A Budapest Airport továbbra is mindent megtesz azért, hogy a magyar idegenforgalmi szakma a lehető legkevésbé érezze meg a Malév-csőd negatív hatásait, de ezen a téren korlátozottak a repülőtér lehetőségei. Erről beszélt a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége vezetőinek Kam Jandu, a Budapest Airport légiközlekedési igazgatója. Mint elmondta, a Budapest Airport rendkívül nehéz pénzügyi helyzetbe került a Malév-csőd okozta veszteségek miatt, ráadásul az idén kivetett repülőtéri telekadó 330 %-ra emelése csak tovább tetézte a terheket. Mindkét fél egyetértett abban, hogy további hathatós és gyors megoldást várnak a szaktárcától pl. kétoldalú légügyi egyezmények által szabályozott, jelentős idegenforgalmi bevételt ígérő útvonalakon, mint pl. az orosz, ukrán, izraeli és törökországi irányokban.
Kam Jandu bejelentette, hogy 2013-ban a Budapest Airport a Magyar Turizmus Zrt.-vel és a BTDM Budapest Turisztikai Desztináció Menedzsment Nonprofit Kft.-val közösen házigazdaként vesz részt a földrész legrangosabb nemzetközi légiközlekedési találkozójának, a Routes Europe konferenciának a megrendezésében. Ezt egy héttel ezelőtt jelentették be Tallinban és adták át a jelképes stafétabotot a Budapest Airportnak. A MUISZ képviselőivel abban is egyetértettek, hogy a Malév csődje miatt jelentősen romlottak a magyar főváros nemzetközi konferencia-rendezési esélyei, aminek hatásait az ún. MICE-turizmus még csak következő években érzi meg igazán. Mind a MUISZ, mind a Budapest Airport szorgalmazza, hogy elsősorban Spanyolország, Nagy-Britannia, Franciaország, Németország és Skandinávia piacain lenne fontos a magyarországi konferencia-lehetőségek aktív marketingje és azt is rendkívül fontosnak tartják, hogy az eddiginél jelentősebb összegek álljanak rendelkezésre külföldi turisztikai marketingtevékenységre.
A több idegenforgalmi terület képviselői nevében Molnár Gabriella MUISZ-elnök és Dr. Simon András, a MUISZ közlekedési szakterületi érdekképviselője tett fel szakmai kérdéseket. Felvetésükre elhangzott, hogy a 2. Terminálon alkalmazott gyalogos ki- és beszállítás valóban eltér a korábbi repülőtéri rendszertől, azt a Ryanair kifejezett kérésére – a hatóságokkal egyetértésben – vezette a Budapest Airport, ez a módszer más légitársaságok számára is nyitott, ha kérik. A Budapest Airport az őszre egy könnyűszerkezetes, az időjárás viszontagságai ellen védő, fedett várócsarnok megépítését tervezi, ahol a gépek közelében várakozhatnak a beszállására váró utasok. A repülőtér képviselői azt is megerősítették, hogy az 1. Terminálról történt átköltözés után valamennyi légitársaság a publikált tarifarendszer szerint fizeti a biztonsági ellenőrzési és utaskezelési díjakat. A deklarált kedvezményeket is egyformán vehetik igénybe a légitársaságok.
Az idei szezonban is a kialakult és kölcsönösen elfogadott rendszer szerint folytatódik a voucher-ek átadása az utasoknak a 2B Terminálon, amelynek emeletén valamivel több hely áll majd az utazási irodák és utasaik rendelkezésére. A megbeszélésen sajnálattal állapították meg, hogy folytatódik a charter-piac zsugorodása Magyarországon, aminek elsősorban az egyre nehezebb gazdasági helyzet az oka. A találkozón az is elhangzott, hogy az első tapasztalatok szerint jól működik a költözés utána 2. Terminál, elegendő kapacitás áll rendelkezésre pl. a biztonsági területen a nyári csúcsforgalom megfelelő színvonalú kezelésére. A Budapest Airport számításai szerint tegnap reggel pl. az augusztusi csúcsidőszak 85 %-át elérő terheléssel működött – zavartalanul – a 2. Terminál.