Bringázz a szőlőben...

A Magyar Turizmus Zrt. Nyugat-dunántúli Regionális Marketing Igazgatósága a soproni Kékfrankos Nyár eseménysorozatot „Kiemelt rendezvény” címmel tüntette ki.

A kitüntetésben szerepet játszott az az újszerű turisztikai program, amely a kerékpáros és a borturizmus összekapcsolására épül. A „Bringázz a szőlőben!” eseményen részt vevők végigkerekeznek a Soproni borvidék legértékesebb és legszebb területein, csodálatos kilátással a városra és a Fertő tóra. „A programot azért is tartjuk fontosnak, mert a turisztikai piac napjainkban tapasztalható gyors változásaira elsősorban új ötletekkel, új bemutatási módokkal reagálva lehet sikereket elérni.” – mondta Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója. Sopronban minden adott az ilyen típusú hiteles és egyedi programok beindításához: a város önkormányzatának elmúlt évekbeli és jelenleg is futó kerékpárút fejlesztéseinek köszönhetően rendelkezésre áll a szükséges kerékpáros infrastruktúra, a hagyományos szőlőtermő-területek és Világörökség-helyszínek pedig kalandokat, különleges kilátást kínálnak. A program 2012. július 21-én, 15 órakor a soproni Fő térről indul. További információ: www.kekfrankosnyar.hu
A rendezvény jól példázza a Magyar Turizmus Zrt. és az Agrármarketing Centrum összevonásával létrejövő szinergiahatások jó kihasználását is, hiszen a Kékfrankos Nyár rendezvénysorozat mind az AMC-től mind pedig az MT Zrt.-től komoly marketingtámogatásban részesült.
Sopron az elmúlt évek adatai alapján is Magyarország turizmusának egyik legfontosabb, folyamatosan és megbízhatóan jól teljesítő célterülete. A város állandó szereplője a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma alapján készített éves TOP 10 listának, tavaly összesítésben a nyolcadik (belföldi vendégek tekintetében a 4., külföldi vendégeknél 10.) legnépszerűbb város volt 439 ezer vendégéjszakával, ami azért is kiemelkedő, mert Sopron előtt csak Budapest és „vizes” települések, fürdőhelyek szerepelnek. Ugyancsak megjegyzendő, hogy az elmúlt, gazdasági válsággal sújtott esztendőkben a város sikeresen őrizte meg turisztikai eredményeit. Mindez annak is köszönhető, hogy folyamatosan tesznek a turisztikai kínálat bővítéséért és a környezet szépítéséért. A 2009. évi Virágos Magyarországért környezetszépítő versenyben például első helyezést ért el Sopron, város kategóriában. Ezzel kivívta a jogot arra, hogy képviselje Magyarországot a 2010. évi Európai Virágos Városok és Falvak Versenyében, amelyben, nagy küzdelemben ezüstérmet szerzett. Ezzel a helyezésével Sopron olyan városokat tudhatott maga mellett, mint a franciaországi Beauvais, az olaszországi Salsomaggiore vagy az osztrák Kirschlag. Sopron egyre több olyan rendezvénynek ad otthont, amely jelentős számú vendéget vonz: a VOLT Fesztivál mellett, a különböző bor és gasztronómiai fesztiválok is nagymértékben hozzájárulnak a város vendégforgalmához.

ü Sopron a tíz legnépszerűbb magyar város között foglal helyet: a kereskedelmi szálláshelyek vendégéjszakáinak száma szerint a belföldi turizmusban a 4., a beutazóban a 10. helyen állt a 2011. évi adatok szerint, összességében így a 8. helyen található 439 ezer vendégéjszakával.

A 2012. január-májusi időszakban mind országosan, mind a Nyugat-Dunántúl régióban, mind Sopronban csökkent a belföldi vendégéjszakák száma a kereskedelmi szálláshelyeken. Hosszabb időszakot vizsgálva azonban jól látszik, hogy magas bázisról "indultunk" 2012-ben, hiszen 2007 és 2011 között – a válság ellenére – a Nyugat-Dunántúl régióban az országos átlagot is meghaladva, 18,2%-kal bővült a belföldi vendégforgalom.

Ugyanebben az időszakban országosan és a Nyugat-Dunántúl régióban is nőtt a külföldi vendégéjszakák száma. Sopronban ezzel szemben csak májustól figyelhető meg növekedés (+14,4%). Tekintettel arra, hogy egy-egy időszak csökkenése akár átmeneti jelenség is lehet, hosszabb távon érdemes vizsgálni a folyamatokat.

Sopron legnagyobb küldőpiacai közül 2012 első öt hónapjában az osztrák, a cseh, a szlovák és a lengyel vendégéjszakák száma csökkent, viszont a németeké jelentősen, 26,3%-kal nőtt.

A legnagyobb hányadot kitevő osztrák vendégforgalom általában Magyarországon is kissé csökkent, sokéves folyamatos növekedés, erős bázis után. Májusban viszont újra növekedést tapasztaltak mind országosan, mind Sopronban.

A Magyar Turizmus Zrt. az idei marketingtervében azt tűzte ki célul, hogy az országban összességében maradjon szinten a belföldi vendégéjszakák száma a kereskedelmi szálláshelyeken. A társaság komoly erőfeszítéseket tesz és folytatja szemléletformáló kampányát a belföldi turizmus népszerűsítésére annak érdekében, hogy a hazai lakosság utazásra szánt kiadásai az országhatárainkon belül maradjanak.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.