A kimutatás szerint idén Magyarországon 77 százalékkal több (!) turisztikai szolgáltatást lehet vásárolni ugyanannyi pénzből, mint a szomszédos Ausztriában. Ez az érték 3 százalékponttal magasabb a tavaly mért hasonló adatnál. A lista összeállítását a kosárszámítás szabályai szerint vásárlóerő-paritás alapján végzi a hivatal.
A „Urlabseuro” listán hazánkat egyedül Bulgária és Románia előzi meg, ám ezen desztinációk nem számítanak az osztrákok kedvelt nyaralóhelyei közé. Olyan népszerű turisztikai célországokat hagyunk „testhosszal” magunk mögött, mint Horvátország (127), Görögország (112), Franciaország (103) és Olaszország (101). Egybehangzó felmérések szerint az osztrákok számára nyaralási célpontjuk kiválasztásánál elsőrendű szempont a kedvező ár-érték arány, így a turisztikai főszezon előtt publikált „elfogulatlan és pártatlan” számítások igen biztatóak az Ausztriából várható vendégforgalmunk idei alakulását tekintve is.
Az euró magyarországi kedvező vásárlóértékét utazási érvként használva a Magyar Turizmus Zrt. az osztrák piacon idén is folyamatosan szervez taktikai kampányokat. Az MT Zrt. bécsi külképviselete sajtóközleményekkel, tanulmányutakkal, online akciókkal, hírlevelekkel és sajtótájékoztatókkal hívja fel az osztrákok figyelmét, hogy nyaralásra szánt pénzük Magyarországon könnyen „gyarapítható”. Az osztrákok jól költő turistáknak számítanak. Ez derül ki a Europe Assistance megbízásából ugyancsak a nyári főszezon előtt frissen készült kutatásból is, miszerint az osztrákok az egyik legjobban költő turisták, akik az idei nyári szabadságuk alatt átlagosan 2.500 eurót terveznek kiadni. Az elmúlt években rekordszámú osztrák turista érkezett hozzánk, akik évente 120 milliárd forintot költenek Magyarországon.
Forrás: Turizmus Online