Az üzlet látja kárát az üzleti utakon való takarékoskodásnak?

Az európai munkavállalók több mint egyharmada dolgozik heti ötven órát, így aztán nem meglepő, hogy 43 százalékuk sokallja a munkával és kevesli a pihenéssel töltött időt – derül ki a British Airways felméréséből.

A „nyolc óra munka, nyolc óra pihenés, nyolc óra szórakozás” nem csak hazánkban, hanem Európa legtöbb országában is vágyálom csupán, legalábbis a British Airways hatezer svájci, német, olasz, francia, belga és spanyol munkavállaló megkérdezésével készült felmérése szerint. Az október elején elvégzett vizsgálatból kiderül, hogy a svájciak és a németek a legszorgalmasabbak: negyven százalékuk naponta nyolc vagy több órát dolgozik, míg a vizsgált nemzetek közül az olaszok töltik a legkevesebb időt munkával, egyötödük ugyanis hét óránál kevesebbet dolgozik egy nap. A munka és szabadidő arányával a franciák és a spanyolok voltak a legelégedettebbek (18 illetve 19 százalékuk ítélte nagyon jónak), míg a németek a legkevésbé elégedettek (mindössze hat százalékuk vélekedett úgy, hogy nagyon jó ez az arány). A munkával töltött idő jelentős részét teszik ki az üzleti utak.

A Harvard Business Review nemrégiben készült olvasói felmérésében a megkérdezettek 95 százaléka jelentette ki, hogy a személyes megbeszélések alapvető fontossággal bírnak a hosszú távú üzleti kapcsolatok kiépítésében és ápolásában. 87 százalékuk abban is egyetértett, hogy a személyes találkozás lényeges szerepet játszik abban, hogy egy üzlet létrejöjjön. Így aztán nem meglepő, hogy a válaszadók 52 százaléka meg volt győződve arról, hogy az üzleti repülőutak utóbbi időben jellemző korlátozásának az üzlet látja kárát. A túlságosan gyakori üzleti utazásokat azonban a családi élet sínyli meg. A British Airways korábban idézett felméréséből kiderül, hogy a válaszadók mintegy negyedének bűntudata van amiatt, mert ilyenkor távol van a családjától és a barátaitól. Egyetlen kivételt az olaszok jelentenek, akiknek 39 százaléka kifejezetten üdítőnek érzi, hogy ily módon is kimozdulhat megszokott környezetéből.

 

 


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.