A kitelepülés célja a magyar és a külföldi Szigetlakók belföldi/magyarországi utazásra csábítása, Magyarország turisztikai kínálatának népszerűsítése és a hosszú távú márkaépítés.
Az idén 17. alkalommal megrendezésre kerülő Fesztiválon az MT Zrt. a Sziget Fesztivál szakmai partnereként jelenik meg a Hungarikum Faluban. A Társaság önálló sátrában, a 0. naptól (augusztus 11-től) kezdve délelőtt 11 és este 8 között a magyar és az idegen nyelvű turisztikai kiadványok mellett kreatív, interaktív játékokkal, programokkal várják mind a bel- mind pedig a külföldi fesztiválozókat. A Zrt. sátrát minden nap felkeresi egy ismert művész is, aki egy kellemes beszélgetés keretében Magyarországgal kapcsolatos élményeiről fog mesélni az érdeklődőknek. Így a Szigetlakók többek között tippeket kaphatnak arra, hogy milyen csodákat érdemes felfedezni hazánkban egy-egy fesztivál keretében.
A Sziget jelentős számú külföldi látogatót vonz, akiknek a Zrt. sátrában játékos nyelvlecke keretében angol, német, francia, spanyol és olasz nyelven beszélő hostessek tanítják meg a magyar nyelv „alapjait”. A külföldi fesztiválozóknak jól jöhet a Sziget után is a nyelvismeret, hiszen az MT Zrt. 2008-ban végzett felmérése szerint a külföldiek megközelítőleg 40%-a hosszabbítja meg tartózkodását a Sziget befejezését követően.