, amikor tavaly elkezdtük a fejlesztéseket, egy ígéretes, sikeres jövőt láttak maguk előtt, de nem hitték el, hogy ilyen dinamikus és nagy lesz a siker.

Kovács Antal arra hívta fel a figyelmet, hogy az OTP SZÉP-kártya tavalyi feltöltései az idei év végén lejárnak, nem vihetők át a következő évre. Hozzátette, az OTP szeretné továbbra is megőrizni piacvezető pozícióját, bővíteni partnereinek körét, és további kedvezményeket biztosítani ügyfelei számára.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni

Pesti István: Kiderül, kiben van meg az a plusz, amire érdemes odafigyelni 

A két Michelin-csillagos étterem konyháját vezető séffel többek közt a versenyről és megosztó ételekről beszélgetünk, és mesél arról is, miért nem követi a trendeket.
Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető

Dubicz Borászat: Abban hiszünk, hogy az ikonikus múlt és a modern jövő jól összeegyeztethető 

Az idei újdonságokról és megújulásról a borászat tulajdonosával, Dunai Ágnessel beszélgettünk.
Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél”

Csernus Imre: „Szeretnék már jönni-menni, mint egy falevél” 

Csernus Imrével szőlőről, borokról és a vidéki életről beszélgettünk, és nemrég megjelent könyve kapcsán egy kicsit rólunk, magyarokról is.