Vesely szerint a cseh sörexport gyorsabban nőtt, mint a hazai fogyasztás, amelyet tavaly főleg a gyümölcsös sörök iránti kereslet növekedése jellemzett.
Kifejtette: a cseh sör hagyományos fogyasztóinak országaiban tavaly javult a gazdasági helyzet, és ez a sör iránti kereslet növekedésében is meglátszott. Hosszú távon a cseh sör legnagyobb külföldi fogyasztói a németek és a szlovákok. A cseh sör nemzetközi helyzetét megszilárdította, hogy az Európai Unió 2008-ban védett földrajzi márkának ismerte el a Ceské pivo (Cseh sör) megjelölést. A legnagyobb jelentős exporttal dolgozó cseh sörgyárak ma már rendszeresen használják ezt a védjegyet.
A hazai fogyasztás tavaly mérsékeltebben emelkedett, mint a kivitel. Konkrét számokat Vesely azonban nem mondott. Szerinte a hazai fogyasztás emelkedése szinte kizárólag az egyre népszerűbb gyümölcsös sörök fogyasztása emelkedésének a következménye. A hagyományos sörfajták fogyasztása stagnál Csehországban.
Érezhetően visszaesett a csapolt sörök iránti kereslet, és egyre többen választják helyette az üveges söröket. Míg 2009-ben a csapolt sörök tették ki az eladott sörök 62 százalékát, tavalyelőtt ez már csak 56 százalék volt.
Általános tendencia, hogy emelkedik a helyi, speciális sörök és az alkoholmentes sörök iránti kereslet.
Forrás: MTI