Az MT Zrt. 2007-ben

Tegnapi ülésén az MT Zrt. Igazgató Tanácsa és Felügyelő Bizottsága egyaránt elfogadta a szervezet jövő évi marketingtervét – mondta el Róna Iván, az MT Zrt. vezérigazgatója.

A régiókkal és a turisztikai szakmai szervezetekkel fokozott partnerségi viszony kiépítésére törekszik a Zrt., és december folyamán az azokkal folytatott egyeztetések után véglegesítik a marketingtervet, amely azt a hármas célt szolgálja, hogy több vendég, hosszabb tartózkodás és több bevétel jellemezze a magyar turizmust. Jövőre kiemelt célcsoportnak tekintik a 18-25 év közötti korosztályokat, akik önálló ifjúsági honlapon tájékozódhatnak például a balatoni üdülésekről. A kiállítások számát 180-ról 80-ra mérsékli 2007-ben az MT Zrt., azok költségességére és alacsony hatékonyságára hivatkozva, 2008-ra pedig még 80-nál is kevesebb vásáron, csak a presztízsjelentőségűeken vesznek részt. A kiállítások helyett az online megjelenést fejlesztik, több lesz a prezentáció és workshop, ahol a magyar piac résztvevőit külföldi vásárlókkal hozzák össze. Jövőre belföldön a szelíd turizmus, vagyis a természetjárás, lovasturizmus éve lesz, a külpiacokon pedig továbbra is kiemelt termék marad Budapest, a Balaton, az egészség- és hivatásturizmus, és újdonságként megjelenik Pécs, amely 2012-ben az Európa Kulturális Fővárosa címet viseli. Jövőre legalább két, a szolgáltatókkal közös finanszírozású akciót terveznek a sikeres Félpénzes Napok és a Torkos Csütörtök mintájára. Az egyik ilyen a Lufthansa járatnyitásaihoz kapcsolódik, amely a tervek szerint 2007. április 14-től október közepéig három menetrendszerinti járatot indít heti egy-egy alkalommal Sármellékre Stuttgartból, Düsseldorfból és Hamburgból. A megállapodásra várhatóan januárban kerül sor a Lufthansa és a sármelléki repülőteret üzemeltető Cape Clear Aviation Kft. között. Az MT Zrt. a járatnyitás promóciójára 100 000 eurót, a balatoni és nyugat-dunántúli régiók szállodái és az ottani fürdővárosok önkormányzatai ugyancsak 100 000 eurót áldoznának – mondta el a Napi Turizmusnak Róna Iván, aki abban reménykedik, hogy a német légitársaság a tervezett járatok sikeres üzemeltetése esetén Sármellék után 2008-ban Debrecent is beveszi úti céljai sorába.

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.