Korábban 22 részben mutatták be a Borvacsora c. programfolyamban hazánk neves borrégióit, idén őszre nyolc adásra szűkült a második széria, és csak a legnevesebb borrégiók területéről hívtak meg ismert borászatok, pincészetek képviselőit.
Változás az is, hogy a nyáron már felvett műsort Kovács „Koko” István (ex-bokszoló, étteremtulajdonos) vezeti, aki a műsor beharangozó sajtótájékoztatóján elmondta, bár 3 órán tartott a nyár legmelegebb napjain egy-egy felvétel, azonban annyira jó volt a hangulat, hogy a vendégek még az adást követően is maradtak, és beszélgettek tovább.
Ahogy az első adás felvételének alkalmával is: ekkor Áts Károly tokaji borai és a Kereskedőház séfjeinek ételei kóstolása/elfogyasztására Esztergályos Cecíliát és Gerendai Károlyt hívták meg. A műsor a Magyar Turizmus Zrt. Agrármarketing Centrum Vezérigazgatóságának (AMC) megbízásából készült tavaly és idén is, amelynek vezetője, Dr. Simon Péter elmondta, a szakmai célok továbbra is az, hogy a magyar gasztronómia népszerűsítése, egy-egy borrégió bemutatása az adott hely borászatán keresztül történjék.
„A beszélgetős műsorok mindig is a szívem csücskének számítottak, bár jól tudom, sokak megítélése szerint ezen a műfajon túlhaladott a mai kor, de ezzel nem értek egyet” - tette hozzá Rákay Philip, az MTV intendáns-programigazgatója. Majd a tavalyi műsor nézettségi adataira vonatkozólag kérdésünkre elmondta, hogy mivel nem adott időpontban ment az adás – ide-oda tologatták pl. az olimpia okán -, ezért külön örültek annak, hogy a 10-12. résztől kezdődően egyértelműen nőtt a sorozat nézettsége. Most azonban mindig ugyanazon időpontban vetítik majd.
A borok népszerűsítését segíti az is, hogy a felvételek színhelyén – a budai Hemingway étteremben – minden héten a műsorban szereplő étel- és borsor lesz kóstolható majd.