Bemutatták az Irány Pécs! kártyát

A város turisztikai desztináció menedzsment szervezete, a TÉDÉEM Pécs Nonprofit Kft. kezdeményezésére Pécs turisztikai vállalkozásainak, szálláshelyeinek és látnivalóinak eddig példanélküli összefogásaként az országban először indul útjára ilyen típusú turisztikai vendégkártya.

A kártyát, melyet kedden mutattak be sajtótájékoztató keretében, minden olyan egyéni vendég ingyenesen kaphatja meg, aki a csatlakozott 14 pécsi szálláshely bármelyikén akár csak egy éjszakát eltölt.

A legnépszerűbb pécsi attrakciók közül 6 helyszínt teljesen ingyenesen látogathat meg a kártyával rendelkező turista, így a pécsi Székesegyházat, a Dómmúzeumot, valamint a Püspöki Pincét is. Kedvére választhat a híres pécsi „Múzeum utca” kiállításai közül egyet ( Zsolnay Múzeum, Vasarely Múzeum, Csontváry Múzeum, Schaár Erzsébet: Utca, illetve Martyn Múzeum) valamint még egyet az alábbiak közül: Természettudományi Múzeum, Néprajzi Múzeum, Várostörténeti Múzeum.

Pécs új büszkesége a Zsolnay Kulturális Negyed is csatlakozott: az itt található kiállítások közül az izgalmas Rózsaszín Zsolnay Kiállítást is ingyenesen nézheti meg minden vendég Irány Pécs! Kártyájával.

A kártya birtokosa ingyenesen résztvehet egy pécsi városnézésen is, melyet a TÉDÉEM PÉCS Kft. szervez magyar, német és angol nyelven.

A kártya számos egyéb kedvezményre is jogosít: kedvezőbb áron utazhat a vendég a városnéző kisvonaton a belváros és Zsolnay Kulturális Negyed között, kedvezményes belépőt válthat a Mecsextrém Parkba. Olcsóbban léphet be a különleges Tettyei Mésztufa barlangba, a pécsi Állatkertbe és az Akvárium Terráriumba. A kártya félárú belépőjegy vásárlására jogosít a bikali Élménybirtokon, mely Magyarország első középkori élményparkja. Ha fáradalmait pedig élményfürdőben pihenné ki a vendég, a Pécstől 25 km-re található Siklós Thermal Spa kedvezményes fürdőbelépőjéhez szaunahasználat is jár.

További különleges élmények várják a vendégeket a kedvezményes pécsi sétarepülésen.

A kártya elfogadóhelyei között van már néhány vendéglátóhely is (Pezsgőház Étterem, ArTér Galéria Café , Tv torony presszója) , a szervezők remélik, hogy hamarosan további éttermek is csatlakoznak .

Az új turisztikai kártya NFC típusú elektronikus kártyaként működik, az elfogadóhelyeken egyszerűen a leolvasó készülékre helyezve máris "felismeri" a vendéget, a neki nyújtandó szolgáltatásokat, azok érvényességét. A rendszer mögött természetesen egy szoftver fut, melynek statisztikai adatai a jövőben jó szolgálatot tesznek a marketing szakembereknek a turisták szokásainak megismerésére és további akciók indítására.

A kártya nyújtotta kedvezményekről tájékoztató füzet is készült, melyet minden vendég megkap a szálláshelyén, emellett az érdeklődők a www.kartya.iranypecs.hu oldalon tájékozódhatnak a 24 elfogadóhelyről, a tudnivalókról és az új kedvezményekről.

A kártyarendszer technológiai támogatását a Chrome Kreatív Munkák által fejlesztett Destour CityPay Tourist Card rendszer végzi, amely kifejezetten a turizmus igényeire fejlesztett NFC-alapú elektronikus kártyarendszer. Segítségével számos olyan bonyolult folyamat, kedvezmény-lehetőség kezelhetővé válik, amely a hagyományos rendszerekben nem vagy csak részben támogatott. A rendszer legnagyobb előnye rugalmassága, testreszabhatósága, illetve az a több évtizedes know-how, amit a fejlesztők dél-tiroli turisztikai tapasztalatai jelentenek.

A kártyarendszert a TÉDÉEM PÉCS Turisztikai Nonprofit Kft üzemelteti, a projekt a DDOP 2.1.3.B -2009-0004 azonosító számú pályázati projekt keretében valósult meg.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.