A Bank Austria friss elemzése szerint idén is Magyarország számít a legkedvezőbb ár-érték arányú turisztikai célországnak, ahol egyharmaddal több turisztikai szolgáltatást lehet vásárolni ugyanannyi pénzből, mint a szomszédos Ausztriában.
Az osztrákok kedvelt úti céljai közül a szolgáltatások kedvező árát számítva idén Magyarország abszolút piacvezető: 100 Ausztriában megkeresett euró 135-öt ér, ha nálunk költik el. A listán hazánkat Törökország (134), Horvátország (132) és az Egyesült Királyság (120) követi.
Az euró magyarországi kedvező vásárlóértékét érvként használva a MT Zrt. az osztrák piacon folyamatosan szervez kampányokat. A külképviselet sajtóközleményekkel, tanulmányutakkal, online akciókkal, hirdetésekkel, hírlevelekkel és sajtótájékoztatókkal hívja fel az osztrákok figyelmét, hogy nyaralásra szánt pénzük Magyarországon könnyen „gyarapítható.” Az üzenet vizuális megjelenését jól szemléltetik az MT Zrt. Minimundus-koncepciója alapján készült grafikák, amelyek jellegzetes hazai tájakba óriás alakokat ábrázolva jelzik: „Magyarországon járva óriásnak érezheti magát a turista.”
Az elmúlt hetekben, Ausztriában több tucatnyi újsághíren keresztül is tájékozódhattak az olvasók a legideálisabb, kedvelt úti célok listájáról, amelyet hazánk vezet. Az MT Zrt. bécsi irodájának honlapjáról letölthető (www.ungarn-tourismus.at/sarok/2009_eves_jelentes.pdf) elemzés szerint a hazai beutazó turizmusban tapasztalt negatív tendenciák, a pénzügyi válság, valamint az ausztriai belföldi turizmus élénkülése ellenére, 2009-ben a magyarországi szálláshelyeken az osztrák vendégforgalom dinamikusan és jelentősen nőtt.
Tavaly, a bázishoz képest több mint 33 ezerrel gyarapodott az osztrák vendégéjszakák száma, amely bővülés példanélküli: a rendszerváltás óta nem volt precedens egy esztendő alatt ilyen mértékű nominális vendégéjszaka-szám bővülésre az osztrák beutazó piacot illetően. A hazai kereskedelmi szálláshelyeken tavaly az osztrák vendégéjszakák száma meghaladta a 723.000-et.